چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

چگونه در مزایده خودرو شرکت کنیم؟

تهران رسانه | اگر می‌خواهید در مناقصه خودرو شرکت نمایید، بهتر است که قبل حراجی از اتومبیل مورد نظر خود بازدید کرده و به سایت مزایده خودرو بروید.

چگونه در مزایده خودرو شرکت کنیم؟

اگر به اخبار مربوط به مزایده ‌ها گوش کرده باشید، متوجه می‌شوید که امروزه، مزایدات زیادی در کشور در حال انجام گرفتن است؛ از مناقصه ماشین گرفته تا عتیقه‌جات، مسکن و غیره. اما باید بگوییم که مزایده خودرو یک راه مناسب برای خریداری کردن اتومبیل‌های ارزان قیمت در تورم و گران‌های امروزی است. شرکت در این مناقصه‌ها اصولی دارد که بدون یاد گرفتن این نکات نمی‌توان در مزایده برنده شد.

از طرفی مزایده‌‌ها به صورت‌های متفاوتی انجام می‌گیرند و برای شرکت در آن ها باید شرایط خاصی را در نظر گرفت. آیا درباره مناقصه خودرو چیزی می‌دانید؟ آیا تا به حال به فکر خرید خودرو و شرکت در این حراجی‌ها افتاده‌‌اید؟ اگر می‌خواهید در مناقصه اتومبیل شرکت کنید، بهتر است که متن زیر را با دقت بخوانید.

مزایده خودرو را چه ارگان‌هایی انجام می‌دهند؟

در حال حاضر، مناقصه‌های مربوط به خودرو و اتومبیل توسط ارگان‌های دولتی، خصوصی یا حتی کمپانی‌های بزرگ انجام می‌گیرد؛ زیرا این سازمان‌ها نمی‌توانند انواع ماشین را به طور مستقیم به متقاضیان بفروشند. به طور کلی، ارگان و سازمان‌های متفاوتی از جمله شهرداری، استانداری، پلیس، بیمارستان، دانشگاه، گمرک، اجرای احکام و اسناد، کمپانی‌های خصوصی و غیره اگر لازم باشد به برگزاری مناقصه‌های متفاوت از جمله حراج اتومبیل اقدام می‌کنند. علاوه بر این، شرکت‌های خودروسازی و در مواردی هم بعضی از بانک‌ها اقدام به برگزاری مناقصه خودرو می‌کنند.

مزایده خودرو چگونه انجام می‌شود؟

خودروهای مزایده‌ای، انواع زیادی دارند و شامل اتومبیل‌های سوخته و تصادفی و حتی اتومبیل‌های صفری هستند که برای مدتی از تولیدی خارج نشده‌اند. از طرفی اتومبیل‌های شرکت‌های مختلف، ماشین‌های لوکس، کلاسیک و غیره هم از جمله مواردی هستند که در مزایدات فروخته می‌شوند. بیشترین مناقصه‌های خودرو به وسیله ارگان‌های متفاوتی از جمله ایران خودرو، شرکت سایپا، سازمان مبارزه با مواد مخدر و ناجا برگزار می‌شوند. اگر کسی بخواهد در این مناقصه‌ها شرکت کند، می‌تواند به سراغ سایت‌هایی که آگهی مربوط به حراج را منتشر کرده‌اند، برود.

خودروهای مناقصه‌ای قیمت پایه‌ای دارند و شرکت‌کنندگان در حراجی لازم است که یک عدد بالاتر از آن پیشنهاد دهند؛ بنابراین هر فردی که مبلغ بالاتری را اعلام کند، برنده خواهد بود. در حراجی‌های خودرو به اشخاص متقاضی این اجازه داده می‌شود تا از این راه، اتومبیل‌های کارکرده، صفر یا اوراقی‌ها را 40 درصد ارزان‌تر خریداری نمایند. متقاضیان برای خریداری خودرو لازم است به ارگان‌هایی که طرح مناقصه گذاشته مراجعه کنند و بعد از بازدید کردن از اتومبیل، اطلاعاتی چون نحوه واریز وجه تضمینی مثلا 10 درصد از قیمت پایه و حتی فرم شرکت در حراجی را از شرکت مورد نظر بگیرند.

مزایده خودرو چگونه انجام می‌شود؟

برای مشاهده آگهی های مزایده بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

روش‌های انجام مزایده خودرو

به طور کلی، مزایده‌ها به دو صورت انجام می‌گیرد؛ اگر مناقصه به صورت کلامی انجام شود، یعنی شخص قیمت خودش را اعلام می‌کند و فردی دیگر مبلغ بالاتری می‌گوید و در زمان مزایده هم این توانایی را دارد که قیمت پیشنهادیش را تغییر دهد. در مناقصه خودرو به شکل پاکتی، لازم است که فرد بعد از بررسی کردن خودرو، یعنی پس از سنجیدن شرایط و قیمت اتومبیل در بازار، مبلغی را به عنوان قیمت نهایی خودش یادداشت کند و در پاکت بگذارد.

وقتی که مزایده به صورت کلامی باشد، برنده در همان لحظه مشخص خواهد شد. ولی در مناقصه‌های پاکتی بعد از باز کردن تمامی پاکت‌ها که ممکن است چند روز هم طول بکشد، نتیجه اعلام می‌گردد. اگر شخصی در مناقصه برنده شد، پس از تسویه کردن با سازمان مورد نظر، حداقل یک هفته طول می‌کشد تا خودرو تحویل داده شود و کارهای سند زدن اتومبیل انجام بگیرد.

چند نکته مهم درباره مزایده خودرو

اگر می‌خواهید در مناقصه خودرو شرکت نمایید، بهتر است که قبل حراجی از اتومبیل مورد نظر خود بازدید کرده و به سایت مزایده خودرو بروید. البته لازم است که در مورد خودرو، اطلاعات کافی داشته باشید یا یک شخص متخصص را با خودتان ببرید تا اتومبیل را به خوبی بررسی کند. اگر متوجه شدید که خودرو نیاز به تعمیر کردن دارد، در هنگام ارائه قیمت پیشنهادی خود، این موضوع را هم مد نظر بگیرید. از طرفی، هزینه‌هایی همچون خلافی، سند زدن و غیره را هم بهتر است در مبلغ پیشنهادی خودتان مد نظر بگیرید.

سخن پایانی

خیلی از افراد وقتی که به فکر خرید اتومبیل می‌افتند، سریعا به سراغ سازمان‌هایی که طرح مزایده دارند، می‌روند؛ زیرا خودروهایی که در حراجی‌ها به فروش می‌رسند، مسلما قیمت کمتری دارند. بعضی از افراد فکر می‌کنند خودروهایی که با طرح مزایده به فروش می‌رسند، کیفیت خوبی ندارند یا حتما از مشکلی برخوردارند.

این فکر کاملا اشتباه است؛ چون که در مزایدات، هم اتومبیل‌های  سالم و هم فرسوده و مشکل‌دار فروخته می‌شود. از طرفی سازمان‌های مختلفی هم به برگزاری مزایده می‌پردازند. پس اگر می‌خواهید در مزایده‌ای شرکت کنید، حتما به شرکت برگزارکننده مناقصه که ممکن است بانک‌ها، سازمان‌های دولتی یا خصوصی باشند دقت کنید، همچنین اطلاعات و سلامت خودرو و خلافی‌های آن را چک نمایید تا دچار مشکل نشوید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت