نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

فخاری اظهار کرد؛

نقش «سمن ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تهران

تهران رسانه | ضرورت استفاده از «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تهران مورد تاکید استاندار تهران قرار گرفت.

نقش «سمن ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ استاندار تهران بر ضرورت استفاده از «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌ اجتماعی در استان تاکید کرد.

علیرضا فخاری شامگاه شنبه در جلسه‌ای که با تشکل‌های مردم نهاد و در استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: همه کسانی که دل در گرو خدمت به دیگران دارند، باید صبر خود را افزایش دهند، چرا که ما همواره در معرض آزمایش هستیم.

وی ادامه داد: اینکه در فضای اجتماعی بعد از انقلاب قرار گرفتیم و برای رسیدن به خاستگاه مشترک جهت رسیدن به نقطه تعالی تلاش کردیم به واسطه وجود مردم است، چرا که ما اساساً ملتی استثنایی داریم و به واسطه این مردم، جامعه متمدن در تراز انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: راهکارهای عملی در حوزه سمن‌ها نیازمند الگوی پیشرفته، شناخت توانمندی‌ها، ارزیابی، نظارت و کنترل است.

فخاری با اشاره به نقش سمن‌های اجتماعی عنوان داشت: سمن‌ها به عنوان حلقه میانی جریان حاکمیتی و مردم و بین جمهوریت و حاکمیت قابل توجه هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در بخش اجرا باید به سمت اقدامات و مدیریت محله محور برویم افزود: اگر مسائل به صورت محله محور در سطح تهران اجرا شود، موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و غیره در قالب نظام مدیریتی کوچک بهتر پیگیری می‌می‌شود، چرا که تجانس و صمیمیت در این قالب بیشتر است و از این‌رو تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سطح محلات با سرعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها سمن‌ها غیرانتفاعی است، عنوان داشت: ضروری است که ظرفیت «سمن‌ها» برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود چرا که سطح آگاهی رسانی به مردم و توسعه و ترویج فرهنگ اجتماعی اهمیت فزاینده ای دارد که باید از ظرفیت سمن‌ها در این زمینه بهره برد و عضویت شهروندان در تشکل‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی‌بخشی و مشارکت تقویت شود.

فخاری اظهار داشت: مؤسسات مردم نهاد باید مورد ارزیابی قرار گیرند و نوع فعالیت‌ها و اثربخشی آنها دیده شود؛ چرا که این ظرفیت جهت کمک به تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات تسهیلگری در حوزه سمن‌ها لیست شود، افزود: متولیان فرهنگی کنار هم باشند و بر اساس تقویم اقدامات فرهنگی به درستی پیگیری شود و از ظرفیت سمن‌ها استفاده شود، همچنین ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی در تهران متناسب با شرایط اقلیمی هم به لحاظ جمعیت و هم وسعت سرزمینی نیست و سرانه فضای سبز و وجود مراکز فرهنگی و تفریحی کم است که باید در جهت افزایش نشاط اجتماعی تلاش کرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت