نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

فخاری درخواست نمود؛

ضرورت صرفه جویی ۲۰ درصدی آب در استان تهران

تهران رسانه | برای تنش‌های ناشی از کمبود آب باید پیش‌بینی کنیم تا کسری از طریق انتقال منابع آب، کنترل مصرف، رفع نشت‌ها و تاکید بر صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف و تغییر سیستم و روش‌های مصرف آب کنترل شود.

ضرورت صرفه جویی ۲۰ درصدی آب در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ استاندار تهران از تشکیل کارگروه اضطرار آب در استان خبر داد و بر ضرورت صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب توسط مردم و مسئولان تاکید کرد.

علیرضا فخاری ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با محوریت مدیریت مصرف آب و با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و دیگر مسئولان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه آب اظهار داشت: در این جلسه مباحث آب استان، تطبیق با شرایط سال‌های گذشته، میزان نزولات، مصارف و نوع مصرف و کنترل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته با کاهش نزولات و افزایش سطح مصرف مواجه هستیم، ضمن اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا نیز از عوامل مؤثر در حوزه مصرف آب است که این مسائل، نظام برنامه‌ریزی جدی در حوزه آب می‌طلبد.

استاندار تهران عنوان کرد: وضعیت نزولات آسمانی، نگهداشت آب، دبی سرچشمه‌ها، آب پشت سدها و چاه‌ها نشان می‌دهد با کسری آب مواجه هستیم، از این رو عوامل متعددی از جمله مدیریت مصرف آب و جلوگیری از مصارف غیرضروری اهمیت دارد.

فخاری سپس گفت: تغییر رویه مصرف آب در حوزه کشاورزی به ویژه صنایع غرقابی ضروری است، همچنین صنایع پایین‌دست که آب‌بر هستند باید مورد واکاوی قرار گرفته و برای انتقال آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تنش‌های ناشی از کمبود آب باید پیش‌بینی کنیم تا کسری از طریق انتقال منابع آب، کنترل مصرف، رفع نشت‌ها و تاکید بر صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف و تغییر سیستم و روش‌های مصرف آب کنترل شود.

استاندار تهران افزود: آب شرب تصفیه شده با عدم استفاده صحیح به فاضلاب تبدیل می‌شود که در بازگردانی نیز مشکل وجود دارد، از این رو برای رفع مشکلات آینده در حوزه آب قرارگاه اضطراری برای کنترل و مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است تا راهکارها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت