چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

لوله گلخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

تهران رسانه | آیا می دانید لوله گلخانه چیست؟ ممکن است اطلاعاتی در مورد این نوع لوله و کاربرد آن داشته باشید یا اینکه فقط نام آن را شنیده باشید. لوله گلخانه ای یک نوع لوله فولادی است که سطح آن به وسیله ی یک لایه از فلز zn پوشش داده شده است.

لوله گلخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا می دانید لوله گلخانه چیست؟ ممکن است اطلاعاتی در مورد این نوع لوله و کاربرد آن داشته باشید یا اینکه فقط نام آن را شنیده باشید. لوله گلخانه ای یک نوع لوله فولادی است که سطح آن به وسیله ی یک لایه از فلز zn پوشش داده شده است. شاید بپرسید که علت وجود این لایه چیست؟ لایه zn موجب می شود تا استحکام و دوام لوله گلخانه در برابر رطوبت افزایش یابد. لوله هایی که در گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند، در تماس با آب و رطوبت هستند. بنابراین باید مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته باشند. در حال حاضر انواع مختلفی از لوله های گلخانه در بازار به فروش می رسند که از نظر روش تولید، کاربرد و قیمت با هم فرق دارند.

لوله گلخانه چه ویژگی هایی دارد ؟

لوله های گالوانیزه گلخانه مقاومت و استحکام زیادی دارند و برای مدت طولانی عمر می کنند. خاصیت گالوانیزه بودن این لوله ها باعث می شود تا مقاومت خوبی در مقابل رطوبت محیط گلخانه و پوسیدگی از خود نشان دهند. اگر در گلخانه ی خود از لوله های معمولی استفاده کرده اید و دچار خوردگی و زنگ زدگی شده اند، می توانید آن ها را با لوله های گالوانیزه گلخانه جایگزین کنید.

لوله های گالوانیزه را می توان در اندازه های مختلف تولید کرد. این امر باعث می شود تا کارایی زیادی داشته باشند. قیمت مناسب لوله ی گلخانه باعث شده است تا این لوله مورد توجه خریداران قرار بگیرد.

لوله گالوانیزه گلخانه

در هنگام ساخت گلخانه از لوله های مختلفی استفاده می کنند. یکی از آنها، لوله ی گالوانیزه گلخانه است. وزن، کاربرد و روش تولید این لوله ها متفاوت می باشد. لوله های گلخانه را از نظر وزن و کاربرد به لوله های گالوانیزه صنعتی، کشاورزی، لوله های گالوانیزه سبک و سنگین تقسیم بندی می کنند. در بین این محصولات، لوله های گالوانیزه سبک به عنوان پرفروش ترین انواع لوله گلخانه شناخته می شوند. قیمت مناسب این لوله ها باعث شده است تا در صدر لیست پر فروش ها قرار بگیرند.

در یک روش دیگر، لوله های گالوانیزه گلخانه را از لحاظ فرایند تولید به لوله ی گلخانه ای گرم و سرد دسته بندی می کنند.

لوله گلخانه ای گرم :

 لوله های آهنی یا فولادی هستند که سطح آن با یک لایه از فلز روی مذاب پوشانده شده است. در این روش، لوله ی فولادی را داخل روی مذاب غوطه ور می کنند. فرایند آبکاری در دمای بالای 420 درجه سانتی گراد انجام می شود. محصول نهایی، ضخامت زیادی دارد. استفاده از این نوع لوله باعث می شود تا استحکام، دوام و طول عمر سازه افزایش یابد. اکنون که با لوله گالوانیزه گرم آشنا شدید به سراغ لوله گالوانیزه سرد می رویم.

لوله گالوانیزه سرد :

 در تولید این نوع لوله گالوانیزه، از روش الکترولیز استفاده می کنند و فرایند آبکاری در دمای 70 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. این نهایت دمایی است که در گالوانیزاسیون لوله به روش سرد مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت لایه ی روی در این محصولات کمتر از لوله هایی است که به روش گرم تولید می شوند.

کاربردهای لوله گلخانه

کاربرد لوله گلخانه

لوله گلخانه چه کاربردهایی دارد؟ همان طور که گفتیم برای ساخت گلخانه از لوله های مختلفی می توان استفاده کرد. اما تحقیقات نشان می دهند که بهترین گزینه برای استفاده در گلخانه، لوله گالوانیزه گلخانه است. استفاده از این نوع لوله باعث می شود تا استحکام و طول عمر سازه در مقابل رطوبت و پوسیدگی افزایش یابد. نتیجه این امر، صرفه جویی در هزینه ها می باشد. شاید تصور کنید که لوله های گلخانه فقط در قسمت هایی چون ساخت ستون، سقف و پایه گلخانه به کار می روند. در حالی که این طور نیست و شما می توانید برای ساخت سالن پرورش قارچ و نیز حصارکشی خیابان هم از این نوع لوله استفاده کنید. علاوه بر این، اگر در زمینه پرورش و نگهداری دام و طیور فعال هستید، می توانید تجهیزات نورپردازی خود را بر روی این لوله ها نصب کنید.

لوله گالوانیزه گلخانه را از کجا بخریم؟
قیمت لوله گلخانه

فرقی نمی کند که برای چه هدفی می خواهید از لوله گالوانیزه گلخانه استفاده کنید. در هر صورت می توانید برای خرید لوله گلخانه مرغوب و قیمت مناسب با ماهان صنعت تماس بگیرید. این شرکت سال هاست که در زمینه عرضه و فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت می کند. جهت اطلاع از موجودی و استعلام قیمت لوله گالوانیزه، لوله مانیسمان ، لوله درزدار، اتصالات فولادی جوشی، انواع لوله و اتصالات فلزی و ... با کارشناسان ماهان صنعت ارتباط برقرار کنید.

قیمت لوله گلخانه و عوامل موثر بر آن

اگر مشتری لوله گلخانه باشید، قطعا یکی از نکاتی که به آن توجه می کنید قیمت لوله است. عوامل مختلفی مانند طول، جنس، ابعاد، ضخامت، وزن، نوع لوله، استاندارد تولید، برند و کارخانه تولید کننده، قیمت روز آهن آلات و ... بر روی قیمت لوله گلخانه تاثیر می گذارند. به همین علت نمی توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت. در بین لوله های مختلفی که برای ساخت گلخانه مورد استفاده قرار می گیرند، لوله های گالوانیزه گلخانه به دلیل کیفیت و دوام بالا گزینه ی مناسبی هستند. قیمت این لوله ها نسبت به لوله های پی وی سی و آلومینیومی بیشتر است. یکی از عوامل موثر بر قیمت لوله گلخانه، روش گالوانیزاسیون آن است. لوله هایی که به روش گرم آبکاری شده اند، گران تر از لوله های گالوانیزه سرد هستند. چون ضخامت لایه zn در لوله گالوانیزه گرم بیشتر از نوع سرد است.

برای استعلام قیمت لوله گلخانه، قیمت لوله مانیسمان ، قیمت انواع اتصالات جوشی و. .. با شماره های موجود در مقاله تماس بگیرید.

سخن پایانی

با افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به تولیدات کشاورزی، بسیاری از افراد اقدام به ساخت گلخانه نموده اند. فضای گلخانه به دما و رطوبت خاصی نیاز دارد تا محصولات کشاورزی به خوبی پرورش پیدا کنند. یکی از مهم ترین عوامل آسیب زا در فضای گلخانه، رطوبت آن است. بر این اساس، نیاز به تجهیزاتی است که در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته باشند. لوله های گالوانیزه گلخانه یکی از کاربردی ترین انواع لوله برای استفاده در فضای گلخانه هستند. این لوله ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارند.

منبع : ماهان صنعت




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت