نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

فروزش خبر داد؛

افزایش مرگ های ناشی از گازگرفتگی در استان تهران

تهران رسانه | مرگ های ناشی از گازگرفتگی در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش مرگ های ناشی از گازگرفتگی در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۳۹ نفر بر اثر فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

مهدی فروزش افزود: ۳۹ نفر بر اثر فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که تعداد فوت ناشی از گاز منواکسیدکربن ۲۵ نفر اعلام شده بود ۵۶ درصد افزایش یافته است، همچنین در سال گذشته ۲۵ مرد و ۱۴ نفر زن بر اثر گاز گرفتگی فوت کردند.

وی گفت: گاز CO سمی است و از احتراق ناقص کربن به وجود می‌آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می‌نامند. وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می‌شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشم‌ها و پس از سپری شدن زمانی بین ۱ الی ۲ ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می‌شود. اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم‌ها در این حالت اغلب سیاهی می‌رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.

فروزش ادامه داد: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع‌تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.کودکان ، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی ریوی و افراد با مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گازco می‌شوند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت