چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

رحمتی عنوان کرد؛

عجیب ترین هفته کاری در بازار طلا

تهران رسانه | از صعود به قله تا سقوط به ته دره فقط در چند ساعت در بازار طلای تهران.

عجیب ترین هفته کاری در بازار طلا

به گزارش تهران رسانه ؛ امیر بهادر رحمتی کارشناس طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی گفت: در هفته ای که گذشت آشفته ترین ، پراسترس ترین وعجیب ترین بازار را به عینه مشاهده کردیم .روند صعودی قیمت طلا و سکه دلار از ابتدای هفته آغاز شد و روزانه و حتی ساعتی افزایش شدید داشت.هر چه به اواسط هفته نزدیک تر شدیم افزایش و فشار قیمت ها بیشتر شد. به نحوی که دیگر کسی حاضر به فروش مال خود نبود.در مکالمات بین همکاران و بازاریان وضع آشفته بازار به دلیل عدم فروش طلا توسط بنکداران و استرس اعضای صنف کاملا مشهود بود.

رحمتی ادامه داد: افزایش قیمت به حدی بالا بود که سقف تاریخی ۱۳میلیون طلا در مثقال و هرگرم بیش از ۳میلیون تومان شکسته شد.اما به فاصله چند ساعت فواره اوج گرفته قیمت چنان افول کرد که بازار درشوک عجیب و غریبی فرو رفت.
شکسته شدن قیمت دلار همانا و کاهش شدید قیمت ها بخصوص طلا و سکه مردم و تمامی بازاریان را بهت زده کرد.
طلا در ادامه مسیر کاهش خود تا سطح حدودا گرمی ۲.۶۵۰.۰۰۰تومان هم افت کرد.اما این بار که دیگر کسی میل به خرید نداشت مظنه دوباره افزایشی شد تا همگان دوباره بفکر خرید بیوفتند و دوباره بااقدام به خرید طلا بازهم شاهد کاهش شدید قیمت بودند بطوری که به حدود ۲.۵۷۰.۰۰۰تومان نیز رسید.

وی در ادامه گفت :این روند طی روزهای اخیر هم ادامه داشت اما شیب و سرعت کمتری.هم کاهش قیمت را شاهد بودیم و افزایش آن را.
این اتفاقات که در کمتر از چند روز برای بازار اتفاق افتاد دقیقا حکم سم را دارد.زمانی که هم خریدار و هم فروشنده ترس معامله را دارند.زمانی که هم خریدار هم فروشنده ضرری میشوند.شاید درهیچ کجای دنیا چنین چیزی را در بخش اقتصاد و در صنعت طلا مشاهده نکنیم اما چه کسی در این میان و از این اوضاع سود میکند؟

این کارشناس صنعت طلا در ادامه افزود: مثل همیشه اگر بخواهم کمی فنی تر و تخصصی تر صحبت کنم باید بگویم کاهش نرخ طلا و دلار باهم توازن چندانی نداشت‌. به این معنی که ترکیدن حباب طلا نسبت به قیمت جهانی بیشتر از کاهش نرخ دلار بوده است.به عبارت دیگر یا باید دلار بیشتر کاهش پیدا کند یا طلا کمی گران تر شود تا توازن مابین آن بالانس شود.حال آنکه ایا عزمی برای این توازن وجود دارد یاخیر سوالی است که خیلی از عوام هم میتوانند به آن پاسخ روشنی بدهند.بدیهی است که طی این نوسانات حجم زیادی از بودجه یا کسری بودجه قابل تامین است.مدت هاست دولتمردان علاوه بر روش های سنتی از جمله مالیات و عوارض و.... از این راه نیز کسب درآمد دارند.

رحمتی در پایان افزود: در هفته اخیر بسیاری در مظنه های بالا خرید داشتند و درحال حاضر در ضرر هستند .بنظر بنده بهترین راه برای این افراد استفاده از روش میانگین گیری است. در این روش برای افرادی که از لحاظ مالی توانای خرید بیشتری دارند بهترین راه خرید در قیمت های پایین تر است تا میانگین قیمت خرید خود را کاهش و احتمال بازگشت به سود را بیشتر نمایند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت