تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

سه شنبه 1403/02/25

آگهی رسانه؛

چرا کتاب گران است؟

تهران رسانه | در این مقاله می خواهیم به علت گرانی کتاب بپردازیم و به دنبال روش هایی باشیم که یاد بگیریم چطور با گرانی کتاب نسبت به تهیه کتاب های مورد نیازمان بپردازیم.

چرا کتاب گران است؟

شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که چرا کتاب گران است؟ چرا هزینه خرید کتاب نسبت به گذشته روند رو به رشد بسیار سریعی داشته است و قیمت های کتاب دیگر مثال سابق نیست؟

در این مقاله می خواهیم به علت گرانی کتاب بپردازیم و به دنبال روش هایی باشیم که یاد بگیریم چطور با گرانی کتاب نسبت به تهیه کتاب های مورد نیازمان بپردازیم.

تاثیر واردات و تحریم ها بر گران بودن کتاب

واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید و چاپ کتاب را می توان از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت و رشد سریع قیمت کتاب ها دانست. طبق آمار درصد بالایی بین 80 تا 85 درصد از مواد اولیه همچون رنگ و جوهر مورد نیاز، کاغذ و ... مورد نیاز برای تولید یک کتاب از طریق واردات تامین می شود.
میدانیم که واردات به خودی خود روی قیمت نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث افزایش قیمت می شود حالا در کنار این موضوع بحث تحریم ها که به میان بیاید دیگر این موضوع به شکل پررنگ تر و واضح تری به چشم می آید.

حالا می توانیم نتیجه بگیریم که با وجود نیاز به واردات مواد اولیه هزینه نهایی بیشتر از حالت عادی می شود و زمانی که تحریم ها پا به میان بگذارند این هزینه چند برابر می شود چرا که دیگر واردات به شکل قبلی ممکن نیست و باید برخی موارد را به صورت واسط از کشورهای دیگر تحویل گرفت که طبیعا روی قیمت آخر تاثیر چشمگیری دارد.

روش های تهیه کتاب با قیمت ارزان

اگر بخواهیم با وجود این وضعیت به دنبال روش هایی برای تهیه کتاب با قیمت مناسب تری نسبت به قیمت بازار باشیم می توانیم از راه حل هایی که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم استفاده کنیم.

خرید کتاب دسته دوم

تهیه این کتاب ها بسیار به صرفه تر از تهیه کتاب نو می باشد، کتاب دسته دوم به معنای کتاب اسیب دیده یا غیرقابل استفاده نیست این کتاب ها پس از خواندن توسط خریداری که کتاب را نو خریده و یا استفاده یک دانشجو ازاین کتاب علمی دانشکده ای دوباره به بازار برگشته و به فروش می رسند.

تهیه و سفارش کتاب های الکترونیکی

بسیاری از افراد امروزه با توجه به دسترسی راحت تر به اینترنت و داشتن گوشی های موبایل هوشمند برای صرفه جویی در هزینه خود به سراغ عناوین الکترونیکی و صوتی می روند، البته این دسته از عناوین علاوه بر مزایایی مثل قیمت و دسترسی راحت معایبی مثل نبود و تکمیل نبودن تمام دسته بندی ها و نسخه های مختلف را دارند.

خرید کتاب های دارای تخفیف

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه کتاب نسبت به انتخاب و خرید کتاب هایی که تخفیف روی آن ها درج شده اقدام به تهیه و ثبت سفارش برای مواردی کنید که قیمت و هزینه مناسب تری دارند.

با گران بودن کتاب چه کنیم؟

همانطور که در این نوشته خواندیم و متوجه شدیم گرانی کتاب دلایلی دارد و البته راه حل هایی هم برای فرار از این گرانی وجود دارد که به کمک افراد مختلف می آید.
گذشته از این موضوع باید دانیم که کتاب یک کالای مفید است که به رشد و افزایش قدرت تفکر به شکلی ما کمک می کند به خصوص کتب رشد و تفکر و نباید به خاطر قیمت و هزینه از خیر داشتن این گوهر گرانبها بگذریم.
شما هم می توانید نظرات خود را در ارتباط با این مقاله و بحث قیمت کتاب و روش های تهیه کتاب با قیمت مناسب با ما در میان بگذارید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت