چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

آگهی رسانه؛

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

تهران رسانه | آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟ پاوربانک را تعمیر کنیم یا تعویض؟ در این مطلب موضوع را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

پاوربانک یک وسیله ضروری و کاربردی است که راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این وسیله جذاب می‌توانید بدون نیاز به شارژکن یا پریز برق گوشی همراه خود را شارژ کرده و برای مدت زمان طولانی‌تری از دستگاه هوشمند خود استفاده کنید.

 پاوربانک‌ها به‌عنوان یک وسیله نجات‌بخش محبوبیت بسیار زیادی نزد کاربران دارند. با این حال اگر شارژر همراه شما خراب شود شما را به دردسر خواهد انداخت. سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟ پاوربانک را تعمیر کنیم یا تعویض؟ در ادامه این موضوع را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه تشخیص دهیم که پاوربانک سالم است؟

تشخیص سالم بودن پاوربانک

قبل از این که برای تعمیر پاوربانک اقدام کنید لازم است تشخیص دهید که آیا پاوربانک سالم است یا خیر. پاوربانک‌ها مدل‌های متنوعی دارند و توسط برندهای مختلف روانه بازار می‌شوند. در قدم اول باید مطمئن شوید که شارژر همراه شما اصل بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است. این موضوع باعث می‌شود که پاوربانک شما طول عمر بیشتری داشته و دیرتر خراب شود.

یک پاوربانک سالم کیفیت ساخت بالایی دارد و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. در واقع دستگاه سالم به مدت زمان زیادی برای فول شارژ شدن نیاز دارد تا بتواند فرآیند شارژ کردن گوشی را به خوبی انجام دهد. از طرفی یک پاوربانک سالم باید به محض متصل شدن به گوشی شروع به شارژ کردن آن کند.

در حالت کلی اگر شارژ پاوربانک سریع خالی نشود و بتواند به خوبی فرآیند شارژ گوشی همراه را انجام دهد کاملاً سالم است و نیاز به تعمیر ندارد. اما اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد باید به فکر تعمیر یا تعویض آن باشید. پس با بررسی این نکات ساده می‌توانید تشخیص دهید که پاوربانک شما سالم است یا احتیاج به تعمیر دارد.

پاوربانک چه زمانی به تعمیر نیاز دارد؟

پاوربانک یک وسیله کاربردی است که طول عمر نسبتاً بالایی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای مدت زمان طولانی گوشی همراه خود را به‌راحتی شارژ نمایید. حتی اگر بهترین پاوربانک موجود در بازار یعنی پاوربانک سامسونگ را نیز خریداری کنید احتمال خراب شدن آن وجود دارد و احتیاج به تعمیر پیدا می‌کند.

در حالت کلی اگر پاوربانک شما دچار مشکلات زیر باشد نیاز به تعمیر دارد:

  • پاوربانک زود شارژ خالی می‌کند.
  • پاوربانک شارژ صد در صد را نشان می‌دهد ولی خروجی شارژ نمی دهد.
  • پاوربانک خروجی یک آمپر دارد ولی مدت زمان شارژدهی کم است.
  • پاوربانک در حالت شارژ قطع می‌کند.
  • پاوربانک دیر شارژ می‌شود.
  • پاوربانک شارژ نمی‌شود.
  • فست شارژر پاوربانک کار نمی‌کند.
  • پاور آی کیو پاوربانک کار نمی کند.
  • پاورکور اسپید (PowerCore Speed) پاوربانک کار نمی‌کند.
  • پاوربانک گوشی‌های اندروید را شارژ می‌کند ولی گوشی آیفون را شارژ نمی‌کند.
  • پاوربانک گوشی را شارژ نمی‌کند.
  • پاوربانک با اتصال به شارژ، شارژ می‌شود ولی با قطع شارژ روشن نمی‌شود.

آیا تعمیر پاوربانک امکان‌پذیر است؟

همه وسایل الکترونیکی موجود در بازار طبق استانداردهای خاصی طراحی و با هدف رفع نیازهای کاربران تولید می‌شوند. با این حال امکان خرابی آن‌ها وجود دارد و می‌توان آن را تعمیر کرد. خرابی پاوربانک دلایل مختلفی داشته و نیاز به بررسی دارد. در صورتی که با خرابی پاوربانک روبه‌رو شدید لازم است که سراغ یک تعمیرکار کاربلد بروید تا مشکل به وجود آمده را برطرف کند.

تعمیر پاوربانک بهتر است یا تعویض آن؟

خرابی پاوربانک دلایل مختلفی دارد و با توجه به شرایط پیش آمده می‌توان تشخیص داد که باید دستگاه را تعمیر کرد یا آن را با یک پاوربانک جدید جایگزین کرد. اگر خرابی پاوربانک مربوط به مدار و اتصالات داخلی آن باشد تعمیر دستگاه سخت خواهد بود و به احتمال زیاد مجبور خواهید بود که آن را تعویض کنید. اما اگر خرابی از لحاظ شارژ نشدن پاوربانک، دیر شارژ شدن یا شارژ نکردن گوشی باشد می‌توان پاوربانک را تعمیر کرده و درست عین روز اولش کرد. پس تعویض یا تعمیر پاوربانک بستگی به درجه و نوع خرابی آن دارد.

نحوه مراقبت از پاوربانک

نحوه مراقبت از پاوربانک

پاوربانک نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی نیاز به مراقبت دارد. هر چقدر شما در این زمینه موفق عمل کنید احتمال خراب شدن پاوربانک کمتر می‌شود ولی صفر نخواهد شد. پس اگر می‌خواهید طول عمر پاوربانک خود را افزایش دهید و از هزینه‌های احتمالی جلوگیری کنید باید این فرآیند را جدی بگیرید. در حالت کلی برای مراقبت از پاوربانک باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • پاوربانک خود را بیش از حد شارژ نکنید. پاوربانک شما زمانی نیاز به شارژ دارد که شارژ کافی نداشته باشد. اگر پاوربانک خود را مرتب شارژ کنید باعث آسیب دیدن دستگاه یا خالی شدن باتری آن می‌شود. پس بهتر است که به اندازه و در زمان مناسب پاوربانک را شارژ نمایید.
  • پاوربانک را به حال خود رها نکنید و حداقل هر سه ماه یکبار آن را شارژ کنید. این کار باعث می‌شود که پاوربانک فعال باقی بماند و عملکرد خود را حفظ کند.
  • پاوربانک را در معرض گرما یا نور خورشید قرار ندهید چون باعث می‌شود که کیفیت خود را از دست بدهد.
  • هنگام شارژ کردن باید اطراف پاوربانک خالی باشد. مخصوصاً نباید وسایل فلزی را کنار پاوربانک قرار دهید چون باعث گرم شدن پاوربانک شده و احتمال انفجار آن را افزایش می‌دهد.
  • سعی کنید در نگهداری از پاوربانک هوشیار باشید و از افتادن یا ضربه خوردن آن جلوگیری کنید. چون این موضوع باعث صدمه دیدن اجزای داخلی پاوربانک شده و عملکرد آن را دچار مشکل می‌کند.

نتیجه گیری؛ تعمیر پاوربانک خوب است یا بد؟

پاوربانک یک وسیله الکترونیکی پر کاربرد است که نیاز به مراقبت زیادی دارد. این وسیله کاربردی طول عمر زیادی دارد ولی بر اثر عوامل مختلفی دچار خرابی می‌شود. به همین جهت لازم است که آن را تعمیر کنید.

اگر مشکل به وجود آمده جدی نباشد بهتر است آن را تعمیر کنید و سپس برای شارژ کردن گوشی‌های خود استفاده کنید. اما اگر برد، مدار یا قسمت‌های حساس پاوربانک آسیب‌دیده باشد بهتر است که از تعمیر آن صرف نظر کنید و به فکر تعویض آن باشید. دقت داشته باشید که با خرید پاوربانک اصل و با کیفیت احتمال خراب شدن آن کمتر شده و شما نیازی به تعمیرکار نخواهید داشت.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت