نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

چهارشنبه 1403/02/19

پلیس رسانه؛

افزایش تصادفات فوتی در غرب استان تهران

تهران رسانه | در سهم تصادفات شهرستان‌های غرب استان تهران، بر اساس درصد شهریار ۳۵ درصد، اسلامشهر ۲۵ درصد، بهارستان ۱۱ درصد، رباط کریم ۱۴ درصد، ملارد ۸ درصد و و قدس ۴ درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش تصادفات فوتی در غرب استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از افزایش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی در غرب استان تهران خبر داد و گفت: شهریار با ۳۵ درصد صدرنشین تصادفات در این مناطق است.

سرهنگ قباد قیطاسی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص وضعیت شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار داشت: پنج شهرستان غرب استان از لحاظ جمعیتی چهار میلیون نفر که جمعیت ساکن و شناور هستند را در خود جای داده‌اند که جمعیت در این شهرستان‌ها با زیرساخت‌های قدیمی و تعداد خودروهای مورد تردد قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به گرانی مسکن در تهران شاهد سرریز جمعیت در شهرستان‌های غرب و ترافیک و تصادفات بیشتر هستیم گفت: در غرب استان تهران روزانه تعداد دو الی سه میلیون سفر داریم و با توجه به مساحت ۱۹۱۰ کیلومتری که دو و نیم برابر کلان شهر تهران و جمعیت بالای ۳۰۰ هزار نفری هر شهر که اندازه یک استان است تجهیزات ترافیکی و نیرو در این مناطق به اندازه کافی نیست.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به آمار تصادفات در سال جاری افزود: اسلامشهر و شهریار بیشترین تصادفات را طی سال جاری داشته‌اند و جز ۱۰ شهرستان بحرانی محسوب می‌شوند و باید اعلام کنیم که در حوزه تصادفات امسال برخلاف سال قبل که استان برتر از لحاظ کاهش میزان تصادفات بودیم امسال افزایش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

قیطاسی به افزایش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی، افزایش ۱۴ درصدی تصادفات جرحی، افزایش ۳ درصدی تصادفات خسارتی در شهرستان‌های غرب استان تهران طی ۱۱ ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در علل تصادفات بالغ ۳۲ سازمان دخیل هستند که باید پای کار باشند و قصور سازمان‌ها در تصادفات توسط پلیس حتماً ذکر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه درون شهری شهرداری‌ها باید پای کار بیایند و رفع نقاط حادثه خیز انجام شود افزود: در سهم تصادفات شهرستان‌های غرب استان تهران، بر اساس درصد شهریار ۳۵ درصد، اسلامشهر ۲۵ درصد، بهارستان ۱۱ درصد، رباط کریم ۱۴ درصد، ملارد ۸ درصد و و قدس ۴ درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و به لحاظ جنسیت ۸۶ درصد تصادفات را مردها و ۱۴ درصد را زنان رقم زده‌اند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه سه درصد فوتی‌های تصادفات در غرب استان تهران بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال بوده‌اند گفت: ۲۸ درصد نیز بین ۳۶ تا ۵۹ سال بوده‌اند و بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و ۵۸ درصد بر اثر استفاده از تلفن همراه، حق تقدم ۱۲ درصد و عدم توانایی کنترل ۵ درصد بوده است.

قیطاسی با اشاره به اینکه مجموعاً ۴۳ نقطه حادثه خیز در غرب استان تهران داشتیم که این تعداد به ۳۴ مورد رسیده و ۱۰ نقطه در سال ۱۴۰۱ رفع حادثه شده است گفت: در حال حاضر شهریار ۱۰ نقطه، رباط کریم هفت نقطه، اسلامشهر شش نقطه، ملارد شش نقطه، قدس سه نقطه و بهارستان نیز دو نقطه حادثه خیز شناسایی و به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام و راهکار ارائه شده و کلاً تحلیل و آمار تصادفات ارائه شده و لازم است که شهرداری‌ها اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران عنوان داشت: بیشترین مشکل ما در غرب استان تهران گره‌های ترافیکی، کمبود پارکینگ، کمبود دوربین‌های ثبت تخلف و نصب پل‌های مکانیزه است که در انضباط ترافیکی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت