نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

شنبه 1403/02/22

پلیس رسانه؛

از حمله به مامور راهور تا کشف تریاک در اخبار پلیس تهران

تهران رسانه | جدیدترین اخبار امروز پلیس تهران را در بسته خبری تهران رسانه دنبال کنید.

از حمله به مامور راهور تا کشف تریاک در اخبار پلیس تهران

عاملان حمله به مامور راهور دستگیر شدند
سرگرد محمد زیدی معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری ۲متهمی که در زیر پل کالج به ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در حین انجام وظیفه حمله ور شده بودند، خبر داد.
سرگرد "محمد زیدی " در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در اواسط تیرماه امسال، راکب و ترک نشین متخلف یک دستگاه موتور سیکلت ضمن داشتن سرعت غیرمجاز و تردد خلاف جهت بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندی در حال عبور از سطح خیابان "انقلاب" تهران حد فاصل میدان انقلاب تا پل کالج بودند که پس از توقف توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مورد تذکر و اعمال قانون قرار گرفتند.
این افراد متخلف هیچگونه توجهی به تذکر پلیس نکرده و با تذکرات بعدی ، به سمت ماموران وظیفه شناس پلیس راهور با سلاح سرد قمه حمله ور و ضمن ضرب مامور پلیس راهور تهران بلافاصله از محل وقوع جرم متواری می شوند.
به محض وصول این خبر بلافاصله موضوع در دستور کار تیمی از ماموران مجرب مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت و در همین راستا با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی و پلیسی و پایش دوربین های مداربسته محل، هویت هر دو متهم و ضارب این پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه شان دستگیر شدند.
معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران با اشاره به اینکه وسیله نقلیه متهمان به پارکینگ منتقل شد گفت: پس از تکمیل پرونده، متهمان به دادسرا اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شدند.
این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه صیانت از حقوق پرسنل خدوم پلیس از دستورات اکید فرمانده فراجا است، افزود: اعتقاد و باور سردار" رادان" همواره بر این است که در صیانت از شخصیت، کرامت و حق و حقوق مجموعه پلیس لحظه ای درنگ نکنیم، بنابراین اجازه نمی دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم فراجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در"هفت چنار"

سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق مشاعات در محدوده "هفت چنار" خبر داد.
سرهنگ "محمد گودرزی" گفت: پنجم مرداد با وقوع سرقت از مشاعات در محدوده "هفت چنار" تهران ، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار تیمی زبده از ماموران کلانتری 111 این محل قرار گرفت و با توجه اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارق با تخریب قفل های درب ورودی وارد پارکینگ و انباری های ساختمان های مسکونی شده است.
با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار متهم که فردی حدوداً 30 ساله بود را شناسایی شد.
تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در پنجم مرداد ماه سال جاری مخفیگاه متهم را در محدوده " خیابان سبحانی" هفت چنار شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهي مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.
متهم پس از انتقال به کلانتری هفت چنار در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز های مالی، عنوان کرد و تاکنون 5 مال باخته به کلانتری مراجعه و متهم را شناسایی کردند، متهم نیز پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.

4300 دستگاه خودروی متخلف توقیف ساعتی شده اند

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: علت توقیف ساعتی در کنار بزرگراهها بدلیل همزمان انجام دادن دو تخلف از سوی رانندگان پر خطر مانند تخلف سرعت و سبقت غیر مجاز می باشد.
سرهنگ "علی اصغر شریفی" در خصوص توقیف خودورهای متخلف در حاشیه بزرگراه ها توضیح داد و افزود : در توقیفات ساعتی دو نوع است که یا خوردو به پارکینگ منقل می شوند و یا اینکه ، خودروی متخلف در حاشیه بزرگراهها که طرح ابتکاری پلیس راهور تهران بزرگ نیز می باشد متوقف می شود .
علت توقیف ساعتی در کنار بزرگراه ها بدلیل همزمان انجام دادن دو تخلف از سوی رانندگان پر خطر می باشد که می توان به تخلف سرعت و سبقت غیر مجاز اشاره داشت .
در 4 ماهه اخیر بیش از 4300 دستگاه خودرو بدلیل انجام تخلفات حادثه ساز در حاشیه بزرگراهها توقیف ساعتی شده اند .
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: رانندگان دقت داشته باشند عجله ای که برای زودتر رسیدن به مقصد از تخلفات سرعت و سبقت استفاده می کنند ، با توقف از سوی همکاران بنده مواجه خواهند شد و آن زمانی که می خواستند سریع تر به مقصد برسند را در کنار بزرگراه سپری خواهند کرد و دو ، سه ساعت در کنار بزرگراه متوقف خواهند شد .

توقیف 2 دستگاه خودروی سواری با 260 کیلو مواد مخدر
سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از کشف 260 کیلو تریاک و حشیش در عملیات ماموران این پلیس در دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ "حسین باباپور" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران اظهار داشت: ماموران عملیات ویژه این پلیس حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به شهر تهران در محور اصلی بزرگراه " خلیج فارس" به 2 دستگاه خودروی سواری مشکوک و ضمن مراقبت های ویژه پلیسی، دستور ایست خودرو ها صادر کردند.
رانندگان خودروها بدون توجه به دستور ایست ماموران با سرعت بالاتری به سمت بزرگراه " آزادگان" تهران متواری شدندکه بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و در عملیات های منسجم و ضربتی خودروها را متوقف و رانندگان و سرنشین خودروها را دستگیر کردند.
در بازرسی از این خودروها 229 کیلو گرم تریاک و 31 کیلو گرم حشیش که متهمان از استان های جنوبی کشور تهیه و قصد انتقال آن را به شهر تهران را داشتند، کشف شد. در این رابطه 3 سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

ارثیه پر درد سر پدری منجر به قتل خواهر شد
سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد 35 ساله که خواهر خود را به علت مشکلات فامیلی به آتش کشانده و منجر به قتل وی شده بود خبر داد.
سرهنگ کارآگاه "علی ولی پور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با وقوع یک فقره قتل دریکی از محله های جنوب شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی دریافتند؛ در تاریخ مذکور یک خانم و آقای تقریبا 35 تا 40 ساله بر اثر آتش سوزی در یکی از بیمارستان های جنوب شهر تهران بستری می شوند و در همان زمان، خانم بر اثر شدت جراحات وارده فوت می کند و مرد با اقدامات به موقع پزشکان و شدت کم جراحات احیا و مداوا می شود.
مرد که خود را برادر آن خانم معرفی کرده بود طی تحقیقات کارآگاهان توضیح داد؛ در تاریخ مذکور در ماشین خواهرم نشسته بودیم و مشغول صحبت درباره موضوعات خانوادگی بودیم و از آنجایی که خواهرم مشکلات روحی و روانی داشت ناگهان از شدت عصبانیت از ماشین پیاده شد و با ریختن مایع اشتعال زا روی ماشین قصد آتش زدن ماشین را داشت و هرچقدر برای جلوگیری از این حادثه مقاومت کردم فایده نداشت و نهایتا با آتش زدن خودرو من و خودش را مورد آسیب قرار داد.
کارآگاهان تیزهوش آگاهی پایتخت که نسبت به توضیحات برادر مقتول مشکوک شده بودند، در گام بعدی با استفاده از روش های علمی و میدانی متوجه شدند؛ در روز حادثه مقتول با ماشین در حال گذر از خیابان های اطراف منزلش در جنوب شهر تهران در حال تردد بوده که برادرش از راه می رسد و با عصبانیت مقتول را از ماشین بیرون می کشد و پس از درگیری لفظی ناگهان آن مرد چاقو در آورده و با زخمی کردن مقتول او را در ماشین می گذارد سپس با ریختن مایع اشتعال زا ماشین را به آتش می کشد که در ادامه با توجه به گستردگی آتش مرد هم در آتش می سوزد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برادر مقتول در بیمارستان تحت نظر بوده است و پس از ترخیص، وی را از بیمارستان به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند، بیان داشت: متهم با توجه به اسناد و مدارک موجود، همچنان منکر حقایق می شد، ليکن با انجام تحقيقات مستمر و ارائه مستندات بدست آمده متهم لب به اعتراف گشوده و افزود؛ به دليل اختلافات در خصوص ارث و ميراث از مدتها قبل با خواهرم درگير بوديم و روز حادثه در یکی از محلات جنوب شهر تهران جلوی خودروي مقتول را گرفته، ابتدا با چاقو چند ضربه به ايشان وارد، سپس روي خودروي خواهرم بنزين ريخته و با فندک اقدام به ايجاد حريق نمودم که هر دو نفرمان دچار آتش سوزي شديم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، متهم با توجه به ارتکاب قتل عمد به زندان منتقل شد.

دستگیری سارق حرفه ای خودرو
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودرو سرقتی در محله قائم خبر داد.
سرهنگ "محمد گودرزی" رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: سوم مرداد ماه، ماموران کلانتری 164 قائم در محدوده خیابان "لشکرک " تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پراید که پلاک آن مخدوش شده بود مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
با بررسی‌های اولیه ماموران و استعلام پلاک انتظامی خودرو مشخص شد، خودرو پراید سرقتی بوده و سرنشینان آن سارقان حرفه ای هستند که همین موضوع کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.
این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: راننده خورو سرقتی پس از مشاهده گشت پلیس از محل متواری و بدین ترتیب تعقیب و گریز با خودروی سرقتی آغاز شد.
ماموران در نخستین گام با اعلام مشخصات خودرو متهمان به سایر گشت های کلانتری و نهایتا با ایجاد طرح مهار، وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری سارقان شدند که از داخل خودروی مسروقه تعدادی آلات و ادوات سرقت کشف شد.
متهمان40 و 41 ساله دارای سوابق متعدد کیفری پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم سرقت خودرو اعتراف کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

اعتراف به 50 فقره سرقت و مالخری خودرو
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق حرفه ای خودرو و 4 مالخر اموال مسروقه خبر داد و گفت: متهمان به 50 فقره سرقت و مالخری خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ "محمد گودرزی" گفت: در پي مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت خودرو های سواری در محدوده "غیاثی" تهران، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ويژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری114 این پلیس قرار گرفت.
در تحقیقات انجام شده مشخص شد، سارقی با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای اکثرا پراید که در مناطق خلوت و بدون نور کافی پارک شده بودند، در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و خودرو را به سرقت می برد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: بررسی های ماموران نشان از این داشت متهم با انتقال آن به مخفیگاهی در محدوده محله غیاثی و فروش آن به مالخران اقدام به اوراق کردن خودروی سرقت شده می کنند.
مأموران کلانتری غیاثی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در پنجم مرداد ماه هویت متهمان پرونده را که از سارق و مالخران سابقه دار بودند شناسایی کردند.
بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه سارق و 4 مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و در بررسی از محل یک دستگاه خودروی سرقتی، 3 دستگاه دوچرخه، 5 عدد دینام، باطری، کامپیوتر خودرو و ... همگی سرقتی مجموعا به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال کشف شد.
متهمان 37 الی 57 ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به 50 فقره سرقت و مالخری قطعات مسروقه در محدوده های "غیاثی" اعتراف كردند و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

کلاهبرداری 1000 میلیاردی با جعل سند
سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از فروش مال غیر و کلاهبرداری با جعل سند مالکیت، یک قطعه زمین به ارزش 1000 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ کارآگاه "هدایت بهرامی" بیان داشت: با رصد های اطلاعاتی مشخص شد که فرد با همکاری همدستانش ضمن شناسایی اراضی مربوط به دولت در بافت شهری، ضمن جعل سند مالکیت قصد دارد یک قطعه زمین در محدوده "حسن آباد" محله شمیران تهران را به فردی به قیمتی بیش از 1000 میلیارد ریال بفروشد. وی با اشاره به اینکه در بررسی کارآگاهان مشخص شد که مدارک فروشنده جعلی بوده است و دستگاه های اجرایی این قطعه زمین را به این فرد و یا افراد دیگری واگذار نکرده است، عنوان کرد: در رصد های اطلاعاتی مخفیگاه متهم در محدوده "شهرک گلستان" تهران شناسایی و دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاهش از مرجع قضائی اخذ شد. کارآگاهان این پلیس موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر از این مکان تعدادی مدارک هویتی و اسناد جعلی کشف شد. مهم پس از انتقال به مقر پلیس به کلاهبرداری با جعل مدارک و قصد فروش اموال دولتی به سایر افراد اعتراف کرد و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را بیش از 1000 میلیارد ریال برآورد کرده اند . رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان با اشاره به اینکه شناسایی همدستان متهم در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست : از قرار دادن کارت ملی و دیگر مدارک هویتی به افراد سودجو جداً خودداری کنند چرا که عواقب هرگونه سوء استفاده به عهده مالک مدارک می باشد و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.

دستگیری زورگیران تجریش
سرهنگ محمد باقر قدم زاده سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 مرد جوان که با تهدید سلاح سرد زورگیری می کردند ، خبر داد و گفت: متهمان به 10 فقره زورگیری اعتراف کردند. سرهنگ "محمد باقر قدم زاده" در تشریح این خبر بیان داشت: بامداد سوم مرداد ماه عملیات کلانتری 101 تجریش در حال گشت زنی در محدوده خیابان "صابر" تهران بودند که به یک موتورسیکلت آبی دو ترک که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می کردند، مشکوک و تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار می دهند. متهمان در همین حین به طرف پسری نوجوان حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی اقدام به زورگیری کرده که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند و متهمان به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شدند. این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت های انتظامی، موتورسیکلت متهمان متوقف و هر 2 متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن همراه کشف شد. متهمان 22 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و 10 فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر معترف و اظهار داشتند پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته اند. سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت خاطرنشان کرد : شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف 17 کیلو تریاک از منزل مسکونی
سرهنگ حسین باباپور رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر خبر داد و گفت: از منزل مسکونی این متهم بیش از 17 کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ "حسین باباپور" در تشريح جزئيات خبر اعلام کرد: در پی شکایت های مردمی مبنی بر اینکه مالک یک باب منزل مسکونی در جنوب تهران به خرید و فروش موادمخدر می پردازد و تعدادی افراد مشکوک به این مکان در حال تردد هستند بررسی موضوع را ماموران پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بر عهده گرفتند. اکیپی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلام اعزام و تردد افراد و رفتار مالک منزل مسکونی را تحت مراقبت های ویژه قرار دادند و بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات پلیسی صحت خبر دریافتی تایید شد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود :مراقبت های ویژه پلیسی ادامه تا اینکه با دستور قضائی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و در این عملیات پلیسی 17 کیلو و 350 گرم تریاک کشف شد. با انتقال متهم به مقر پلیس وی به جرم انتسابی اعتراف و پس از کشف جزئیات پرونده متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

پایان راه سارق خودرو در ابوذر
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق خودرو در حال سرقت و کشف اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ "محمد گودرزی" گفت: عملیات کلانتری ابوذر در حال گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودرو پراید سفید با راننده که در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده بود مشکوک می شوند. مراقبت های ویژه پلیس آغاز و در همین حین راننده خودرو پیاده و سعی در باز کردن درب خودرویی که در کنار خیابان پارک شده بود، داشت که سریعا ماموران وارد عمل شده و طرح مهار سارق اجرا و متهم با مشاهده خودرو پلیس به سرعت از محل متواری شده که در یک تعقیب و گریز خودرو متوقف و قبل از هرگونه اقدامی با هوشیاری ماموران متهم زمین گیر و دستگیر شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم آلات و ادوات سرقت و یک دستگاه ضبط خودرو کشف شد که متهم 30 ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت محتویات خودرو و 6 فقره سرقت مشابه معترف شد. وی در پایان به شناسایی مال باختگان اشاره کرد و گفت: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد .

پرسه زنی سارقان را لو داد
سرهنگ عبدالرضا محمدی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 سارق موتورسیکلت حین پرسه زنی در جنوب تهران خبر داد .
سرهنگ "عبدالرضا محمدی" سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ششم مرداد ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری 112 ابوسعید در محدوده خیابان "ولیعصر" تهران در حال گشت‌زنی بودند که به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود که متهمان به محض رویت ماموران بدون توجه به دستور های پلیسی به طرز خطرناکی از محل متواری شدند و با اجرای طرح مهار سارقان ، و کنترل معابر خروجی، در نهایت پس ازمدتی تعقیب و گریز، موتورسیکلت متهمان متوقف و هر دو متهم دستگیر شدند. سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهمان 30 و 42 ساله ضمن اقرار به سرقت موتورسیکلت با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

دستگیری عاملان فروش کولرهای تقلبی
سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان فروش کولرهای تقلبی در فضای مجازی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان 30 دستگاه کولر تقلبی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه "علی ولی پور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: اواخر تیرماه سال جاری با وقوع چند فقره کلاهبرداری و فروش کولرهای تقلبی با برندهای معتبر، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در گام نخست با تجمیع پرونده های مشابه و تحقیق از مال باختگان دریافتند؛ فردی در فضای مجازی به تبلیغ فروش کولر با برند های معتبر، با قیمتی پایین تر از قیمت کارخانه می پردازد که شاکیان پس از خرید این کولرها متوجه شده اند کولر ها تقلبی و فاقد اصالت کالاست. در ادامه کارآگاهان با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم و روش های اطلاعاتی موفق شدند متهم را هنگام فروش یک دستگاه کولر تقلبی دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی انتقال دهند. این مقام انتظامی در ادامه بیان اینکه متهم پس از انتقال به مقر پلیسی به فروش کولرهای تقلبی با همکاری همدستش اعتراف کرد افزود: با خريد کولرهایي با کيفيت و قیمت پايين، با همکاری همدستش اقدام به فک علائم تجاري آنها کرده و پس از درج برند جعلي ، کولرهای تقلبی را در فضاي مجازي و با قيمتي پائين تر از قيمت کارخانه می فروخته اند. کارآگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی های قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه همدست متهم را نیز دستگیر کردند و در بازرسي از این محل عليرغم سعي متهم دوم پرونده در پاکسازي شواهد و قرائن، يک دستگاه کولر تقلبي که به صورت ماهرانه در بين 30 دستگاه کولرهاي متفرقه تعبیه شده بود به همراه تعدادي پلاک مربوط به شرکت های برند کشف شد. وی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از مبلغ 5 میلیارد ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهمان برای شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

قسطی فروش، دوره گرد کلاهبردار از آب درآمد
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار که با روش اسکیمر از 55 شهروند کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.
سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا تهران مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید قسطی لوازم آشپزخانه از یک دوره گرد در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند. وی ادامه داد: افسران پلیس فتا تهران در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش فروش لوازم آشپزخانه بصورت قسطی با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه افسران پلیس فتا موفق شدند این افراد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر 2 مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر کنند خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه حضوری با مال باختگان پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری از بیش از 55 نفر با این روش به ارزش ریالی حدود 5 میلیارد ریال اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند. این مقام سایبری ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کشف بیش از یک کیلو تریاک و حشیش از مخفیگاه سوداگر مرگ در پایتخت
سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری فروشنده حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر در تهران و کشف بیش از یک کیلو تریاک و حشیش خبر داد .
سرهنگ "کیومرث حسنوند" اعلام داشت: در راستاي مبارزه قاطع و همه جانبه عليه قاچاقچيان و سوداگران مرگ و برخورد ويژه با عوامل و عناصراصلي تهيه و توزيع مواد مخدر در پایتخت،ماموران کلانتری103 گاندی اين پليس با انجام اقدامات پليسي گسترده دریافتند یکی از فروشندگان حرفه اي مواد مخدر که از توزیع کنندگان اصلی و سابقه دار در تهران است ضمن تهيه محموله ي مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور اقدام به توزيع گسترده مواد مخدر در مناطق مختلف تهران مي نمايد از همين رو فعالیت مجرمانه متهم را تحت رصد قرار دادند. با رصد لحظه به لحظه فعاليت هاي سوژه و با زیر نظر گرفتن محدوده فعالیت وی در روز هفتم مرداد سال جاری نهايتا مختصات دقیق و مخفیگاه متهم در محدوده خیابان "ظفر" محله گاندی شناسائی شد و در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی ضمن رعایت کلیه موازين شرعي و قانوني،موفق شدند در یک عملیات منسجم و هماهنگ متهم را درحالی که سرگرم بسته بندی مواد مخدر برای فروش بود را دستگیر و در بازرسی از محل مقدار 660 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و 310 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند. سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت