نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

آگهی رسانه؛

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

تهران رسانه | ویژگی های قابل توجه دوج کوین استفاده از الگوریتم رمزگذاری Scrypt، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است.

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

مقایسه دوج کوین با بیت کوین

دوج کوین یک آلتکوین در نظر گرفته می شود و در دسامبر 2013 با لوگوی سگ شیبا اینو راه اندازی شد. قبل از معرفی این ارز دیجیتال هم کلمه دوج و تصویر سگ شیبا اینو به‌عنوان میم (meme) یا طنز اینترنتی شناخته شده بود و افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار از این تصاویر استفاده می‌کردند. ویژگی های قابل توجه دوج کوین استفاده از الگوریتم رمزگذاری Scrypt، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است.

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. مانند بیت کوین BTC و سایر ارزهای دیجیتال، کار این شبکه نیز انتقال غیرمتمرکز پول است.

دوج کوین Dogecoin یک آلتکوین در نظر گرفته می شود و در دسامبر 2013 با لوگوی سگ شیبا اینو راه اندازی شد. قبل از معرفی این ارز دیجیتال هم کلمه دوج و تصویر سگ شیبا اینو به‌عنوان میم (meme) یا طنز اینترنتی شناخته شده بود و افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار از این تصاویر استفاده می‌کردند. ویژگی های قابل توجه دوج کوین استفاده از الگوریتم رمزگذاری Scrypt، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است.

تاریخچه دوج کوین

دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی ساخته شد اما به سرعت طرفداران خود را  پیدا کرد. در اواخر سال 2017 قیمت دوج کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

دوج کوین همچنان حامیان خود را دارد که آن را معامله می‌کنند و از آن برای انعام محتوای پلتفرم X (توئیتر سابق) و Reddit استفاده میشود.

کاربران می توانند دوج کوین را در صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کنند و انتخاب کنند که DOGE خود را در صرافی یا کیف پول دوج کوین ذخیره کنند.

برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس (Billy Markus) ارز دیجیتال خود را برنامه نویسی کرد و با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول شرکت ادوبی Adobe دوج کوین را در سال 2013 به عنوان یک شوخی راه اندازی کرد. پس از بازخورد و علاقه مثبت در رسانه های اجتماعی، او دامنه dogecoin.com.1 را خریداری کرد.

مارکوس کد دوج کوین را بر اساس کد ارز دیجیتال لاکی کوین Luckycoin، برگرفته از لایت کوین Litecoin ایجاد کرد و در ابتدا از یک پاداش تصادفی برای استخراج بلاک استفاده می کرد، اگرچه در مارس 2014 به یک پاداش ثابت تغییر کرد. دوج کوین از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می کند و یک ارز دیجیتال مبتنی بر اثبات کار (PoW) است.

پالمر و مارکوس این کوین را در 6 دسامبر 2013 به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در 19 دسامبر، قیمت دوج کوین 300 درصد افزایش یافت که به دلیل سیاست چین برای منع بانک‌هایش از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شدت گرفت. 

مقایسه دوج کوین با بیت کوین

دوج کوین خود را به عنوان یک نسخه “سرگرم کننده” از بیت کوین با لوگوی سگ شیبااینو Shibu Inu به بازار عرضه کرد. فناوری رمزگذاری Scrypt و عرضه نامحدود آن، نسخه سریع‌تر، سازگارتر و کاربردی تری از بیت‌کوین بود.

دوج کوین یک ارز دیجیتال تورمی inflationary در نظر گرفته می شود، در حالی که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین تورم منفی deflationary هستند زیرا سقفی برای تعداد کوین هایی که ایجاد می شود وجود دارد. هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که از طریق پاداش استخراج به گردش در می‌آید، نصف می‌شود و نرخ تورم آن به همراه آن نصف می‌شود تا زمانی که تمام کوین ها عرضه شوند.

در سال 2014، جامعه دوج کوین 27 میلیون DOGE به ارزش تقریبی 30000 دلار برای تأمین مالی سفر تیم جامائیکا به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی، 11000 دلار DOGE برای ساخت چاهی در کنیا و 55000 دلار DOGE برای حمایت مالی از راننده نسکار NASCAR، جاش وایز Josh Wise اهدا کرد.

 

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

استخراج دوج کوین

دوج کوین نیز مانند بیت کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار یا استخراج کار می‌کند. این شبکه هم مثل بیت کوین به ماینرهایی متکی است که تراکنش‌های آن را تأیید می‌کنند و با قدرت پردازش سخت‌افزارهای خود مانع تقلب و دستکاری شبکه میشوند. ماینرها پس از انتخاب تراکنش و قراردادن آن در بلاک‌هایشان، در رقابتی به نام استخراج معمای ریاضی بلاک را حل می کنند.

حل‌کردن این معماها کار دشواری است که با سخت‌افزارهای کامپیوتری و دستگاه‌های مخصوصی که ماینر نام دارند، انجام می‌شود. پس از اینکه پاسخ این مسئله ریاضی پیدا شد، در نهایت تراکنش‌های قرارگرفته در آن بلاک تأیید می‌شوند.

پس از پیداشدن جواب، بلاک ساخته‌شده با ترتیب زمانی مشخص در کنار سایر بلاک‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب، زنجیره‌ای به‌هم‌پیوسته از بلاک‌ها شکل می‌گیرد که همان بلاکچین است. ماینرها با این کار پاداش دریافت می‌کنند که همان دوج کوین است.

 در این رابطه بدانید: معرفی 10 ارز برتر بازار کریپتو کارنسی در سال 2024

نگرانی ها در مورد دوج کوین

در سال 2015 انجمن دوج کوین تاسیس شد، اما جکسون پالمر با استناد به یک “جامعه سمی” که حول این کوین رشد کرده بود، تیم دوج کوین را ترک کرد. الکس گرین Alex Green که با نام رایان کندی Ryan Kennedy نیز شناخته می شود، یک شهروند بریتانیایی است که صرافی دوج کوین به نام Moolah را راه اندازی کرده است. گرین اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ هنگفتی را برای کمک به راه اندازی صرافی به او اهدا کنند، اما بعداً مشخص شد که او از این کمک‌ها برای خرید بیش از 1.5 میلیون دلار بیت کوین استفاده کرده است. کندی در سال 2016 به چندین مورد تجاوز جنسی متهم و به 11 سال زندان محکوم شد.

دوج کوین چگونه به پذیرش رسید؟

ارزش دوج کوین طی حبابی که در پایان سال 2017 به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و در طول سال 2018 همراه با دیگر ارزهای دیجیتال کاهش یافت.

در تابستان 2019، صرافی ارز دیجیتال بایننس دوج کوین را فهرست کرد و ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در توییتی به این میم کوین اشاره کرد.

زیرساخت های دوج کوین، تمرکز اصلی توسعه دهندگان این کوین نبوده است. دوج کوین به دلیل جامعه فعال ماینرها به فعالیت خود ادامه می دهد.

ایلان ماسک آشکارا در سال 2021 از دوج کوین حمایت کرد و در توییتی نوشت که با توسعه دهندگان این کوین برای بهبود کارایی تراکنش ها همکاری می کند. بنیانگذار اسپیس ایکس یک نظرسنجی منتشر کرد و پرسید که آیا تسلا باید دوج کوین را به عنوان نوعی روش پرداخت بپذیرد یا خیر.

در اکتبر 2021، سینمای زنجیره ای (AMC) اعلام کرد که دوج کوین را برای خرید کارت هدیه دیجیتال می‌پذیرد.

در آوریل 2023، دوج کوین با ارزش بازار 11.4 میلیارد دلار در رتبه هشتم قرار قرار گرفت.

چگونه دوج کوین را خریداری کنیم؟

می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله نیپوتو، کوین‌بیس Coinbase، بایننس Binance و کراکن Kraken، دوج کوین را خریداری کنید. صرافی رابینهود Robinhood نیز از دوج کوین نیز پشتیبانی می کند.

 بیشتر بدانید>>پس از من؛ بررسی صرافی ارز دیجیتال نیپوتو

دوج کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

بسیاری از کسب و کارها، DOGE را می پذیرند، از جمله SpaceX و دالاس ماوریکس. همچنین برای انعام به سازندگان محتوا در Reddit و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می شود.

 

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 

دلیل حمایت ایلان ماسک

ایلان ماسک در جولای 2022 مجددا حمایت خود از این ارز دیجیتال را اعلام کرد و گفت DOGE خریداری کرده است. او گفت که تسلا دوج کوین را به عنوان پرداخت می پذیرد و SpaceX نیز آن را در آینده می پذیرد.

آیا دوج کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

دوج کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری باشد. اما باید قبل از سرمایه‌گذاری از ریسک‌ها آگاه باشید و با پول منطقی سرمایه‌گذاری کنید. فراموش نکنید بازار دوج کوین بسیار پرنوسان است و همان طور که احتمال سود وجود دارد، باید آماده زیان‌های سنگین هم بود.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-dogecoin/

 




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت