چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

رحمتی اظهار کرد؛

حباب قیمت بخریم یا طلا و سکه؟!

تهران رسانه | حباب بخریم یا طلا!؟سئوال مهم مورد بحث این روزهای مردم در بازار طلا و سکه شده است.

حباب قیمت بخریم یا طلا و سکه؟!

به گزارش تهران رسانه ؛ امیربهادر رحمتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی گفت؛ باشروع هفته جدید و پایان تعطیلی ها طلا همچنان میل به صعود خود را حفظ کرد و این بار باسرعت و جهش بیشتری رشد داشت.طلا این بار هر مثقال ۱۰.۲۰۰.۰۰تومان را هم دید تا به گرمی ۲.۳۵۵.۰۰۰تومان برسد.افزایش چشم گیر قیمت های دلار و انواع سکه نیز بار دیگر خبرساز شده است تا این روز ها نقل محافل و ورد زبان همه مردم فقط افزایش قیمت باشد.

این کارشناس صنعت طلا در ادامه افزود:این روزها انواع سکه ها به خصوص سکه های ریزتر(منظور ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی)حباب زیادی دارند و همانگونه که پیشتر گفته شد دیگر به بالن تبدیل شده است.اما آیا در این شرایط خریدن سکه بااین بالن توجیه اقتصادی دارد؟
در پاسخ عرض میکنم طبق تحلیل های قبلی بنده البته هر نوع خرید بهتر از نخریدن است و در صورت افزایش نرخ ها،هم سکه ها و هم طلا در یک راستا بالا می روند اما از نظر اقتصادی خرید منسوجات طلا را نسبت به سکه بیشتر پیشنهاد میکنم.در حال حاضر که سکه ربع در بازار حدود۱۰.۵۰۰.۰۰۰تومان معامله میشود چیزی کمتر از شش میلیون تومان ارزش طلایی دارد و مابقی آن بالن است حال انکه اگر هریک از منسوجات طلا را حتی با اجرت بالا هم تهیه کنیم با معادل وزن سکه ربع چیزی حدود ۷میلیون تومان هزینه میکنیم. بعبارت ساده تر با پول ربع سکه حدودا یک و نیم گرم طلای بیشتری میخریم.پس بدین ترتیب در شرایط فعلی خرید طلا اقتصادی تر بنظر میرسد.البته همچنان تاکید میکنم در شرایط فعلی هر نوع خریدی بهتر از نخریدن است.

رحمتی در ادامه گفت: از مهمترین شاخص های تاثیر گذار بر قیمت طلا، اونس جهانی و دلار میباشد.با بالا و پایین شدن هر یک از این شاخص ها قیمت ها هم دستخوش تغییرات میشوند اما با شرایط کنونی دلار و نوسانات کمتر اونس، خود دلار عامل اصلی تعیین نرخ میباشد.

وی در پایان افزود: شکر خدا طی تحلیل ها و مصاحبه های قبلی توانستم راهکارها و پیشنهادات خوبی به مردم ارائه کنم که تا به اینجا مفید و موثر واقع شده است.به امید روزی که مردم در کمال آرامش و آسایش به سود برسند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت