نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

چهارشنبه 1403/02/19

پرند رسانه؛

تبدیل شهر پرند به شهرستان از نگاه استاندار تهران

تهران رسانه | شهر پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در این زمینه استاندار تهران معتقد است که این شهر قابلیت، شهرستان شدن را داراست.

تبدیل شهر پرند به شهرستان از نگاه استاندار تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ شهر تازه تاسیس پرند در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) قرار گرفته و طبق آخرین آمارها ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ به تازگی متروی آن پس از ۱۴ سال توسط رییس دولت مردمی سیزدهم افتتاح شد و بسیاری معتقدند که این شهر اقماری پایتخت یکی از مهندسی سازترین و ایمن ترین شهرهای ایران است.

نکته اما اینجاست که شهری با این ظرفیت که طبق آمار، روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران بطور عمده برای مقاصد کاری در تردد هستند، آیا قابلیت و شرایط شهرستان شدن را ندارد؟

البته که این موضوع بارها جزو مطالبات مردم این خطه بوده و چند باری هم توسط مسئولان و نمایندگان مجلس مطرح شده؛ ضمن اینکه ساخت چند فاز از پروژه های مسکن ملی و مهر در کنار ایجاد زیرساخت های قابل قبول همیشه بر این مساله دامن زده است.

مطالبه تبدیل پرند به شهرستان در سفر رئیس جمهوری اسلامی به شهرستان‌رباط‌کریم در ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۱، از سوی مردم و مسؤولان در شورای اداری شهرستان مطرح شد و آیت الله رئیسی، به‌جا بودن مطالبه را مطرح و با اعلام موافقت ضمنی خود، دستور بررسی موضوع در استانداری، وزارت کشور و هیأت دولت را داد.

در این باره وزیر کشور دولت سیزدهم سال گذشته در گفت و گویی اعلام کرده بود که بر اساس مطالبات مردمی، درخواست بخش و همچنین شهرستان شدن پرند مطرح شده که هر ۲ مورد درحال بررسی در کمیته های تخصصی است و طبق ضوابط قانونی درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

گو اینکه طبق قانون تقسیمات کشوری شکل‌گیری شهرستان‌ها استقرایی یعنی از پایین به بالا است، به این معنی که اول باید دهستانی وجود داشته باشد تا بخشی ایجاد و آن بخش به شهرستان تبدیل شود اما درمورد شهر پرند چون از ابتدا به صورت شهری شکل و توسعه یافت این امر با مشکلاتی روبرو شده است.

در تازه ترین اظهارنظر در این زمینه، استاندار تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اقدامات لازم برای تبدیل شهر پرند به شهرستان را در دستور کار داشته ایم و کارهای مطالعاتی و پایه ای آن انجام شده است.

علیرضا فخاری افزود: فراتر از تقاضاها که ساکنان این منطقه به عنوان نظرات و اهداف شخصی خود مطرح می کنند یک اقدام عقلایی و منطقی بر مبنای قانون تقسیمات کشوری باید در این باره صورت بگیرد؛ یعنی اگر تغییراتی در ساختار شهر پرند ایجاد کنیم آیا می تواند به حل مشکلات مردم کمک کند یا خیر؟ که این مبنای کار قرار می گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: به طور طبیعی با پیگیری روند اجرای قوانین براساس ظرفیت ها و شاخص ها، با توجه به افق هایی که به لحاظ جمعیتی برای این شهر جدید التاسیس پیش بینی شده و زیرساخت هایی که برای آن تعریف شده یکی از جاهایی است که می تواند با اولویت، شکل شهرستان به خود بگیرد.

فخاری یادآور شد: دلیل این امر آن است که خیلی از موضوعات این شهر در قالب برنامه ها و زیرساخت های اساسی پی ریزی و اجرا شده است و فکر می کنم ابتدای سال آینده موضوع شهرستان شدن پرند در دستور کار مسئولان قرار گیرد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت