نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

شهروند رسانه؛

مشکلات مردم در منطقه محروم شهرستان قرچک

تهران رسانه | در سالهای قبل نرخ رسمی و مصوب کرایه ها به صورت چاپ شده همراه با مهر و امضا در اتوبوس ها نصب میشد اما امسال نرخ هارو نصب نکردن تا از همه 1000 تومان کرایه بیشتر بگیرن و هیچ کسی هم نیست که به داد مسافران برسه.

مشکلات مردم در منطقه محروم شهرستان قرچک

به گزارش تهران رسانه ؛ پیام یک شهروند که در اختیار تهران رسانه قرار گرفته است را در ادامه میخوانید.
لطفا مشکلات مردم در منطقه محروم شهرستان قرچک رو پوشش و بازتاب بدید و رسیدگی کنید تا مشکلاتمون حل بشه.
متاسفانه یکی از بدترین خطوط اتوبوسرانی مربوط به خط قرچک هست.
کرایه اتوبوس های قرچک از میدان پوئینک قرچک تا مترو جوانمرد قصاب در سال 1402 مبلغ 70000 ریال اعلام شده و در صورت استفاده از کارت بلیط میشه 56628 ریال (البته همانطور که در پایین گفته شد امکان استفاده از کارت نیست) و اما راننده ها به جای اینکه از مسافران 7000 تومان کرایه بگیرن از همه 8000 تومان کرایه میگیرن و میگن کرایه 8000 تومان هست و تمام مسافران هم شاکی هستن اما راننده ها به حق مسافر شاکی توجهی نمیکنن و راننده ها به مسافران توهین میکنن و تهدیدشون میکنن و میگن کرایه 8000 تومان هست.
حقوق کارگری امسال 27% زیاد شده اما کرایه اتوبوس قرچک به صورت رسمی 55% زیاد شده اما راننده ها پول زور میگیرن که میشه 77% و این خیلی نرخ بالایی هست برای قشر ضعیف مردم قرچک.
به شهرداری، فرمانداری، اتوبوسرانی و ... هم زنگ زدیم میگن کرایه 7000 تومان هست اما به مشکلات رسیدگی نمیشه و راننده ها کار خودشون رو میکنن و 8000 تومان میگیرن.
در سالهای قبل نرخ رسمی و مصوب کرایه ها به صورت چاپ شده همراه با مهر و امضا در اتوبوسها نصب میشد اما امسال 1402 نرخ هارو نصب نکردن تا از همه 1000 تومان کرایه بیشتر بگیرن و هیچ کسی هم نیست که به داد مسافران برسه.
در نبود مترو و گران بودن تاکسی، قشر فقیر و زحمتکش که مجبوره هرروز از قرچک بره تهران و برگرده مجبوره از اتوبوس استفاده کنه اما همون حقوق بخور و نمیر کارگری که مردم قرچک میگیرن جدا از افزایش قیمتها و تورم سرسام آور صرف دادن پول زوری میشه که راننده های اتوبوس از مردم میگیرن.
جدا از کمبود اتوبوس، اتوبوس های فرسوده، تاخیر طولانی در حرکت اتوبوس ها، ازدحام جمعیت در صف و همچنین در اتوبوس و سوار کردن مسافر سرپایی در اتوبوس تا خرخره حالا مسافران زحمتکش و خسته باید پول بیشتری بابت کرایه بپردازن و عمرشون در این نگرانی و استرس فروسوده تر از حالت معمولی بشه.
در سال 1401 کرایه اتوبوس از میدان پوئینک قرچک تا مترو جوانمرد قصاب به صورت نقدی 45000 ریال بود و اگر از کارت بلیط الکتورنیکی استفاده میشد قیمت 39054 ریال بود اما مشکل این بود که از کارت مترو نمیشد در اتوبوس های قرچک استفاده کرد. در تمام خطوط اتوبوسرانی تهران و کرج میشه با کارت مترو پول رو پرداخت کرد اما در اتوبوسرانی قرچک به صورت جزیره ای و انحصاری کارت مختص خودشون رو درست کردن که فقط در اتوبوس های قرچک میشه استفاده کرد که فقط در همون اوایل میشد استفاده کرد و بعدش هم همیشه یا دستگاه های کارتخوان اتوبوس خاموش بود یا راننده میگفت خرابه یا کلا دستگاه رو از جاش برداشته بودن اگر هم به صورت اتفاقی دستگاه بود و کارت میزدیم راننده میگفت اون قبول نیست ثبت نمیشه و کرایه نقدی هم میگرفت. تازه به جای 4500 تومان از همه 5000 تومان میگرفتن و 500 تومان باقیمانده رو هم پس نمیدادن مثل تمام سالهای پیشین که پول خورد مسافران رو پس نمیدادن.
اما این پول زوری که راننده از مسافران میگیره در سال 1402 خیلی بیشتره و این انصاف نیست.
خواهش میکنم لطفا مشکلاتمون رو پوشش بدید، انعکاس بدید، پیگیری و رسیدگی کنید.

تهران رسانه با توجه به رسالت ذاتی خود در انعکاس صدای شهروندان، منتظر پاسخ مسئولان ذی ربط فرمانداری قرچک در خصوص "مشکلات مردم در منطقه محروم شهرستان قرچک" است.

شهروند رسانه | صدای شهروندان استان تهران




نظر شما


نظرات

رضایی

متاسفانه خط اتوبوس قرچک درست شدنی نیست خودم چندین بار با راننده ها بحثم شده و یکبار هم درگیر شدم ولی وضع تغییری نمیکنه. راننده ها پشتشون گرمه ولی دست مسافر به جایی بند نیست و چاره ای نداریم جز تحمل.


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت