نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

شنبه 1403/02/22

علیمهری خبر داد؛

افزایش۶۴ درصدی صادرات در استان تهران

تهران رسانه | ۶۴ درصد صادرات در استان تهران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش۶۴ درصدی صادرات در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از افزایش ۶۴ درصدی صادرات در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد علیمهری صبح دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاق خوبی در حوزه صادراتی استان تهران رخ داده که منجر به رشد بسیار خوب صادرات استان تهران شد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار آمار واقعی صادرات استان تهران از سامانه گمرک دریافت شد، این در حالی است که سال گذشته آمارهایی که در حوزه صادرات ارائه می‌شد، عموماً آمار گمرک‌های استان تهران بود یعنی فقط کالاهایی که از گمرک‌های استان تهران صادر شده بود، لحاظ می‌شد و کالاهایی که در استان تهران تولید می‌شد و در سایر گمرک‌ها صادر می‌شد در آمار صادراتی استان تهران لحاظ نمی‌شد که امسال برای اولین بار موفق شدیم این آمار دریافت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۶۴ درصد به لحاظ ارزش دلاری افزایش صادرات در استان تهران داشتیم و از حدود ۲ و نیم میلیارد دلار به ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات استان تهران افزایش پیدا کرده و از نظر حجمی ۸۰ درصد افزایش حجم صادرات استان تهران بود.

علیمهری سپس با اشاره به کاهش واردات گفت: در حوزه واردات هم حدود ۶ درصد کاهش واردات داشتیم و جایگزین تولید داخل با واردات بود.

وی در ادامه افزود: افزایش صادرات چند دلیل عمده داشت که عمده ترین آن مصوبه خرداد سال گذشته هیأت دولت است که اجازه توسعه واحدهای تولیدی در استان تهران در شعاع ۱۲۰ کیلومتری صادر شد و تلاش شد تا واحدهای در حال توسعه با محوریت صادرات باشد که همه اینها سبب جهش در حوزه صادرات شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: تغییر نگاه در حوزه دیپلماسی و متمایل شدن به کشورهای همسایه به جای غرب و عضویت در پیمان‌هایی مثل شانگهای و بریکس هم تأثیرگذار بود و منجر به افزایش ۶۴ درصدی صادرات استان تهران شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت