ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

جمعه 1403/01/10

شکار رسانه؛

رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران

تهران رسانه | کشفیات منتهی به ۱۱ ماه گذشته سال جاری در حدود ۱۱۴ اسلحه مجاز و غیرمجاز و ۶ قبضه اسلحه جنگی بوده که توسط محیط بانان استان تهران در مناطق چهارگانه محیط زیست کشف و ضبط شده است.

رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ علیرضا فخاری به همراه جمعی از مدیران استانداری تهران با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن دیدار با جمعی از محیط بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست استان تهران در جریان آخرین وضعیت موضوعات محیط زیستی استان تهران در حوزه های مختلف محیط زیست طبیعی، محیط زیست انسانی و منابع انسانی قرار گرفت و از بخش های معاونت محیط زیست طبیعی و امور پایش و آزمایشگاه های استان تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید افزود: امروز موضوعات مختلف محیط زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت که از جمله آن، بررسی وضعیت محدوده هایی بود که می توان با تغییر وضعیت، با ساختارهای محیط زیستی پیوند خورده و باعث تقویت حفظ طبیعت اطراف استان تهران شده و همچنین باعث اتصال قاعده مند و برقراری ارتباط منطقی بین مردم و طبیعت و جریان سیال محیط زیستی شود.

فخاری با اشاره به ارزش ذاتی و اقتصادی طبیعت، محیط زیست و حیات وحش افزود: اگر بتوانیم به صورت یک اطلس منطقه ای و استانی به موضوعات محیط زیستی نگاه کنیم هم مردم بهتر می توانند از طبیعت استفاده کنند و هم حیات وحشی که در طبیعت هستند با یک آرامش خاطر و امنیت بیشتری در مجاورت مردم زندگی می کنند و این امر امکان لذت از طبیت خدادادی و بهره برداری و استفاده اصولی از طبیعت را برای مردم فراهم می کند.

استاندار تهران تصریح کرد: در ادامه این بازدید همچنین موضوعات مربوط به منابع انسانی و تجهیزاتی که در اختیار محیط زیست است مورد ارزیابی قرار گرفت و در این خصوص در بعضی از بخش ها باید کمک کرد تا زیر ساخت های مناسب محیط زیستی تکمیل شود چرا که فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه محیط زیست و محیط بانی انجام می شود به نوعی یک جهاد خاموش است و خیلی از مردم اطلاع دقیقی ندارند که در حوزه محیط زیست چه اتفاقاتی می افتد و چه تلاش هایی انجام می شود .

مقام عالی دولت در استان تهران ادامه داد: اگر بطور مثال و نمونه مردم آب سالمی می نوشند و یا اگر از یک طبیعت بکر و فضای خوب بهره می برند همگی این ها مرهون تلاش ها و زحمات کارکنان، محیط بانان و تلاشگران حوزه محیط زیست است که مانند سربازان گمنام در این عرصه و حوزه مشغول کار و فعالیت هستند و باید رابطه تنگاتنگی بین مردم و حوزه های محیط زیست خصوصا در ابعاد مختلف بازتعریف شود تا مردم بطور بهتر و بروزتری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

فخاری با بیان اینکه ضرورت دارد در موضوعات محیط زیستی فرهنگسازی و اقدام عمل بیشتری صورت پذیرد، افزود: تاکید و پیشنهادی که در این خصوص شد ایجاد نمایشگاه ها و یا ایجاد ظرفیت هایی است که می تواند به نسل جدید و دانش آموزان آگاهی و آموزش دهد که چگونه در محیط زیست زندگی کنند و با آن ارتباط داشته باشند و به شکل منطقی و ضابطه مند از آن بهره ببرند و برای بهبود و توسعه آن تلاش کنند.

استاندار تهران همچنین با اشاره به عضویت محیط زیست در کارگرو ها و کمیسیون های مختلف استانداری تهران افزود: با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیستی، بخش اعظمی از فعالیت های مشترک در این کارگروه ها متمرکز بوده و ما در تمامی ابعاد و حوزه های مختلف مانند شهرنشیی، استقرار جمعیت و صنایع و نیز دیگر حوزه های مربوط با چگونگی بهره برداری از طبیعت و محیط زیست، عمدتا بطور روزانه با محیط زیست در ارتباط هستیم.

رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران

استاندار تهران در جریان رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سال جاری ضمن اطلاع از میزان سلاح ها، جانوران و اجزای تاکسیدرمی شده حیات وحش که از متخلفین کشف و ضبط شده بود، گفت: لازم است در این خصوص مبادی مرتبط از جمله فراجا ورود داشته باشد و با برنامه ریزی برای شناسایی مکان هایی که فروش غیر مجاز سلاح دارند و یا جزو سلاح های غیر مجاز تلقی می شود به گونه ای عمل شود که برخی سلاح های خاص که در شکار حیات وحش مورد استفاده قرار می گیرند نیاز به دریافت مجوزهای خاص داشته باشند و در موارد لازم هم عرضه و دسترسی برخی از آنها ممنوع اعلام شود.

فخاری ضمن ابراز تاسف از کشتار و قاچاق حیات وحش افزود: باید اقدامات لازم برای حمایت از حیات وحش و بازدرندگی از شکار غیرمجاز در این زمینه به عمل آید و در این خصوص تا جای ممکن به محیط زیست کمک شود.

بر اساس این گزارش و اعلام یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، کشفیات منتهی به ۱۱ ماه گذشته سال جاری در حدود ۱۱۴ اسلحه مجاز و غیرمجاز و ۶ قبضه اسلحه جنگی بوده که توسط محیط بانان استان تهران در مناطق چهارگانه محیط زیست کشف و ضبط شده است.

در این مدت شکار غیرمجاز پستانداران ۴۱ مورد، پرندگان ۶۳ و آبزیان ۱۵۰ مورد و تعداد متخلفین ۱۵۱ نفر بوده است. همچنین ۱۴ تاکسیدرمی حیات وحش، مقادیری پوست و اجزا حیوانات شکار شده کشف و ۳۸۰ مار آبی، لاکپشت، ۵ گربه سان شامل یک کاراکال و ۴ گربه ماهیگیر، تعداد ۸۵ پرنده زینتی مشمول کنوانسیون سایتیس و ۴۳ مورد پرنده شکاری از متخلفین جمع آوری و ضبط شد.

استاندار تهران همیار افتخاری محیط زیست شد

این گزارش همچنین می افزاید: در حاشیه مراسم رونمایی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سال ۱۴۰۱، کارت همیار محیط زیست و پوشش سازمانی محیط بانی از سوی علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به استاندار تهران اهدا شد.

استاندار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست یک کار انسانی برای بقا و ادامه حیات انسان ها و حیات وحش است اظهار داشت: خوشحالم از اینکه امروز در کنار محیط بانان به همیاری محیط زیست مفتخر شدم و از این طریق خود را در یک موقعیت جدیدتری برای دفاع از حقوق عمومی مردم در قالب حفاظت از محیط زیست می بینم چرا که حفاظت از محیط زیست و طبیعت ایران یک اصل جدی و مهم است که فرصت را فراهم می کند تا مردم زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند.

استاندار تهران همچنین در ادامه با تشریح اهمیت شغل و کارکرد محیط بانی، هوشیاری و سلامت روح و روان محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر خدایی ناکرده محیط بانی وظایفش را نادیده بگیرد همه زحمات برای حفظ محیط زیست به هدر خواهد رفت.وی تصریح کرد: باید شغل محیط بانی سختی و همه جوانب کارشان در افکار عمومی بیشتر تبیین شود.

غرس نهال یادبود شهدای محیط زیست و رهاسازی پرندگان

در ادامه چند نهال به یاد شهدای محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست غرس شد و ۲ پرنده از گونه دلجه پس از تیمار رهاسازی شده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

فخاری با ابراز خرسندی از رهاسازی این ۳ پرنده در طبیعت تهران خاطر نشان کرد: احساس اینکه هر موجودی که خود را در فضای آزاد می بیند و به آن احساس بزرگی و شکوه دست می دهد برای خود آن موجود و انسان بسیار لذت بخش است.وی گفت: موجودات خالق پروردگار هستند و در آفرینش الهی سهیم هستند و نباید به هیچ وجه در شرایط اسارت زندگی کنند و نباید زندگی آن ها از سوی انسان به مخاطره بیفتد چرا که زیبایی طبیعت با حیات وحش دو چندان می شود.

همچنین علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ابتدای بازدید امروز استاندار تهران از مجموعه محیط زیست استان تهران ضمن خیرمقدم به تشریح آخرین وضعیت محیط زیست استان تهران در حوزه های مختلف پرداخت.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
موزه گردی نوروزی در تهران

موزه گردی نوروزی در تهران

تهران رسانه | موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت