ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

جمعه 1403/01/10

بانوان رسانه؛

بازدید سفرای ۲۸ کشور از ندامتگاه زنان در استان تهران

تهران رسانه | سفرا و دیپلمات‌های ۲۸ کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در قالب هیاتی ۳۶ نفره در ندامتگاه زنان تهران حضور یافته و از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

بازدید سفرای ۲۸ کشور از ندامتگاه زنان در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی به همراه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر و همچنین تعدادی از مدیران ستادی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر امروز، ۱۰ خردادماه از «ندامتگاه زنان تهران» بازدید کردند.

این بازدید به مدت سه ساعت و با هدف آشنایی با برنامه های تحولی و نیز اقدامات اصلاحی و تربیتی در حوزه زندان با هماهنگی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر صورت گرفت.

این گروه دیپلماتیک بطور ویژه از کارگاه‌های متنوع مهارت‌آموزی و اشتغال مددجویان بازدید به عمل آوردند که این بخش نیز مورد توجه آنان قرار گرفت. سفرا همچنین در جمع مددجویان یکی از بندها و محل اسکان آنان حضور یافتند و از نزدیک برنامه‌های ویژه زندانبانی را نظاره‌گر بودند.

پیش از بازدید، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مدعو در نشستی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و همچنین مدیران ستادی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر با ارائه گزارشات ارائه شده، در جریان برنامه‌های جاری و اقدامات تحولی حوزه زندانبانی کشور قرار گرفتند.

در این ارتباط غریب‌آبادی تاکید داشت؛ انتخاب ندامتگاه زنان از این جهت بود که میهمانان خارجی از نزدیک خدمات و تسهیلات متنوع و بی‌شائبه به زندانیان زن را ببینند و برداشت صحیح از اصول زندانبانی اسلامی داشته باشند.

وی اظهار داشت: این ندامتگاه، درحال حاضر تنها زندان زنان با حدود ۷۰۰ زندانی در استان تهران می‌باشد که بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد. اصولا زنان حدود دو و نیم درصد جمعیت زندانیان ایران را تشکیل می‌دهند که این حاکی از نرخ بسیار پائین جرم میان جامعه زنان ایرانی است که در مقایسه با نرخ جهانی، بسیار کمتر می‌باشد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
موزه گردی نوروزی در تهران

موزه گردی نوروزی در تهران

تهران رسانه | موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت