چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟

تهران رسانه | شایع ترین نقص کولرهای گازی این است که تهویه هوا به خوبی انجام نشده یا کولرگازی خنک کنندگی ندارد . چنین نقصی در عملکرد تجهیزات کولر گازی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟

شایع ترین نقص کولرهای گازی این است که تهویه هوا به خوبی انجام نشده یا کولرگازی خنک کنندگی ندارد . چنین نقصی در عملکرد تجهیزات کولر گازی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.  که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

چه چیزی ظرفیت سرمایش کولر گازی را تعیین می کند؟

ظرفیت خنک کنندگی مشخصه اصلی کولر گازی است .  پارامتر قدرت خنک کننده با در نظر گرفتن مساحت اتاقی که دستگاه در آن نصب می شود انتخاب می شود .  برای محاسبه در هر 10 متر مربع از یک اتاق با سقف بیش از 3 متر - 1 کیلو وات قدرت خنک کنندگی کافی است.
حال بیایید ببینیم چگونه می توان تشخیص داد که آیا خنک کنندگی کولر گازی کاهش یافته است یا خیر و آیا نیاز به تعمیر وجود دارد؟
ظرفیت خنک کنندگی کولرگازی تا حد زیادی به دمای هوای بیرون بستگی دارد. یک سیستم کارآمد دمای هوای بهینه را در داخل خانه فراهم می کند که تفاوت آن می تواند 8-12  یا بیشتر باشد. اگر تفاوت در میزان دما در خیابان و اتاقی که کولر در آن کار می کند کمتر از این پارامتر باشد، می توان نتیجه گرفت که تجهیزات اسپلیت خراب است.

علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟

دلایل خنک نکردن کولر گازی چیست؟

کولرگازی به دلایل مختلف توانایی خود را برای خنک کردن سریع و کارآمد هوا از دست می دهند که همیشه نمی توان بدون کمک تعمیرکاران ماهر و متخصص علت ایجاد این مشکل تشخیص داد. شایع ترین علل چنین نقصی را شامل موارد زیر می باشد.
- فیلترها یا فن یونیت داخلی کثیف هستند.
- مبدل حرارتی در واحد داخلی یا خارجی کثیف است.
- لوله مویی در کولر گازی دچار گرفتگی و انسداد شده است.
- گاز فریون کافی در سیستم وجود ندارد.
- نشت مبرد
- خرابی فن
- خرابی شیر در واحد خارجی سیستم کولرگازی
- خرابی کمپرسور
- سنسورهای دما معیوب هستند.
- خرابی سنسورهای فشار
همچنین در صورتی که تنظیمات کولر گازی به اشتباه تنظیم شده باشند نیز ممکن است کولرگازی خنک کنندگی نداشته باشد .
در این صورت باید تنظیمات را بررسی کنید

تنظیم حالت اشتباه

به حالت روشن شدن کولر گازی دقت کنید. دکمه MODE  روی کنترل از راه دور و نمادهای روی صفحه کنترل از راه دور مسئول این کار هستند:
"Sun\HEAT" - حالت گرمایش
"قطرات\ DRY" - حالت رطوبت زدایی
"باد\FUN" - حالت تهویه؛
"Snowflake\COLD" - حالت خنک کننده؛
"AUTO" - حالت خودکار
اگر کولر گازی در حالت گرمایش / تهویه / رطوبت زدایی روشن شود، طبیعتا خنک نمی شود .  با حالت  AUTO، باید مراقب باشید . کولرگازی طبق تنظیمات از پیش تعیین شده توسط سازنده شروع به کار می کند . این تنظیمات معمولاً شرایط به شرح زیر است :
اگر دمای اتاق بالای 24 درجه سانتیگراد است – کولرگازی  برای خنک کردن کار می کند  ولی اگر دما زیر 18 درجه سانتیگراد باشد سیستم برای گرم کردن راه اندازی می شود.

مطمئن شوید که کولر گازی واقعا خنک نمی کند.

قبل از اینکه به دنبال خرابی کولر گازی باشید، مطمئن شوید که عوامل شخص ثالث بر عملکرد تجهیزات تأثیر نمی گذارد:
ساعات کاری.  کولر گازی فورا خنکی ایجاد نمی کند. 10-30 دقیقه طول می کشد. زمان خنک شدن با قدرت تجهیزات، اندازه اتاق، اختلاف دما مرتبط است. 
قدرت تجهیزات. یک کولرگازی یک اتاق "گرم" را برای مدت طولانی خنک می کند. به خصوص اگر اتاق در تمام طول روز زیر نور مستقیم خورشید گرم شود . 
عایق کاری اتاق  . به افزایش دما و گرمای محیط به دلیل باز شدن مکرر درها و پنجره ها توجه کنید.  سعی کنید از پرده ها در پنجره استفاده کنید. 
تجهیزات تولید گرما. تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، یخچال، کباب پز، اجاق های پخت و غیره. مقدار زیادی گرما منتشر می کند. اگر چنین تجهیزاتی به اتاق اضافه شده است، تعجب نکنید اگر سیستم کولرگازی از کار افتاده است.

چه مشکلاتی را می توانید به تنهایی حل کنید؟

برخی از مشکلات ایجاد شده در کولر گازی که خنک کنندگی ندارد را می توان به تنهایی و بدون کمک گرفتن از تعمیرکار رفع کرد . این خرابی ها عبارتند از: 

- فیلترهای کثیف را می توان تمیز کرد. 

برای بازکردن فیلترها ، درپوش یونیت داخلی را باز کنید، فیلترها را بردارید و آنها را زیر آب جاری سرد بشویید .  پس از خشک شدن ، فیلترها را دوباره در جای خود نصب کنید .  اکنون می توان کولر گازی را روشن و عملکرد آن را بررسی کرد.

- تمیز کردن مبدل حرارتی 

با استفاده از بخارشوی، شیلنگ آب فشار قوی یا مواد شیمیایی خاصمی توان مبدل حرارتی کثیف که باعث توقف خنک کنندگی کولرگازی شده است را تمیز و مشکل را رفع نمود.
- شما همچنین می توانید فن یونیت داخلی کثیف را به تنهایی با استفاده از برس یا آب پرفشار تمیز کند.
- اگر علت خرابی گرفتگی لوله مویرگی است، با دمیدن یا فشار آن را تمیز کنید. اگر لوله با رطوبت مسدود شده باشد، تمیز کردن با استفاده از روش خلاء باعث رفع مشکل می شود.

در صورتیکه با اقدامات و بررسی های اولیه مشکل خنک نکردن کولر گازی حل نشد ، لازم است از تعمیرگاه های مجاز برای عیب یابی و رفع علت خنک نکردن کولر گازی ، کمک بخواهید. 
برای تعمیر کولر گازی در مشهد ، می توانید با سامان سرویس تماس بگیرید. تعمیر کولر گازی هایسنس در مشهد ، تعمیر کولر گازی ال جی در مشهد و...  در کمترین زمان توسط سامان سرویس انجام می شود. 
09152066168
www.samanserviceco.com




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت