چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

اجاره سند ملکی تهران به صورت کاملاً قانونی

تهران رسانه | ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اجاره سند ملکی تهران با شما صحبت کنیم.

اجاره سند ملکی تهران به صورت کاملاً قانونی

اجاره سند ملکی تهران معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که افراد می‌خواهند این سند را به‌عنوان تأمین قرار کیفری به دادگاه و یا برای دریافت وام به بانک و کسب مجوز‌های لازم ارائه دهند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت فرد زندانی را می‌توان با سند اجاره‌ ای تهران آزاد کرد و او بدون هیچ مشکلی می‌تواند تا زمانی که دادگاهش برگزار می‌شود بیرون از زندان باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت قانون این امکان را برای افراد فراهم کرده‌است تا بتوانند با اجاره سند در تهران، متهم خود را از زندان آزاد کنند یا با کمک آن، برخی مجوزها را اخذ نمایند.

با توجه به این‌که امروزه بیش‌ازپیش شاهد این اتفاق هستیم، ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اجاره سند ملکی تهران با شما صحبت کنیم.

images_1677138741_63f71b35daef2.jpg

معرفی سند ملکی برای زندانی و کسب مجوز

سند ملکی نوعی سند رسمی به‌شمار می‌رود و در آن اطلاعات مهمی مانند مشخصات مالک، تصویر ملک یا نقشه آن، محدودیت‌ها و جزئیات و سایر اطلاعات لازم به ثبت رسیده است. سند ملکی را می‌توان در ادارات ثبت اسناد و یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم کرد. پس از تنظیم سند ملک، مالک می‌تواند آن را برای آزادی زندانیان به دیگران اجاره دهد.

اجاره سند ملکی برای آزادی زندانی در تهران و یا استفاده از آن برای دریافت مجوز‌های مختلف براساس شرایط و مراحل خاصی انجام می‌شود که ما در بخش‌های بعد در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد.

نگاهی به شرایط اجاره سند ملکی

امروزه تیم‌های مختلفی در تهران مشغول به کار هستند که فعالیت آن‌ها درزمینهٔ اجاره سند ملکی برای آزادی زندانی در تهران است. با توجه به این‌که برخی از افراد نمی‌توانند به‌راحتی سند ملکی پیدا کرده و متهم خود را آزاد کنند، لذا به چنین مراجعی مراجعه می‌کنند. این تیم‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سند موردنیاز افراد را برای آن‌ها تأمین کنند.

حال باید بدانید که فرآیند اجاره سند ملکی در تهران دارای شرایط خاص و پرداخت هزینه‌های است. ازجمله مواردی که برای اجاره سند ملکی تهران موردتوجه قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرونده به‌گونه‌ای باشد که برای آن امکان تودیع سند تعیین شده باشد.

  2. فرد برای تحویل سند باید یک‌ونیم برابر میزان قرار چک و سفته ارائه دهد.

  3. نیاز به دو ضامن کارمند یا بازنشسته و همچنین خانوادهٔ درجه یک متهم

  4. فرد باید به مدت یک سال، هزینهٔ اجاره سند در تهران را پرداخت کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، برای اجاره سند ملکی تهران و شهرستان افراد باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند. این هزینه‌ها به شرح زیر است:

  1. هزینهٔ اجاره سند در شهرستان‌ها نه‌ونیم الی ده درصد میزان قرار خواهد بود.

  2. هزینهٔ اجاره سند در کلان شهر‌ها یازده الی دوازده درصد میزان قرار در نظر گرفته شده‌است.

  3. هزینهٔ اجاره سند مرکز تهران چهارده الی پانزده درصد میزان قرار تعیین شده‌است.

images_1677165565_63f783fdddf30.jpg

مراحل اجاره سند ملی تهران

همان‌گونه که می‌دانید، هر امر حقوقی و غیرحقوقی نیاز به انجام مراحل خاصی دارد. برای اجاره سند ملکی تهران برای زندانی، مراحل زیر طی می‌شود:

      • بررسی ماهیت پرونده

اولین اقدام برای اجاره سند ملکی این است که پرونده و موضوع‌ اتهام به‌خوبی بررسی می‌شود و همان‌طور که در ابتدا گفتیم، اگر در پرونده امکان تودیع وجود داشته باشد، می‌توان سند را اجاره کرد. پس از آن شما می‌توانید فرآیند تودیع سند به مقام قضایی را آغاز کنید که این موضوع ممکن است چندین روز طول بکشد.

      • تنظیم قرارداد و حضور مالک سند به شعبه

بعد از بررسی پرونده و انجام هماهنگی‌های لازم برای تنظیم قرار داد و تودیع سند، خانوادهٔ درجه یک متهم باید در دفترحقوقی موردنظر حاضر شوند و قرارداد موردنظر را تنظیم کنند.

      • دریافت دستور کارشناسی و بررسی ملک

در این مراحله از سند اجاره ای تهران برای دادگاه، مالک باید به دادگاه یا دادسرا مراجعه کرده و مدارک موردنیاز را تحویل دهد تا درنهایت بتواند دستور بازداشت سند را اخذ کند. دریافت این دستور می‌تواند ۲ روز طول بکشد.

      • بازداشت سند و دریافت نامهٔ آزادی زندانی

درنهایت در مرحلهٔ آخر برای اجاره سند ملکی تهران، چک و سفته‌ها از خانوادهٔ متهم اخذ شده و هزینه‌های لازم به مدت یکسال نیز دریافت می‌شود و آن‌ها می‌توانند سند را برای بازداشت ارائه دهند. در این مرحله، خانوادهٔ فرد می‌توانند نسبت‌به دریافت نامهٔ آزادی متهم اقدام کنند.

انواع اجاره سند ملکی

با توجه به این‌که امروزه سند‌های ملکی در شکل‌های مختلفی تنظیم می‌شوند، بنابراین اجاره سند ملکی تهران و شهرستان می‌تواند به شکل‌های مختلف باشد. از انواع سند‌های ملکی برای اجاره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سند شش دانگ؛

  2. سند مشاع؛

  3. سند مفروز؛

  4. سند منگوله‌دار؛

  5. سند وقفی؛

  6. و غیره.

      • معرفی سند مشاع

سند مشاع ازجمله سند‌هایی بوده که می‌تواند برای اجاره سند ملکی تهران مورداستفاده قرار بگیرد. این نوع سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود. سند مشاع به سندی گفته می‌شود که مالک آن چندین فرد به‌صورت همزمان هستند، این یعنی سند بین آن‌ها قابل تقسیم است.

      • سند مفروز

مفروز در لعت به معنای جدا کردن است. زمانی که چند فرد دارای سند مشاع هستند و همان‌طور که گفتیم سند بین آن‌ها قابل تقسیم است، هرکدام از آن‌ها که قصد جدا کردن سهم خود را داشته باشند، به آن افراز می‌گویند. این سند یکی از سند‌های پیچیده برای اجاره سند ملکی تهران برای زندانی است.

images_1677165689_63f7847978579.webp

      • سند شش دانگ

از معتبرترین سند‌ها برای اجاره و آزادی زندانی می‌توان به سند شش دانگ اشاره کرد. این سند تماماً به یک فرد تعلق داشته و می‌تواند به‌عنوان سند اجاره‌ای تهران مورداستفاده قرار بگیرد.

      • سند وقفی

قانون درمورد سند وقفی این‌گونه بیان کرده که اگر سندی اجاره سند ملکی وقفی باشد، نمی‌توان آن را بدون اجازهٔ اوقاف، خریدوفروش کرد. برخی از افراد اسناد ملکی خود را وقف می‌کنند و در این صورت ادارهٔ اوقاف آن سند را در اختیار دیگران قرار داده و اجارهٔ آن را دریافت خواهد کرد.

جمع‌بندی

سند اجاره ای تهران برای دادگاه یکی از اموری بوده که این روز‌ها بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند برای آزادی زندانیان خود سند تأمین کنند یا افرادی که برای کسب مجوز‌های لازم به سند نیاز دارند، می‌توانند با شرایط خاصی به تیم‌هایی که در این زمینه فعالیت کرده مراجعه کنند و نسبت‌به اجاره سند ملکی تهران اقدام کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت