چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

سه شنبه 1403/03/01

آگهی رسانه؛

نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان

تهران رسانه | در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد دارید که این کار را برای زیبایی ساختمانتان انجام دهید، با اطلاعات بیشتری به سراغ انجام آن بروید.

نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان

نقاشی ساختمان تا حد زیادی روی نو شدن آن تاثیرگذار است. به طوری که خیلی از شما برای بازسازی خانه فقط نقاشی ساختمان انجام می‌دهید و با این تفاسیر متوجه تغییرات تحولات زیادی خواهید شد. البته نقاشی ساختمان زمانی می‌تواند تغییرات زیادی را ایجاد کند که طبق آخرین نکات اصولی انجام شود و تمامی دستورالعمل‌ها را در آن رعایت کرده باشید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که راجع به نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد دارید که این کار را برای زیبایی ساختمانتان انجام دهید، با اطلاعات بیشتری به سراغ انجام آن بروید.

هزینه نقاشی ساختمان

اولین چیزی که در مبحث نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که بدانیم قیمت نقاشی ساختمان بر اساس چه عواملی تعیین می‌گردد. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند این قیمت را تغییر دهند که در این قسمت به طور کامل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. همه این عوامل می‌توانند به مقدار زیادی هزینه‌ها را تغییر دهند:

نوع رنگ

اولین عاملی که می‌تواند تعیین کننده هزینه نقاشی ساختمان در تهران با آذرآبادگان باشد، نوع رنگ به کار گرفته شده است. رنگی که برای ساختمان استفاده می‌کنند، ممکن است رنگ روغنی براق، رنگ روغنی مات، رنگ پلاستیک، رنگ بلکا یا رنگ مولتی کالر باشد. هر کدام از آنها با توجه به جایی که قرار است رنگ انجام شود، قیمت متفاوتی دارد‌.

متراژ خانه

مورد دیگری که می‌تواند روی قیمت تاثیر بگذارد، متراژ خانه و ساختمان است. بعد از اینکه شما از متراژ اطلاعات پیدا کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا قصد انجام رنگ را برای منزل دارید یا خیر که روی هزینه کلی کار تاثیرگذار است. طبیعتاً متراژ بالاتر هزینه بیشتری دارد، زیرا مواد بیشتری هم استفاده می‌شود.

زیرسازی و بتونه کاری

یکی دیگر از مواردی که تاثیر بسیار مهمی روی قیمت نقاشی ساختمان در تهران به آذرآبادگان یا هر جای دیگری دارد، زیرسازی است. هر چقدر که بافت دیوار شما قدیمی‌تر باشد و نیاز به بازسازی و تعمیرات بیشتری روی آن وجود داشته باشد، هزینه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. میزان بتونه کاری که برای ساختمان یا دیوار نیاز دارید، روی نتیجه نهایی کار تاثیرگذار است و قیمت را تا حد زیادی بالا می‌برد.

در نهایت یک سری موارد جزئی هم هستند که روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال نقاشی درب و پنجره نسبت به مکان‌های دیگر قیمت بالاتری دارد؛ زیرا رنگ کردن آن سخت‌تر است یا مثلا چهارچوب‌ها بیشتر برای نقاشی زمان می‌برند و در نتیجه باید بیشتر روی آنها کار شود و قیمت‌شان هم به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

انواع رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان

برای نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان مهم‌ترین مسئله نوع رنگ است که با توجه به ویژگی‌های ساختمان‌، باید آن را انتخاب کرد. البته که می‌توانید از متخصصین در این حوزه مشورت بگیرید اما بهتر است که خودتان هم در مورد آنها یک سری اطلاعات کلی داشته باشید تا بدانید که کدام رنگ برای ساختمان شما گزینه بهتری است.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. استفاده از آن خیلی راحت است و به خاطر همین خیلی‌ها به سراغ استفاده از این نوع رنگ می‌روند. کیفیت‌های مختلفی از این رنگ در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. مسئله‌ای که در مورد رنگ پلاستیک اهمیت بسیار زیادی دارد، غلظت رنگ است. اگر غلظت بیش از حد بالا باشد، روی دیوار به راحتی پخش نمی‌شود و بعد از خشک شدن؛ رد غلطک و قلمو هم در سطح باقی می‌ماند. اگر هم بیش از حد رقیق باشد، دیوار یکدست از آب در نمی‌آید و برای اینکه این حالت چند دستی را از بین ببرید؛ باید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید.

اما مزیتی که در مورد رنگ پلاستیک وجود دارد، این است که نیازی به حلال نفتی نیست و قابلیت شستشو هم دارد. از طرفی به خاطر اینکه سریع خشک می‌شوند، سرعت کار با آنها بیشتر است.

از معایبی هم که در مورد رنگ پلاستیک باید به آن اشاره کرد، این است که برای رنگ آمیزی نرده یا در و پنجره نمی‌توان استفاده کرد. زیرا سرعت کثیف شدن آنها خیلی بالا است. در نتیجه مدام باید تمیزشان کنید. از طرفی تمیزکاری هم خیلی روی آنها جواب نمی‌دهد، زیرا قابلیت شست و شو ندارند و همین باعث می‌شود که به مرور زمان آسیب ببینند. از طرفی آب هم به راحتی داخل آنها نفوذ می‌کند که این جزو معایب بسیار بزرگی به حساب می‌آید.

رنگ روغن

یکی دیگر از رنگ‌های ساختمانی که محبوبیت زیادی دارد و به عنوان رنگ‌های قدیمی از آن یاد می‌کنند، رنگ روغن است. برای رنگ آمیزی خانه‌ها و فضاهای مختلف از آنها استفاده می‌کنند. در سه نوع مات، روغنی براق و روغنی نیمه مات دسته‌بندی می‌شود. رنگ روغن مات معمولاً برای سطوح سیمانی و گچی کاربرد بیشتری دارد و دوام آن هم بالاتر است.

رنگ روغن نیمه براق را هم می‌توانید برای سطوح چوبی استفاده کنید. مقاومت آنها در برابر نور بالا است و قابلیت شستشو دارند. رنگ روغنی نیمه مات هم ویژگی‌هایی بین این دو مورد را دارد و کاملاً میانه است. تمامی رنگ‌های روغنی ماندگاری بسیار عالی دارند و برای درب و پنجره بیشتر از آنها استفاده می‌کنند، زیرا در برابر نور آسیب نمی‌بینند.

تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که رنگ روغنی مات را نمی‌توان شستشو داد. از طرفی بوی آن هم خیلی شدید است!‌

رنگ ساختمانی آکریلیک

این رنگ‌ها خیلی سریع خشک می‌شوند. سرعت کار با آنها بالا است و برای سطوح متنوعی می‌توانید استفاده کنید. بر پایه حلال آب هستند و براقیت آنها نسبت به رنگ‌های روغنی کمتر است. بوی نامطبوعی ندارند و قابلیت شست و شو دارند. رنگ پریدگی یا زردی به مرور زمان در آنها اتفاق نمی‌افتد. قیمت این نوع رنگ بالا است و برای درب و پنجره گزینه مناسبی هستند.

رنگ مولتی کالر

مولتی کالر را به عنوان یک رنگ تزیینی یا دکوراتیو می‌شناسند و خیلی‌ها برای نقاشی ساختمان در تهران با آذرآبادگان، این رنگ را انتخاب می‌کنند. برای انواع سطوح شیشه، چوب، بتن، آهن، سیمان و گچ مورد استفاده است و یک لایه کاملاً نازک روی آنها ایجاد می‌کند. حتی اگر دیوار حالت موج‌دار داشته باشد، هم می‌توان از این رنگ‌ها استفاده کرد. گرد و غبار به آنها جذب نمی‌شود و برای راه پله و فضاهای پر رفت و آمد گزینه مناسبی هستند.

سرعت خشک شدن این نوع رنگ نسبت به موارد دیگر کمتر است و قابلیت ترمیم در آنها وجود دارد و بویی ایجاد نمی‌کنند.

در نهایت چنانچه به آذرآبادگان مراجعه کنید، مشاورین این مجموعه به شما توضیح می‌دهند که استفاده از کدام رنگ‌ها می‌تواند گزینه بهتری باشد. در نتیجه اطلاعات کامل را با توجه به نوع رنگی که خواستار هستید و جایی که قرار است نقاشی را انجام دهید، در اختیارتان می‌گذارند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه نوع رنگی را با چه قیمتی برای ساختمان استفاده کنید.

نقاشی ساختمان در تهران با آذر آبادگان می‌تواند یک اقدام بسیار مهم برای زیبایی ساختمانتان باشد. خوشبختانه شما این امکان را دارید که رنگ‌های مختلف را بشناسید و ویژگی‌های آنها را متوجه شوید تا تصمیم بگیرید که کدام یک برای ساختمان‌تان گزینه بهتری است. در مطلب فوق نه تنها رنگ‌ها را به شما معرفی کردیم، بلکه راجع به عوامل تاثیرگذار روی قیمت نقاشی ساختمان هم اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشتیم تا با آگاهی کامل به سمت انجام این کار بروید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

خیابان شهید ابراهیم رئیسی در تهران

تهران رسانه | در زمان مناسب معبری به نام شهید ابراهیم رییسی در پایتخت نام گذاری خواهد شد.

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت