چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

یک شنبه 1403/02/30

رحمتی عنوان کرد؛

همه راضی از دلار ۴۵هزار تومانی

تهران رسانه | سال پرنوسان، سود و زیان در جیب مردم و انتظار ثبات قیمت در سال جدید.

همه راضی از دلار ۴۵هزار تومانی

به گزارش تهران رسانه ؛ امیربهادر رحمتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی گفت: همه در جریان اتفاقات بازار در ۲،۳ماه گذشته بودند و دیگر همه میتوانند بازار را تحلیل کنند.
بازار پرنوسان در ماه های اخیر به بخشی از مردم سود رساند و بخش دیگری از مردم را ضرری کرد.
با شروع بالارفتن قیمت ها از کف حمایتی،به سقف تاریخی دلار ۶۰هزار تومانی و طلای ۱۳.۰۰۰.۰۰۰تومانی و بلافاصله ریزش شدید قیمت ها و رسیدن دلار به ۴۳هزار تومان و مثقال طلا به ۸.۶۰۰.۰۰۰تومان همگی نشان از عدم ثبات قیمت ها و به اصطلاح دیوانه بازار دارد.
رحمتی افزود: بالا رفتن قیمت ها تقریبا پله ای میباشد و علی رغم مردم همیشه در گیر و دار پایین آمدن قیمت ها هستند اما بطور کلی فرصت خرید را به علاقه مندان به سرمایه گذاری می دهد اما هنگام ریزش،بصورت شارپی و ناگهانی ریزش میکند و فرصت خروج از بازار را نمیدهد.
در این میان معمولا بازارایان هم با معامله نکردن و خرید نکردن نقش به سزایی در این امر دارند.
رحمتی در ادامه افزود: در اواخر سال ۱۴۰۱طلا از کف حمایتی مثقالی ۸.۶۰۰.۰۰۰هزار تومان شروع به رشد کرد و تاآخرین ساعات قبل از سال که معامله میشد تا حدود ۱۱.۳۰۰.۰۰۰تومان هم رسید.
اینکه از فروش دلار درسقف ۶۰هزار تومان و خرید آن در ۴۳هزار تومان چه کسانی بیشترین سود را کردند کاملا واضح و روشن است.
نقش پررنگ دلالی این روزها در سراسر جامعه غیر قابل انکار است. بازار معمولا بااخبار بسیار تحت تاثیر قرار میگیرد.مثلا اخبار مربوط به تغییر رئیس بانک مرکزی،مذاکره و توافق با کشورهای همسایه از جمله عربستان،اخبار مربوط به ورشکستگی بانک های اروپایی و امریکایی و.... همگی در ماه های اخیر نقش به سزایی بر بازار داشتند.اما نکته حائز اهمیت این است که دیگر مانند گذشته این اخبار ماندگاری چندانی ندارند و بازار از عوامل داخلی بیشتر تبعیت میکنند.
امیر بهادررحمتی ادامه داد: به نظر میرسد دلار ۴۵هزار تومانی کف قیمت دلار شد والبته به نظر میرسد همه مردم را از دلار ۴۵هزار تومانی راضی کردند. بنظر میرسد سال پیش رو سال کم نوسان تری نسبت به سال قبل باشد یا شاید زمان کمتری درگیر نوسانات شدید قیمتی باشد.اما همچنان میتواند به مردم سود برساند. مردم باید روانشناسی بازار را بشناسند اما متاسفانه عده ای از مردم احساسی تصمیم میگیرند.در بالاترین نرخ ها خرید میکنند و در پایین ترین نرخ ها مبادرت به فروش میکنند.این اتفاق بدی است که باعث ضرر مردم میشود و عده ای سود جو را به سودهای کلان میرساند.
کمترین قیمت طلا درسال گذشته مربوط به سی ام مرداد بود که طلا مثقالی ۵.۱۰۰.۰۰۰هزار تومان یعنی گرمی ۱.۱۷۷.۰۰۰تومان و بیشترین نرخ آن مربوط به هفتم اسفند ماه مثقالی ۱۳.۲۰۰.۰۰۰هزار تومان یعنی گرمی ۳.۰۴۷.۰۰۰تومان بود.
رحمتی در پایان افزود:هیچکس نمیداند چه اتفاقی پیش روی بازار است اما راهکارهای دولت از جمله افزایش احتمالی قیمت بنزین،پیش فروش خودرو،ثبت نام اتومبیل های خارجی،بورس،فروش ارزهای دولتی و.... نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت ها و جهت دهی در بازار را دارد‌ در کل مردم باید حفظ سرمایه خودشان مهمترین هدفشان باشد.
بهترین راهکار از نظر بنده این است که سرمایه خود را به ۳بخش تقسیم کنند. ۲بخش آن را مال(طلا ،خودرو مسکن)تشکیل دهد و ۱بخش آنرا به نقدینگی اختصاص دهند.
امیدوارم در سال جدید مشکلات معیشتی به حداقل خود برسد و آرامش و سلامتی به زندگی مردم باز گردد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت