نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

اصناف رسانه؛

انتشار ليست قاليشویان مجاز در تهران

تهران رسانه | ليست بيش از ۴۰۰ واحد قاليشویی مجاز در سايت اتحاديه قاليشويان تهران منتشر شده است و در دسترس عموم قرار دارد.

انتشار ليست قاليشویان مجاز در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئيس اتحاديه صنف قا ‎لي‎شويان تهران گفت: نرخ شست و شوي فرش امسال ۳۵ درصد گران تر از سال گذشته است که از آذرماه اعمال شده است و با نزديک تر شدن به ايام عيد  قيمت ها گران تر نخواهند شد. گرچه نرخ هاي مصوب با گراني مواد اوليه همخواني ندارد

حجت محمدي، رئيس اتحاديه قاليشويان تهران توضيح داد: اگر مشتريان نسبت به قيمت انجام خدمات يا ضرر و زيان در اثر پاره‎شدگي، پوسيدگي و تميز نشستن فرش ها شکايتي از واحدهاي صنفي مجاز داشته باشند مي توانند روزهاي يکشنبه و سه‎شنبه به اتحاديه مراجعه کرده و مطمئن باشند که کارشناسان ما در اسرع وقت نسبت به تعيين خسارت اقدام کرده و به شکايت آنها رسيدگي خواهند کرد.

رئيس اتحاديه قالي‎شويان تهران با بيان اينکه در سايت اتحاديه ليست بيش از ۴۰۰ واحد قاليشويي مجاز وجود دارد ادامه داد: مشتريان اگر در طول کار با مشکلي مواجه شدند، اتحاديه مي تواند جوابگو باشد و از واحد شکايت شده مي خواهد که خسارت بدهد. اما در مورد واحد هاي قالي‎شويي که زير نظر اتحاديه نيست، هيچ مسئوليتي با اتحاديه نيست.

محمدي در وضعيت کسب و کار اعضاي صنف نيز اظهار داشت: قالي‎شويان چند سالي به خاطر کرونا به لحاظ مالي متضرر شدند؛ چرا که مردم کمتر دست به خانه تکاني زدند و ترجيح دادند فرش هاي خود را براي شست و شو نفرستند. در شرايط کنوني هم گران تمام شدن شست و شوي انواع فرش ها موجب شده تا اين کسب و کار رونق سابق را نداشته باشد.

وي افزود: در سال هاي کرونا بيش از ۲۰ تا ۳۰ درصد همکاران اين صنف را ترک کردند. اين شغل نيز مانند ساير شغل ها از آسيب هاي تورم و گراني دور نمانده است. گراني مواد اوليه مورد نياز اين صنف که کلر، آب ژاول، پودر و شامپو به طور سرسامآور گران شده و ادامه کار به اين قيمت‎ها مقرون به صرفه نيست.

محمدي ادامه داد: رونق قالي‎شويي ها هم مانند سابق نيست؛ برخي از مردم در قديم دو بار در سال فرش مي شستند اما الان به همان يک بار شستن اکتفا مي کنند و برخي از آنهايي که سالي يک بار مي شستند هر دو سال يک بار اقدام به شست و شوي فرش هايشان مي کنند.

رئيس اتحاديه قالي‎شويان تهران افزود: برخي هم اگر بتوانند در پارکينگ آپارتمان يا کوچه اقدام به شست و شوي فرش ها مي کنند تا برايشان به صرفه تر باشد. امسال به نظر نمي رسد بازار شست و شوي فرش و قالي خيلي پر رونق باشد البته هنوز قضاوت در اين وبيشتر سفارشات از ابتداي اسفندماه شروع مي شود؛ اما نيمه آخر بهمن سفارش کارها معمولا بالاست.

وي گفت: بيشترين شست و شوي قالي‎شويي ها در بخش فرش هاي تراکم ۲۴۰۰ به بالا و فرش هاي معمولي است.

رئيس اتحاديه قالي‎شويان تهراندر خصوص اينکه بسياري از مردم از شست و شوي فرش ها از سوي قالي‎شويي به ويژه در روزهاي پاياني سال راضي نيستند توضيح داد: مشکل اساسي که هر سال با آن مواجه مي شويم اين است که در آستانه نوروز افرادي که اصلا قالي‎شو نيستند با يک شماره تلفن و يک وانت‎بار، اقدام به چاپ تراکت و تبليغات در دنياي مجازي مي کنند و با اين کار موجب ضرر و زيان شهروندان مي شوند که قابل پيگيري هم نيست.

لازم به ذکر است شهروندان تهراني اگر شکايتي دارند با تلفن هاي ۶۶۸۸۰۷۳۵ ،۶۶۸۸۱۲۴۳ و شماره فکس ۶۶۸۵۹۷۰۲ تماس بگيرند و شکايات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت پيگيري شود.

ليست قاليشویان مجاز در تهران




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت