نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

آگهی رسانه؛

فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

تهران رسانه | در این مطلب از مجموعه ایمن آب کاژه به بررسی و قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی پرداخته‌ایم.

فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

فیلتر ممبران از چنین لایه غشاء نیمه تراوا است و مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه در آب شیرین‌کن صنعتی Industrial water softener محسوب می‌شود که تا میزان  ۹۹.۶درصد می‌تواند، تمام آلودگی‌های شیمیایی، آرسنیک، نیتریت و نیترات را حذف کند. این فیلتر تا ۰.۰۰۰۱ میکرون املاح موجود در آب را حذف می‌کند. به همین دلیل مواد محلول در آب را حذف و موجب شیرین‌سازی آب می‌شود.غشا‌ء نیمه تراوا به صورت لایه‌های نازک به دور لوله‌ای پیچیده شده‌اند و ساختار آن به صورتی است که فقط مولکول‌های آب می‌توانند، عبور کنند. 

بسته به سختی آب و املاح موجود در آب فشار کاری که روی فیلتر ممبران صنعتی انجام می‌شود، متفاوت است. در واقع هر چه آب سختی بیشتری داشته باشد روی غشای ممبران فشاری بیشتری اعمال خواهد شد. به همین دلیل در فرآیند تصفیه آب فشار ایجاد شده توسط پمپ اهمیت بالایی دارد. در این مقاله از مجموعه ایمن آب کاژه به بررسی و قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی پرداخته‌ایم.

انواع فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی 

فیلتر ممبران صنعتی در دستگاه آب‌ شیرین‌کن صنعتی بسته به ظرفیت تولید، نوع ساختار و نوع آب ورودی انواع مختلفی دارد.

فیلتر ممبران بر اساس آب ورودی 

فیلتر ممبران دریایی SW برای آب دریا مناسب است و برای آب‌هایی با سختی فراتر از ۱۰۰۰۰ میلی‌گرم در لیتر مناسب است‌. فیلتر ممبران آب لب شور برای تصفیه آب شهری یا آب چاه مناسب است. فیلتر ممبران BW برای آب‌هایی با سختی کم‌تر از ۱۰۰۰۰ میلی‌گرم بر لیتر مناسب خواهد بود. 

فیلتر ممبران بر اساس ظرفیت 

فیلتر ممبران چهار اینچ و ۸ اینچ برای دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب هستند. 

فیلتر ممبران بر اساس ساختار 

این نوع فیلتر شامل موارد زیر می‌شود:

فیلتر ممبران میکروفیلتراسیون MF 

این نوع فیلتر ذرات با سایز 0.03 تا ۱۰ میکرون مانند شن‌وماسه و خاک را حذف می‌کند و برای این که عملکرد مطلوبی داشته باشد به فشار ۱۵ تا ۶۰ PSL  نیاز دارد.

فیلتر ممبران الترافیلتراسیون UF 

در فشار ۳۰ تا ۱۱۰ PSI  ویروس‌ها را حذف می‌کند و تا ۰.۰۱ میکرون ذرات را حذف خواهد کرد.

فیلتر ممبران نانوفیلتراسیون NF

این فیلتر قدرت بالایی در حذف آلایندگی‌های آب دارد و در مقیاس 0.001 ذرات را حذف می‌کند.

فیلتر ممبران اسمز معکوس RO

از قوی‌ترین و پرکاربردترین فیلتر ممبران است که در آب فشار 65 PSI و دمای 77 درجه سانتی‌گراد تمام آلاینده‌های محلول در آب را می‌تواند، حل کند.

چه املاحی از خروجی فیلتر ممبران حذف می‌شوند

ذراتی که از فیلتر ممبران عبور می‌کنند، وزن مولکولی آن‌ها باید از ۱۸ کم‌تر باشد. از دیگر شاخص‌هایی که باید به آن توجه کرد این است که ذراتی می‌توانند از فیلتر ممبران عبور کنند که بار یونی ذرات از بار یونی آب کم‌تر باشند. بنابراین فیلتر ممبران صنعتی آلاینده‌های موجود در آب را تا ۹۹ درصد حذف می‌کند که از این آلاینده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • نمک 
  • ذرات کلوئیدی 
  • رسوبات 
  • املاح 
  • باکتری 
  • مواد آلی 

فیلتر ممبران از تعدادی لایه غشاء تشکیل شده است که درون پرشر وسل یا درون هوزینگ قرار می‌گیرد؛ سپس آب وارد وسل یا هوزینگ می‌شود و اطراف فیلتر را فرار خواهد گرفت و از منافذ عبور و وارد جریان آب تصفیه شده خواهد شد. در این جا توجه کنید که آب غلیط شده و حاوی آلاینده‌ها به مجرای فاضلاب وارد می‌شود‌. قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی با توجه به مدل و برند آن متفاوت است. 

نصب فیلتر ممبران 

ابتدا در طی فرآیند نصب تجهیزات لازم باید آماده شود که از این تجهیزات می‌توان به گلیسیرین، سیلیکون و آچارآلن اشاره کرد. پرشر و وسل را با آب بشویید و آن را روغن کاری کنید. در مرحله بعد در انتهای خروجی پساب با توجه به نکاتی که در کاتالوگ محصول درج شده است رینگ را قرار دهید. با توجه به ممبران برای حفظ ممبران، پرشر وسل‌ها باید آن‌ها را نام‌گذاری کنید. برای این که در پرشر وسل‌های چند المانه ممبران را جایگذاری کنید ابتدا باید تا نیمه ممبران را در پرشر وسل قرار دهید. در مرحله بعد باید رابط قرار بگیرد و سپس روغن‌کاری شود‌. 

در گام بعدی باید فیلتر ممبران دوم را قرار دهید. البته پرشر وسل‌های که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند به رابط نیازی ندارند. پس از انجام تمام این مراحل باید اتصال اند گپ انجام شود که در این مرحله باید به آب‌بندی‌ها توجه کنید. 

بسیاری از کارشناسان از شیم‌گذاری برای اطمینان از انجام درست فرآیند بین وسل‌ها استفاده می‌کنند. واشر یا شیم مانع از جا‌به‌جایی طولی ممبران می‌شود و وسل‌ها در اتصال کپ ابتدایی استفاده می‌شوند و ۵ میلی‌متر ضخامت دارد که از یک تا سه عدد با توجه به شرایط فیلتر متغیر است. 

دلایل انسداد فیلتر ممبران صنعتی 

از مهم‌ترین عوامل در گرفتگی فیلترهای ممبران به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد: 

سیلیکا 

سیلیکا در منابع آب طبیعی با PH کمتر از ۹ وجود دارد و اگر میزان ph بیشتر از ۹ باشد آنیون سیلیکات جدا می‌شود و به شکل نمک رسوب خواهد کرد. 

آلومینیوم

هنگامی که ph آب بین ۵.۳ تا ۸.۵ باشد، آلومینیوم باعث گرفتگی در ممبران خواهد شد.

آهن و منگنز 

در صورتی که میزان غلظت منگنز و آهن از ۰.۰۵ میلی‌گرم در لیتر بیشتر باشد، باعث ایجاد رسوب خواهد شد.

گل‌ولای 

 اگر در آب ورودی میزان گل‌ولای زیاد باشد باعث ایجاد رسوب روی فیلتر ممبران صنعتی خواهد شد. 

قلیائیت 

یون‌های منفی هیدروکسیل، کربونات و بی‌کربنات قلیائیت را تشکیل می‌دهند. در phهای بالاتر از ۸.۳ و در منابع آب طبیعی ph 8.3 قلیائیت‌ها به ترتیب به صورت کربنات و بی‌کربنات هستند.

نمک‌ها 

دلیل اسیدی شدن آب وجود نمک در آن است. با استفاده از آنتی‌اسکالانت و تنظیم ph  می‌توان از اسیدی شدن آب جلوگیری کرد. 

سخن پایانی 

یکی از قطعات اصلی دستگاه آب شیرین‌کن صنعتی، فیلتر ممبران است. این فیلتر از چندین لایه غشاء نیمه تراوا تشکیل شده است. که بر اساس آب ورودی، ظرفیت و ساختار در انواع مختلفی مانند فیلتر ممبران اسمز معکوس RO، فیلتر ممبران چهار اینج، فیلتر ممبران ۸ اینچ، فیلتر ممبران میکروفیلتراسیون MF و فیلتر ممبران نانوفیلتراسیون تولید می‌شود. فیلترهای ممبران می‌توانند تا ۹۹ درصد آلاینده‌های موجود در آب را حذف ‌کنند که از این آلاینده‌ها می‌توان به ذرات کلوئیدی، نمک، رسوبات، املاح، باکتری و مواد آلی اشاره کرد. 

برای نصب فیلتر ممبران باید از متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. از عواملی که باعث انسداد فیلتر ممبران می‌شود، می‌توان به سیلیکا، آلومینیوم، آهن، منگنز، گل‌ولای، قلیائیت و نمک‌ها اشاره کرد. برای خرید فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی کافی است با مجموعه ما ( ایمن آب کاژه ) ارتباط بگیرید. 




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت