نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

شنبه 1403/02/22

پلیس رسانه؛

از کشف اقلام مسروقه تا پرونده گروگانگیری در اخبار پلیس تهران

تهران رسانه | آخرین رویدادهای پلیس تهران را در اخبار پلیسی تهران رسانه دنبال کنید.

از کشف اقلام مسروقه تا پرونده گروگانگیری در اخبار پلیس تهران

توقیف کامیونت و کشف اقلام مسروقه

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری راننده یک دستگاه خودروی کامیونت که از انباری ساختمان های مسکونی سرقت می کرد، خبر داد.
سرهنگ "حسین مافی" اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت اموال با ارزش از انباری های اماکن خصوصی در محدوده غرب تهران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 134 این پلیس قرار گرفت و ماموران با حضور در محل های سرقت موفق شدند مشخصات ظاهری سارق و خودروی آن را به دست بیاورند.
تحقیقات اولیه نشان از این داشت، متهم یک دستگاه خودروی کامیونت در تاریکی هوا با پرسه زنی در خیابان های خلوت سوژه های خود را انتخاب و با تخریب درب منازل وارد ساختمان شده و اموال موجود در پارگینک و انبارهای ساختمان را سرقت می کند.
گشت زنی های هدفمند آغاز تا اینکه شب گذشته ماموران کلانتری خودروی متهم را مشاهده و بلافاصله ماموران دستور توقف خودرو را اعلام کردند.
در یک عملیات ضربتی خودروی متهم موفق و 2 دستگاه مانیتور مسروقه که متهم قبل ازدستگیری سرقت کرده بود کشف و خودروی متهم متوقف شد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران افزود: با انتقال متهم به کلانتری، متهم به 10 فقره اعتراف کرد و تحقیقات پلیس برای شناسایی مال باختگان آغاز شده است.

خشکه چینی چیست ؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از اقداماتی که پلیس راهور در حال انجام آن در برخی معابر است ، تسهیل عبور مرور در معابر باریک و تنگ است.
سرهنگ "علی اصغر شریفی" در خصوص راهکار تسهیل عبور و مرور در معابر باریک توضیح داد و گفت : یکی از اقداماتی که پلیس راهور در حال انجام آن در برخی معابر است ، تسهیل عبور مرور
این اقدام به این صورت است که در این معابر که واقعا اگر خودرویی پارک کرده باشد و خودروی دیگر بخواهد از کنار آن عبور نماید این امکان وجود ندارد همین توقف در این محل باعث کندی عبور و مرور می شود ، پلیس با قرار دادن یک سری موانع با نام خشکه چینی و دستک های استوانه ای در آن محل دیگر خودرو ها نمی توانند پارک نموده و عبور و مرور تسریع می گردد .
البته این اقدام مُسَکن است و به عنوان مثال اگر یک و نیم متر برای پارک خودرو جا باشد با قرار دادن موانع به صورت خشکه چینی در نیم متر از این فضا اجازه پارک به خودرو ها داده نمی شود تا دیگر شهروندان و رانندگان بتوانند به راحتی از این محل ها عبور نمایند .
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این اقدام به منظور بسته شدن معابر بویژه در معابر مالی شهر تهران انجام می شود تا از انسداد و ایجاد ترافیک جلوگیری گردد .

اعمال قانون یا فرهنگ سازی

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: زمانی که دسترسی مردم به مراکز شهر وجود نداشته باشد طبیعتا میل و رغبت مردم به استفاده از خودرو های شخصی افزایش پیدا می کند .
سرهنگ "علی اصغر شریفی" در خصوص استفاده از خودروی شخصی توضیح داد و گفت: شهر تهران دیگر ظرفیت این مقدار از حجم خودرو و وسیله نقلیه را ندارد.
اعتقاد بر این است که بحث زیرساخت ها اول باید برطرف وآماده گردد و مردم دسترسی کامل و راحت به مراکز را از طریق حمل و نقل عمومی تسهیل کرد و سپس باید سراغ این موضوع برویم که عدم تخلف توسط مردم نیاز به فرهنگ سازی یا اعمال قانون دارد ؟
زمانی که دسترسی مردم به مراکز شهر وجود نداشته باشد طبیعتا میل و رغبت مردم به استفاده از خودرو های شخصی افزایش پیدا می کند .
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : اگر جای پارک خودرو وجود نداشته باشد یک راننده می بایست حق مردم را تضییع نماید ؟ و آیا باید در جلوی درب منزل شهروندان پارک کند ؟
این ها موضوعاتی است که بحث اعمال قانون و هم بحث فرهنگ سازی را بیان می کند ولی بحث زیرساخت هم بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد .

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در"سیدخندان"

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان سابقه دار کارگاه و انباری های مسکونی در محدوده "سید خندان" خبر داد.
سرهنگ "اردشیر نادری" گفت: مرداد امسال با وقوع سرقت از کارگاه و انباری های مسکونی در محدوده "سید خندان" ، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کار تیمی زبده از ماموران کلانتری 120 پلیس پیشگیری قرار گرفت و با توجه اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان با تخریب قفل های درب ورودی و قطع برق سیستم های حفاظتی وارد پارکینگ و انبار های مسکونی شده اند.
با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار متهمان که حدوداً40 الی 50 ساله بودند را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد متهمان از افراد سابقه‌دارهستند.
تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در دوازدهم مرداد مخفیگاه متهمان را در محدوده " سید خندان" شناسایی کردند.
تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهي مخفیگاه متهمان شدند و در یک عملیات منسجم متهمان را دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه، آلات و ادوات سرقت 3 قبضه سلاح سرد و کنتور برق و وسایل موتور خانه مجموعا به ارزش 500 میلیون ریال از مخفیگاه موردنظر که یک انبار متروکه بود، کشف شد.
سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری سید خندان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تامین نیاز های مالی، عنوان کردند و تاکنون 5 مال باخته به کلانتری مراجعه و اموال خودرا شناسایی کردند، متهمان نیز پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شدند.

پایان راه جیب بر جوان

فرمانده یگان انتظامی مترو پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری نوجوان جیب بر در ایستگاه مترو امام خمینی حین سرقت خبر داد.
سرهنگ "سعید عطااللهی" اظهار داشت: در پی افزایش سرقت در ایستگاه های مترو به روش جیب بری موضوع به کلیه ماموران مستقر در ایستگاه های مترو تهران اعلام و گشت زنی های هدفمند برای پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان افزایش داده شد.
وی با بیان اینکه ماموران مستقر در ایستگاه مترو امام خمینی صبح روز یازدهم مرداد ماه به مردی که در حال پرسه زنی بی هدف در مترو بود مشکوک می شوند افزود: مراقبت های ویژه آغاز تا اینکه ماموران متهم را در حال سرقت از شهروندی با استفاده از ازدحام جمعیت مشاهده می کنند و سریعا وارد عمل شده و متهم را غافلگیر و دستگیر می کنند.
فرمانده یگان انتظامی مترو پلیس پیشگیری تهران بیان کرد: در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد و متهم 35 ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و 10 فقره سرقت به روش جیب بری در ایستگاه های مترو تهران اعتراف کرد.
سرهنگ عطااللهی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری موبایل قاپ گروگان گیر در یک عملیات پلیسی

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: با تلاش ماموران کلانتری بهارستان اهالی ساختمان تجاری که توسط موبایل قاپی گروگان گرفته شده بودند، نجات یافتند.
سردار "محمد گودرزی" رئیس پلیس پیشگیری تهران در تشریح جزئیات این خبر، گفت: شامگاه گذشته ساعت 23:00 ماموران کلانتری 109 این پلیس در حال گشت زنی در محدوده خیابان "سعدی" تهران بودند که رفتار راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت هندا که صورت خود را پوشانده و پلاک موتورسکلت آنان نیز مخدوش بود ، توجه ماموران را به خود جلب می کند.
مراقبت های ویژه پلیسی آغاز تا اینکه موتورسواران به شهروند گذری که در حال مکالمه تلفنی بود نزدیک و قصد موبایل قاپی را داشتند که به سرعت ماموران وارد عمل شدند و دستور ایست و توقف موتورسیکلت را صادر کردند.
متهمان با مشاهده گشت انتظامی پلیس به سرعت از محل متواری و بدین ترتیب طرح مهار سارقان آغاز شد.
وی با بیان اینکه پس از مدتی تعقیب و گریز، موتورسواران همچنان به فرار خود ادامه و به خودروهای عبوری آسیب می زدند ، ادامه داد: ماموران برای جلوگیری از ورود صدمات بیشتر چند تیر هوائی شلیک و بدین ترتیب موفق به توقف موتورسیکلت متهمان شدند.
در این عملیات پلیسی راکب موتورسیکلت دستگیر ولی ترک نشین موتورسیکلت به صورت پیاده از محل متواری می شود که با ادامه عملیات پلیسی، ماموران با استمداد مالک یک واحد تجاری مردی حدودا 50 ساله، متوجه ورود سارق به یک ساختمان تجاری و گروگانگیری اهالی ساختمان می شوند.
ماموران ضمن هماهنگی با سلسه مراتب فرماندهی و قضائی به منظور حفظ جان اهالی ساختمان، گروگانگیر را که پشت درب ورودی واحد تجاری را قفل و اهالی ساختمان را با سلاح سرد تهدید می کرد، دستگیر و اهالی ساختمان صحیح و سالم از دست گروگان گیر آزاد شدند .
این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی های بیشتر از این فرد گروگانگیر، یک قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن مسروقه کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران، خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر 2 موبایل قاپ برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف هروئین ازیک واحد مسکونی در"تهران"

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران از کشف 31 کیلو و 250 گرم موادمخدر هروئین ازیک واحد مسکونی و دستگیری یک سوداگرمرگ در شرق تهران خبر داد.
سرهنگ "حسین باباپور" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با خرید و فروش مواد مخدر، در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش موادمخدر توسط سوداگران مرگ در یک واحد مسکونی در شرق تهران بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
پس از هماهنگی انجام شده با مقام قضائی، اکیپی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه باموادمخدر تهران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن، 31 کیلو و 250 گرم موادمخدر ازنوع هروئین کشف و یک سوداگر مرگ، در این خصوص دستگیر شد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان كرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف پرونده گروگانگیری ۲۰۰ هزار دلاری در "تهران"

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از گروگانگیری نافرجام در تهرانسر با ورود به موقع پلیس خبر داد و گفت: هر 5 نفر گروگانگیر که از اتباع کشور همسایه بودند در محل دستگیر شدند.
سردار "محمد گودرزی" با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر گروگانگیری در محله تهرانسر تهران در یک منزل مسکونی توسط 5 نفر از اتباع کشور همسایه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 150 این محل قرار گرفت.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، متهمان 22 الی 33ساله با استفاده از سلاح سرد دو نفر را گروگان گرفته و از خانواده آنها تقاضای مبلغ 200 هزار دلار جهت آزادی گروگان ها کرده اند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران، تصریح کرد: با حضور به موقع ماموران پلیس هر 5 متهم که در حال شکنجه کردن گروگان ها بودند طی یک عملیات پلیسی و منسجم در محل دستگیر شدند و پس از بررسی مشخص شد گروگان ها نیز دو مرد جوان حدودا 21 الی 24 ساله از اتباع کشور همسایه بودند.
این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: عکس العمل خوب و به موقع همکارانم در سرکلانتری مربوط باعث نجات جان 2 گروگان و بازگشت آنها به خانواده شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت