نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

اسلامشهر رسانه؛

توقف حکم تعیین حریم اسلامشهر با تهران

تهران رسانه | حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر پس از رایزنی‌های صورت گرفته با دادستانی به صورت موقت متوقف شد.

توقف حکم تعیین حریم اسلامشهر با تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ رئیس شورای شهر تهران از توقف موقت حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر پس از رایزنی‌های صورت گرفته با دادستانی، خبر داد.

با توجه به اینکه شهرهای اطراف به تدریج به وجود آمدند و در دایره حریم تهران شکل گرفته‌اند؛ این شهرها هم از حقوق حریم برخوردارند و برخی از آنها معتقدند باید حریم مشترک ایجاد شود اما این کار شدنی نیست. چرا که هنوز تعریف روشنی از حریم مشترک وجود ندارد. بنابراین مهدی چمران نامه ای خطاب به دادستان خواستار توقف حکم تعیین حریم اسلامشهر و تهران شد و دادستانی هم طی نامه ای دستور توقف داد. آن طور که رئیس پارلمان شهری گفته: «مسئله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود و ما به دنبال رفع شدن کل این ماجرا هستیم.»

نایب رئیس شورای شهر تهران هم در واکنش به حکم تعیین حریم اسلامشهر و تهران گفت: «مسئله حریم تهران و اسلامشهر تخصصی و فنی است و سالهاست که مجلس و دولت بر آن تمرکز کرده‌اند و نمی توان با یک حکم قضایی این موضوع را تعیین تکلیف کرد.» پرویز سروری تاکید کرد: «با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر، حریم آن است، وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد و ما باید در این شرایط چه کار کنیم؟ آیا در این شرایط باید اسلامشهر در تهران ساخت و ساز انجام دهد؟ و یا اینکه چه اتفاقی برای حریم تهران خواهد افتاد؟»

او در ادامه با بیان این که مسئله حریم در پایتخت به نتیجه نرسیده و امروز هم با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم، عنوان کرد: «حریم تهران معضل اساسی دارد و کلانشهرهای دیگر نیز با موضوع حریم درگیر هستند و باید در یک فرایند تخصصی و فنی مورد کارشناسی قرار بگیرد و نمی‌توان با یک حکم قضایی، مسئله را رفع کرد بلکه این نوع از اقدامات، موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.»




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت