چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

امیربهادر رحمتی عنوان کرد؛

سومین روز طوفان طلا و زلزله دلار در تهران

تهران رسانه | با ورود به سومین روز طوفان طلا و زلزله دلار در ایران، نظر کارشناسان در مورد آینده این بازار ضد و نقیض است.

سومین روز طوفان طلا و زلزله دلار در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ امیربهادر رحمتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی گفت؛ همان گونه که همگان مطلع هستیم از ابتدای هفته و با شروع جنگ و درگیری در منطقه‌ و همزمان وقوع زلزله در شهر هرات و تعطیلی بازارها و اتاق های معاملاتی طلا در این شهر، زلزله ای هم به جان نرخ دلار و طلا افتاد و به یکباره شاهد افزایش بی رویه مظنه ها بودیم.

وی در ادامه افزود: طی هفته های گذشته که بازار و نرخ طلا در خواب و شیب ملایم رو به کاهش بود اما از ابتدای هفته با اخبار و حواشی مربوط به شروع درگیری ها از کف مثقالی ۹.۸۰۰.۰۰۰تومان و دلار حوالی ۴۸هزار تومان شروع به رشد کرد .
این روند همچنان ادامه دار است بطوری که در اواسط هفته هر مثقال طلا با بیش از ۱میلیون تومان رشد حوالی ۱۰.۸۰۰.۰۰۰تومان و دلار حوالی ۵۳هزار تومان در حال معامله است.

رحمتی در ادامه گفت:در حال حاضر هر مثقال طلا بالغ بر ۶۰۰هزار تومان نسبت به نرخ جهانی حباب دارد که این موضوع ریسک خرید را بالا می‌برد اما از طرفی اگر شرایط به همین گونه ادامه داشته باشد چه بسا نرخ ها بالاتر از این هم برود.
از این رو گروهی از کارشناسان معتقدند طلا و دلار در مسیر ایست و کاهش قرار می‌گیرد و گروهی نیز براین باورند که تنش ها ادامه دار خواهد بود و مظنه های فعلی را جای خواهد گذاشت.

رحمتی در پایان گفت: متاسفانه همین اتفاقات اخیر و این نوسانات چیزی حدود ۷٪از ارزش پول ملی را کاهش داد و قطعا فشار و اثرات خود را بر زندگی مردم به زودی نشان خواهد داد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت