چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

با دانستن این موارد به راحتی از پیچ و خم خرید دوچرخه آزاد شوید!

تهران رسانه | این مطلب به شما کمک خواهد نمود تا با درک واقعیت های موجود درباره دوچرخه خود را از بند پیچ و خم های موجود رها نموده و به راحتی اقدام به خرید دوچرخه نمایید.

با دانستن این موارد به راحتی از پیچ و خم خرید دوچرخه آزاد شوید!

در حال حاضر خرید دوچرخه به سبب افزایش قیمت وسایل نقلیه، آلودگی هوا و کمک به سلامتی رونق پیدا کرده است. اما بسیاری از ما در هنگام انتخاب با مشکلات زیادی روبرو هستیم. این موضوع که آیا تصمیم دارید تا یک دوچرخه جدید برای خودتان خریداری کنید؟ یا اینکه آیا می‌دانید مراحل خرید و انتخاب یک دوچرخه ایده‌آل و کاربردی چه است؟ و مواردی از این دست همگی برای شما چالش برانگیز خواهند بود. پس در ادامه سعی می کنیم تا با استفاده از منابع معتبر با ارائه اطلاعات دقیق و درست در مورد خرید دوچرخه ( https://canvas.instructure.com/eportfolios/1804623/Home/What_are_the_important_features_in_buying_a_bicycle ) شما را اهنمایی کنیم.

خرید دوچرخه را پله پله برای خود ساده نمایید تا راحت انتخاب کنید

داشتن اطلاعات کافی متضمن انتخاب بهترین محصول و خرید یک دوچرخه خوب خواهد بود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای خرید دوچرخه تنها کافی است تا سایز خود را دانسته و سپس اقدام به خرید نمایند؛ درصورتی‌که این عامل تنها عامل تعیین‌کننده برای خرید دوچرخه به شمار نمی‌رود. از آنجا که باید به درستی تمام عوامل مووثر بر کیفیت و قیمت را دانست پس در ادامه موارد مهم را در خرید دوچرخه بر خواهیم شمرد:

با چه انگیزه‌ای قصد خرید دوچرخه دارید

قطعا شما قبل از خرید دوچرخه برای نیاز یا هدف خاصی تصمیم گرفته اید. حالا پیش از هر چیزی باید این نکته را برای خود مشخص کنید که برای چه کاری به دنبال خرید دوچرخه هستید؛ موارد متعددی ممکن است دلیل این تصمیم شما باشند. آیا برای رفتن به طبیعت و شرکت در مسابقه دوچرخه‌سواری به دنبال دوچرخه می‌باشید و یا تنها برای رفتن به سرکار و گذراندن تفریحات آخر هفته در سطح شهر به دنبال یک وسیله ورزشی مناسب هستید؟ و مواردی نطیر آنچه که گفته شد، زمانی که شما هدف خود را انتخاب کنید، نوع دوچرخه موردنظرتان نیز مشخص خواهد شد.

انواع دوچرخه را بشناسید تا صحیح خرید کنید

بعد از آنچه که بیان شد و زمانی که هدف خود را از دوچرخه‌سواری مشخص کنید، از طرف دیگر شناخت مدل‌ها و انواع مختلف دوچرخه و تطابق آن با نیاز خودتان، می‌توانید به راحتی انتخاب کنید که چه دوچرخه‌ای برایتان کاربرد دارد؛ در حالت عمومی انواع دوچرخه را می‌توان در 3 دسته عمده تقسیم‌بندی کرد:

  • دوچرخه‌های Road: اگر برای مسابقه دادن یا استفاده فانتزی به دنبال خرید دوچرخه هستید مدل مناسبی است. این مدل دوچرخه غالبا برای سواری‌های پرسرعت و مسابقه‌ای طراحی شده است و اکثر از آن بر روی جاده‌های آسفالت، صاف و پیست‌های دوچرخه‌سواری استفاده می‌شود. با توجه‌ به اینکه این دوچرخه‌ها هندل ندارند، از این جهت می توانند در وضعیت دنده ای و آیرودینامیکی به صورت کاملا کارآمد قرار گرفته و سرعت بگیرند. لاستیک های نازک و بدون آج این مدل دوچرخه‌ها از جمله ویژگی هایی است که باعث می‌شود تا اصطکاک تا حد زیادی کاهش یابد و سرعت آن‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کند.
  • دوچرخه‌ تخصصی کوهستان : برای تفریح و طبیعت گردی این مدل دوچرخه عالی خواهد بود/ این دوچرخه‌ها باتوجه ‌به ساختار خاص خود به همراه تایرهای بزرگ و با آج‌های گل درشت برای سواری خارج از جاده و مسیرهای خاکی طراحی شده‌اند و می‌توان از آنها در مسیرهای آسفالت و شهری هم استفاده کرد. اکثر برندهای معتبر در سطح دنیا این مدل را حتما در خط تولید خود دارند. اما هر کدام از مدل‌های مختلف در این سبک برای استفاده خاص تولید می‌شوند. به طور کلی در ساخت دوچرخه‌های کوهستانی از قطعات مقاوم، با کیفیت و گران‌قیمت‌ترین استفاده می‌شود که همین عامل منجر به تعلیق در دوسر دوچرخه شده و کنترل آن را در سطوح خشن و ناهموار راحت‌تر از همیشه می‌سازد. سیستم دنده دوچرخه‌های کوهستانی اغلب از خودروهای هفت تا هشت‌سرعته تشکیل شده است که می‌توان با آن به راحتی بر روی جاده‌های سراشیبی حرکت کرد‌. با خرید دوچرخه کوهستان می‌توانید از آن برای تفریح در مناطق شهری نیز استفاده کنید، اما بهتر است برای استفاده بر روی آسفالت تایرهای آن را تغییر دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید دوچرخه کوهستان مطلب زیر را مطالعه کنید:
    https://artem.dis.uj.edu.pl/twiki//bin/view/Sandbox/TestTopic000
  • دوچرخه‌های شهری :اگر برای انجام امور روزمره خود و رفت و آمد شهری به دنبال خرید دوچرخه هستید بهترین دوچرخه برای تفریح رفت ‌وآمد روزانه و تناسب‌اندام دوچرخه شهری به شمار می‌رود.

مبلغی که برای خرید در نظر دارید

مورد مهمی است که تا چه میزان برای خود در خرید دوچرخه هزینه خواهید کرد. پس انداز یا بودجه مصرفی شما نقش بسیار مهمی در انتخاب دارد. در گام بعدی باید این نکته را برای خود مشخص کنید که تا چه مقدار برای خرید دوچرخه بودجه اختصاص داده‌اید. دوچرخه‌ها بر اساس نوع استفاده به چند دسته کلی و مناسب برای افراد آماتور، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند که بر اساس همین عامل نیز قیمت‌های متفاوتی دارند.

اما به هیچ عنوان تصور یک محصول گران را به عنوان یک محصول عالی نداشته باشید و به دقت عمل نمایید. یک نکته مهم در زمان تخصیص هزینه برای خرید دوچرخه آن است که هیچ‌گاه به علت ارزان‌بودن خرید نکنید؛ درصورتی‌که از ظاهر دوچرخه، حالت فریم و سایر قطعات آن راضی نیستید و مهم‌تر از همه راحتی لازم را بر روی آن ندارید، پس به‌هیچ‌وجه به دلیل قیمت ارزان آن اقدام به خرید نکنید؛ چرا که شما قرار است تا چندین سال صاحب دوچرخه خود باشید و زمان زیادی را بر روی آن سواری کنید.

درباره سایز دقت کافی به خرج دهید

راحتی در دوچرخه سواری و داشتن یک تجربه خووب به این مورد وابستگی کامل دارد. انتخاب صحیح سایز دوچرخه بر روی سلامت شما نیز موثر خواهد بود و چه بسا با انتخاب اشتباه به خود آسیب برسانید. پس مهم‌ترین عامل در زمان خرید دوچرخه، تشخیص سایز مناسب است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها قد و ارتفاع دوچرخه‌سوار عامل کلیدی برای خرید دوچرخه کوهستانی، شهری و... می‌باشد، درصورتی‌که وزن نیز عاملی تعیین‌کننده است. به‌این‌ترتیب می‌توانید به راحتی از دوچرخه استفاده کرده و با آسیب‌های جدی و استهلاک زودهنگام آن مواجه نشوید.

موضوع سایز از دو منظر قابل بحث خواهد بود. دوچرخه‌ها سایزهای متنوعی دارند؛ دوچرخه‌هایی با سایزهای ۱۲، ۱۶ و ۲۰ مختص کودکان طراحی می‌شوند، درصورتی‌که دوچرخه‌های سایزهای بالاتر ۲۶، ۲۷.۵ و ۲۹ برای بزرگسالان کاربردی هستند. وو در وحله بعدی سایز فریم دوچرخه است که با قد افراد در ارتباط است. نخستین عاملی که می‌توانید با آن سایز دوچرخه را اندازه بگیرید، آن است که کنار دوچرخه بایستید؛ درصورتی‌که صندلی دوچرخه درست زیر استخوان ران شما قرار گرفت، به این معناست که سایز دوچرخه به‌احتمال زیاد برایتان مناسب خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید بر دوچرخه ایستاده و دو پای خود را در سمت آن قرار دهید؛ در این زمان باید فاصله بین فاق پاها و میله بالایی دوچرخه در حدود ۳.۸ تا ۵ سانتی‌متر باشد.

چه رده از قطعاتی برای دوچرخه من مناسب است

یک دوچرخه فقط قطعه نیست. باید به تمام اجزا به عنوان یک سیستم دقیق نگاه کنیم و به عر یک به میزان اثرگذاری آن ها اهمیت دهیم. بسیاری از افراد در زمان خرید دوچرخه تنها مدل‌های مختلف دوچرخه را باهم مقایسه کرده و سپس یک مدل را که از نظرشان مناسب است، انتخاب می‌کنند؛ درصورتی‌که این کار اشتباه است. شما در زمان خرید دوچرخه باید قطعات و اجزای مختلف آن را چون بدنه یا فریم، چرخ و تایرها، سیستم تعلیق، سیستم دنده، ترمز و... مورد بررسی قرار دهید.

این موضوع که قطعات رده بالا کارایی بهتری دارند درست است اما نه اینکه فقط و فقط همین موضوع مهم باشد. به‌عنوان‌مثال در زمان خرید دوچرخه کوهستان باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا دوشاخ دوچرخه از نوع کمک‌فنردار است یا نه؛ برخورداری از این آپشن به دوچرخه این امکان را می‌دهد تا مسیرهای مختلف را به راحتی بیشتری طی کند. بهترین نوع دوشاخ را می‌توان با جنس آلومینیوم ۶۰۶۱ عنوان کرد.

در مقابل سیستم دنده نیز اهمیت زیادی در تعیین سرعت دوچرخه دارد. بیشتر دوچرخه‌هایی که برای افراد مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای تهیه می‌شوند، از سیستم دنده‌ای متشکل از قطعاتی با برندهای شیمانو Altus ،Tourney  و Acera  یا محصولات سری X4  تا X7 شرکت سرام تشکیل شده‌اند.

سیستم ترمز نیز تأثیر بسیار زیادی در ایمنی دوچرخه و نگهداری و تعمیرات ثانویه آن دارد. به طور مثال در زمان خرید دوچرخه کوهستان بهتر است که نوع ترمز آن دیسکی هیدرولیکی باشد؛ چرا که از این لحاظ سرعت، عملکرد بالاتری داشته و فشار متناسبی را به چرخ‌ها وارد می‌کند. در مقابل ترمزهای لقمه‌ای، مکانیکی و دیسکی ساده‌تر هستند و پیچیدگی چندانی ندارند.

چگونه اعتماد کنیم و از کجا دوچرخه بخریم

خرید دوچرخه علاوه بر مراجعه فروشگاه فیزیکی در حالت آنلاین نیز ممکن شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهرو فروشگاه های آنلاین شاهد هستیم که خرید بسیار ساده شد است. اما خرید دوچرخه به شیوه آنلاین مزایا و معایبی دارد ( https://lms.macnet.ca/eportfolios/4674/Home/Advantages_and_disadvantages_of_buying_a_bike_online ) . در مقاله ارائه شده می توانید در این باره به دقت مطالعه نموده و تصمیم بگیرید. درحال‎حاضر بسیاری از فروشگاه‌های فروش دوچرخه انواع تقلبی دوچرخه را به عنوان اورجینال به فروش می‌رسانند. درصورتی‌که شما از اصالت کالا مطمئن نباشید، هزینه زیادی را از دست خواهید داد. پیشنهاد ما به شما آن است که در انتخاب فروشگاه دقت لازم را داشته باشید.

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دوچرخه مجهز به دسته‌بندی هستند که ما می‌توانیم به‌سادگی به جستجوی محصول موردنظر خود بپردازیم. یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید اینترنتی دوچرخه را می‌توان دسته‌بندی دقیق آن‌ها عنوان کرد. در واقع با استفاده از ویژگی‌های موجود در فیلتراسیون محصولات می‌توان آن‌ها را بر اساس مدل، قیمت، سال ساخت، نوع برند و... دسته‌بندی کرده و از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به راحتی برخوردار باشیم. این ویژگی در زمان خرید حضوری بسیار سخت‌تر ممکن خواهد شد؛ چرا که در این زمان خود ما باید این کار را انجام دهیم. در زمان خرید دوچرخه به‌صورت حضوری لازم است تا برای اطلاع از قیمت آنها به‌صورت تک‌تک به فروشنده مراجعه کنیم، درصورتی‌که در خرید به‌صورت اینترنتی چنین موضوعی مطرح نیست و می‌توان به راحتی در همان ابتدای کار قیمت دوچرخه‌ها را مشاهده کرده و باتوجه‌به بودجه‌بندی خود خرید کرد. همین امر باعث می‌شود در زمان و انرژی ما صرفه‌جویی بسیار شود و دیگر نیازی نباشد تا دوچرخه‌هایی که از بودجه مدنظر ما فراتر هستند را مورد بررسی تجزیه تحلیل قرار دهیم.




نظر شما


نظرات

محمدرضا

مطلب خوب و مفیدی بود. فکر کنم برای خرید دوچرخه دانستن این موارد خیلی کمک کننده باشد.


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت