نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

یک شنبه 1403/02/23

فخاری اظهار کرد؛

وجود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران

تهران رسانه | حدود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در تهران داریم که اسکان جمعیت جوان از طریق افزایش تراکم یا بازآفرینی پیگیری می‌شود.

وجود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ استاندار تهران با بیان اینکه ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در تهران داریم، گفت: اسکان جمعیت جوان از طریق افزایش تراکم یا بازآفرینی پیگیری می‌شود.

علیرضا فخاری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان، اظهار کرد: جمعیت عامل رشد و توسعه کشور است و فراوانی جمعیت به ویژه جمعیت هدفمند و رو به رشد به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ استقلال و چرخه دائمی رشد و توسعه کشور به وجود جمعیت جوان برمی‌گردد از این‌رو در این جلسات سهم دستگاه‌ها برای چگونگی شکل‌گیری جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با شناسایی موانع با رویکرد آینده نگری، برنامه‌ها تدوین می شود تا به تحقق جوانی جمعیت برسیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حدود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین اساس در تشکیل خانواده مهم ترین موضوع اسکان است و از آنجا که در تهران، کمبود زمین داریم باید نسبت به تغییر بافت‌های مسکونی فعلی از طریق افزایش تراکم یا بازآفرینی اقدام شود.

فخاری افزود: علاوه بر موضوع مسکن، باید شرایط و زمینه اشتغال نیز فراهم شود، نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات و امکانات است که سطح مشارکت بانک ها و سایر دستگاه ها با اولویت خانواده‌های جدید باید در دستورکار باشد.

وی اضافه کرد: تبیین استقرار جمعیت در شهرستان‌ها باید با محوریت فرمانداران و با مطالعه جغرافیایی، جمعیت‌پذیری روستاها در افق ۲۰ ساله تهیه شود تا امکانات و زیرساخت‌ها فراهم و پیوند بین نسلی ایجاد شود و تلاش می‌شود تا با همسویی در شکل گیری قانون شاهد رشد جمعیت کیفی در سطح استان باشیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت