چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

اطلاعیه؛

نصب فیبر نوری در ۷۰ نقطه استان تهران

تهران رسانه | ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شد.

نصب فیبر نوری در ۷۰ نقطه استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ با افتتاح پروژه های فیبر نوری مخابرات استان تهران در دهه مبارک فجر ، ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شد.

بزرگترین افتتاح پروژه های فیبر نوری مخابرات استان تهران همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بهره برداری از ۳۸ هزار پورت در شهرک اکباتان تهران آغاز شد.

اینترنت فیبر نوری یکی از فناوری های مورد استفاده برای اینترنت ثابت است که به جای استفاده از کابل مسی از فیبر نوری برای این منظور استفاده شده است. ساختار فیبر نوری به گونه ای است که از نور برای انتفال اطلاعات استفاده می شود و به همین دلیل نویز های الکترومغناطیسی نمی تواند بر روی آن تاثیر بگذارد که نهایت باعث استیبل بودن این فناوری است.

در این نوع فناوری بدلیل ساختار متفاوت فیبر نوری که وابستگی زیادی به فاصله ندارد. می تواند در فاصله های طولانی هم سرعت خوبی را ارائه دهد، در صورتی در فناوری های نظیر ADSL فاصله کاربر تا مرکز مخابرات نقش مهمی در سرعت اتصال دارد. از طرفی دیگر بدلیل فناوری انتقال دیتا که در فیبر نوری به صوری نور است، نویز اکترومغناطیسی محیطی بر روی آن تاثیر گذار نیست و در کل این نوع فناوری نویز پذیر نیست. از طرفی دیگر سرعت بالای این فناوری در پشتیبانی شبکه تاثیر خوبی دارد، چرا که کارشناسان پشتیبانی شبکه در برخی مواقع نیاز به دانلود فایل های حجیم پیدا می کنند و اگر اینترنت مجموعه مورد نظر سرعت مناسبی داشته باشد، مشکل و نیاز مورد نیاز زودتر برطرف می شود.

بهره برداری از ۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات استان تهران

ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در آیین بهره برداری از ۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات استان تهران در شهرک اکباتان، ضمن خیر مقدم به مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، اهالی شهرک اکباتان و همه حاضران در مراسم، همچنین تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با انجام این پروژه ، ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شده که ۹۵درصد آن در شهر تهران به ویژه در شهرک اکباتان می باشد.

جعفریان به طور مختصر در رابطه با اقتصاد و پیوند ارتباطات و مولدهای اقتصادی که باعث تولید تکنولوژی و فناوری اطلاعات و بسط آن می شود پرداخت و به دو مولفه انرژی و ارتباط اشاره کرد و در خلال آن مقدمه ای را در خصوص تاریخچه انقلاب صنعتی بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در اثر بسط و گسترش دنیای ارتباطات و تکنولوژی و فناوری اطلاعات بود که ارتباطات بشری شکل جدیدی به خود گرفت، صنعت نفت، پتروشیمی، پالایشگاه ها، خودرو سازی، کارخانجات شکل گرفتند و گسترش یافتند.

ورود اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم

مدیر مخابرات منطقه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ارتباط اینترنتی گفت: امروزه مردم با استفاده از اینترنت به اخبار و اطلاعات، فیلم و سرگرمی و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی پیدا کرده اند، در آینده نزدیک و با ورود اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم، تک تک وسایل منزل یا حتی محل کار به اینترنت اشیاء متصل خواهد شد و اینترنت لجستیک و اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم وارد خوهد شد و این فضا در حال ایجاد است.

جعفریان در پایان گفت: در حال حاضر بخش زیادی از زیرساخت های مخابرات مسی است و برای رسیدن به این مهم باید از زیرساخت ها و تکنولوژی های جدید بخصوص فیبرنوری استفاده کنیم.

سرعت آپلود اینترنت فیبر نوری

این سرویس نه تنها می تواند سرعت دانلود خوبی را به شما ارائه دهد بلکه می توان به همان میزان سرعت آپلود خوبی را از آن انتظار داشت. اما سوال اینجاست که آپلود چه اهمیتی می تواند داشته باشد ، شاید تا دو سه سال پیش آپلود اینترنت اهمیت زیادی نداشت ، اما امروزه استفاده های زیادی از آپلود اینترنت می شود . یکی از موارد استفاده از آپلود اینترنت فیبر نوری می تواند استفاده دوربین های مدار بسته باشد ، به عبارتی شما در دفتر یا خانه خود دوربین مدار بسته دارید و می خواهید در بیرون از آنجا نیز تصاویر را از طریق اینترنت ببینید. در اینجا اینترنت ثابت شما وظیفه آپلود ویدئو ها را بر عهده دارد و اگر سرعت مناسبی نداشته باشد می تواند شما را با مشکل قطعی یا تیکه تیکه شدن تصاویر موجه کند.

استفاده دیگر شما از آپلود اینترنت در بحث دورکاری می باشد ، پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مجموعه ها به دور کاری روی آوردند. درساده ترین حالت ممکن شما در دورکاری باید فایل هایی را برای همکاران خود ارسال کنید که اگر فایل های شما حجین و شامل فایل های گرافیکی و ویدوئی باشد سرعت آپلود اینترنت برای شما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در استفاده ای دیگر شما در دورکاری نیاز به برقراری تماس های تصویری گروهی با همکاران خود دارید ، در اینجا هم شما نیاز به آپلود ویدئو تماس خود دارید و اگر سرعت آپلود اینترنت خوبی نداشته باشید تماس های شما با اختلال مواجه می شود. این ها تنها مهم ترین موارد استفاده از آپلود اینترنت است که نیاز به سرعت مناسب دارد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت