چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

پمپ آب خانگی چیست؟

تهران رسانه | پمپ آب خانگی پمپی می‌باشد که به طور معمول به منظور تقویت کردن و همچنین افزایش فشار آب در امور خانگی و مسکونی استفاده می شود.

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی پمپی می‌باشد که به طور معمول به منظور تقویت کردن و همچنین افزایش فشار آب در امور خانگی و مسکونی استفاده می شود. معمولاً در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری کوچک از پمپ آب خانگی استفاده می شود و اکثرا در مجتمع های بزرگ و ساختمان های تجاری بزرگ از بوستر پمپ آب های آبرسانی استفاده می شود.
عموما بیشترین کاربرد پمپ آب خانگی به منظور افزایش و تقویت فشار آب آپارتمان و شرکت ها می باشد. نحوه کار پمپ آب خانگی بدین شکل می باشد که ساختمان هایی که به طور معمول دارای افت فشار آب میباشند. با تهیه این نوع پمپ های خانگی و با نصب آنها در مسیر انشعابات هر واحد آب فشار مناسب را وارد کرده و بدین ترتیب افت فشار آب منازل و واحدهای مسکونی را از بین می برند.
معمولا جهت انتخاب پمپ آب خانگی میبایست عامل های متعددی را در نظر بگیرید. در این بخش از مهمترین عوامل موثر در انتخاب یک پمپ آب خانگی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.
تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحد ها در هر طبقه، متراژ واحدها، تعداد شیرهای آب ساختمان و همچنین میزان مصرف آب از جمله عوامل تاثیر گذار در انتخاب پمپ آب خانگی می باشند. همچنین شما میتوانید به منظور مشاوره و خرید با گروه صنعتی مستریکو تماس بگیرید.

پمپ آب خانگی یا تقویت فشار، فشار آب خانه تان را افزایش می دهد و این امکان را برای شما فراهم میکند. که صرف نظر از تعداد شیرآب و دوش ها و تمامی اتصلات آبی، فشار آب قوی مداومی را در اختیارتان بگذارد. پس اگر فشار آب خانه شما کم است و هیچ اشکالی در اتصالات، لوله کشی و… وجود ندارد، می توانید مشکل خود را با نصب پمپ آب خانگی حل کنید.  شما به عنوان خریدار تنها میبایست با توجه به مقدار احتیاج و مصرف آبتان اندازه پمپ آب مورد نظر خود را انتخاب نمایید که در این زمینه نیز کارشناسان گروه صنعتی مستریکو موارد لازم و حائز اهمیت را انجام می دهند و به شما جهت انتخاب پمپ آب خانگی مناسب کمک می کنند.

کاربرد پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی به منظور تقویت فشار و تامین آب موردنیاز خانه ها و آپارتمان ها و حتی کارخانجات استفاده می شود. در مقایسه با میزان مصرف آب و تعداد شیر آب و دوش ها اندازه ی پمپ آب می تواند متفاوت باشد. پس با توجه به احتیاج خود، پمپ آب خانگی را در اندازه ی مناسب خریداری کنید.

همچنین از پمپ آب خانگی برای تخلیه ی آب انبارها، استخرها و بعلاوه جابجایی آب، پمپاژ آب، سیستم تهویه (سرمایشی و گرمایشی)، آتش نشانی و بوستر پمپ استفاده می شود. در نتیجه اگرچه این پمپ ها به پمپ آب خانگی معروف هستند، افزون بر امور خانگی، مصارف صنعتی نیز دارند.

عوامل موثر درانتخاب پمپ آب خانگی

برای انتخاب یک پمپ مناسب میبایست به متراژ ساختمان، تعداد طبقات، مقدار مصرف آب و تعداد شیرهای آب موجود توجه داشت.

به عنوان نمونه پمپ آب خانگی نیم اسب بخار به منظور استفاده در ساختمان های یک طبقه با حداکثر متراژ 150 متر مربع و پمپ آب یک اسب بخار بشقابی جهت استفاده در آپارتمان های سه طبقه با شش واحد و با حداکثر متراژ هر واحد 75 متر به کار می روند البته می توان در آپارتمان های چهار طبقه و هشت واحدی با حداکثر متراژ 68 متر نیز از این پمپ آب استفاده کرد.

همچنین پمپ آب خانگی یک اسب بخار دو پروانه جهت استفاده در ساختمان های چهار طبقه 8 واحدی با حداکثر متراژ 75 متر و پمپ یک و نیم اسب بخار دو پروانه به منظور اجرا در آپارتمان های پنج طبقه 10 واحدی با حداکثر متراژ 100 متر به کار می روند.

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار آب، یک دستگاه است که بوسیله انرژی آب به تولید فشار موردنیاز جهت کاربردهای گوناگون مانند مصارف خانگی و صنعتی، تأمین آب در شبکه‌های آبرسانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت نیروگاه‌های برق استفاده می‌شود.

این منابع معمولا به عنوان یک پمپ عمل می‌کنند که با دریافت آب از جایی که فشار بالاتری دارد، آب را به سمت محلی که فشار کمتری دارد، منتقل می‌کنند و در نتیجه فشار آب را افزایش می‌دهند.

کاربردهای منبع تحت فشار آب

منابع تحت فشار آب یا چاه‌های آب عمیق، به علت داشتن حجم زیادی از آب در داخل خود، از کاربردهای گوناگونی برخوردار میباشند. بعضی از کاربردهای منابع تحت فشار آب عبارتند از:

1- استفاده در آبیاری: آب چاه‌های عمیق به دلیل داشتن فشار قوی و حجم زیاد، جهت آبیاری مزارع و باغات مناسب میباشند.

2- استفاده در صنایع: آب چاه‌های عمیق به منظور استفاده در صنایعی مانند تولید برق، تصفیه آب، تولید غذا و نوشیدنی، استفاده می‌شود.

3- استفاده در شبکه های آبیاری: منابع تحت فشار آب می‌توانند جهت تأمین آب شبکه های آبیاری استفاده شوند.

4- استفاده در تأمین آب شرب: با تصفیه آب چاه‌های عمیق، می‌توان این آب را به منظور تأمین نیازهای شرب و بهداشتی منطقه ها استفاده کرد.

5- استفاده در سیستم‌های خنک کننده: آب چاه‌های عمیق به منظور خنک سازی سیستم‌های صنعتی همچون توربین‌های بخار و دستگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌شود.

نکات مهم و اساسی در ارتباط با مراقبت و نگهداری از منبع تحت فشار پمپ آب

  1. یکی از بهترین عواملی که در زمان استفاده از منبع تحت فشار پمپ آب میبایست به آن توجه شود، طریقه ی نصب منبع تحت فشار پمپ آب می باشد. اگر که مصرف کننده از شیرهای صافی ماقبل منبع تحت فشار پمپ آب استفاده کند، از عبور و انتقال ذرات ریز و کوچک به داخل تیوپ منبع جلوگیری کرده و همین موضوع نقش بسیار حائز اهمیتی در افزایش طول عمرمنبع تحت فشار پمپ آب دارد.
  2. مقدار فشار یا هوایی که داخل منبع تحت فشار پمپ آب می باشد نیز، خود اثر چشم گیری در عملکردمنبع تحت فشار پمپ آب دارد. به عنوان نمونه اگر که فشار هوایی که در اطراف تیوپ هست، کمتر از مقدار لازم باشد، آبی که داخل تیوپ وجود دارد با فشار مناسبی حفظ نمی شود. در صورتی که فشار هوای اطراف تیوپ از میزان لازم بیشتر باشد، میزان آبی که داخل تیوپ قرار می گیرد، از حجم منبع تحت فشار پمپ آب کمتر می باشد. برای مثال اگر منبع تحت فشار پمپ آبی با ظرفیت 100 لیتر داشته باشیم و فشار هوای داخل آن از مقدار لازم بیشتر باشد، به جای ذخیره ی 100 لیتر آب در داخل تیوپ منبع تحت فشار پمپ آب، احتمال دارد این مقدار به 80 تا 50 لیتر کاهش یابد.
  3. بررسی و چک کردن مقدار فشار هوای داخل منبع تحت فشار پمپ آب به شکل ماهانه نیز، خود نقش بسیار مهمی در ثابت ماندن فشار سیستم آبرسانی و عملکرد صحیح منبع تحت فشار پمپ آب دارد. بدین صورت که اگر فشار ماهانه بررسی شود و میزان کاهش آن جبران شود، همیشه فشار ثابتی را در سیستم آبرسانی خود متوجه میشوید.

آشنایی با گروه صنعتی مستریکو

گروه صنعتی مستریکو در سال 1380 تاسیس شد و در حوزه تولید، واردات و فروش تکنولو‍‍ژی های مدرن کنترل، هدایت و بهینه سازی شبکه ¬های آبرسانی، تاسیساتی، عمرانی و کشاورزی فعالیت می کند. مجهز سازه تدبیر روش مفتخر است که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و دلسوز و همچنین تجهیزات مدرن و بوسیله متدهای پیشرفته، هر ساله سهم گسترده ای در تامین نیازهای آبرسانی خانگی و صنعتی کشور عزیزمان را عهده دار باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت