نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

شنبه 1403/02/15

انتخابات رسانه؛

رقابت انتخاباتی در رباط کریم و بهارستان

تهران رسانه | رقابت بین نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در رباط کریم و بهارستان هر روز گرم تر می شود، که ۷۶ نفر برای ورود به مجلس در این حوزه رقابت می کنند.

رقابت انتخاباتی در رباط کریم و بهارستان

به گزارش تهران رسانه ؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بهارستان و رباط کریم به صحنه نبردی نفس‌گیر بین چند چهره مشهور تبدیل شده است.

قشقاوی آمده که بماند

و بررسی‌های میدانی و نظرسنجی‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است، که در حال حاضر رقابت اصلی بین حسن قشقاوی، حجج الاسلام حسن نوروزی، ابراهیم سلطانی و محمد خدیری و نیز بیژن سلیمانپور در جریان است.

در این میان حسن قشقاوی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم از حوزه ملارد، شهریار و قدس و دوره ششم از حوزه رباط کریم و بهارستان و همچنین سفیر ایران در قزاقستان و سوئد یکی از چهره‌های مطرح در گردونه رقابت انتخابات مجلس است.

قشقاوی با تصویب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری طی حکمی از سوی رئیس هیأت نظارت به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور فعالیت کرد.

وی دارای کارشناسی حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است و دورهٔ سطح حوزه علمیه قم را نیز گذرانده است.

جبهه ائتلاف در حال حاضر از حسن قشقاوی حمایت می‌کند و وی امیدوار است، برای بار سوم وارد پارلمان شود، حضور پرشور مردم در استقبال از وی، شور و شعف انتخاباتی را دوچندان کرده و او را به عنوان یکی از مدعیان اصلی این دوره از انتخابات مجلس مطرح ساخته است.

سلیمانپور چه چیزی را به عنوان عملکرد برای تبلیغ در دست دارد

بیژن سلیمانپور، فرماندار اسبق و معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در سال ۱۴۰۰، با اشراف کامل به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، رقیبی جدی برای دیگر مدعیان است و تا حدودی توانسته با لیدرهای تأثیر گذار به اجماع کلی برسد.

یکی از حامیان سلیمانپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور اعضای دولت و وزرا در هر شهرستان، علاوه بر معرفی و شناخته شدن آن شهرستان، مزایای متعددی از جمله افزایش اعتبارات و توسعه و پیشرفت را به همراه دارد، بر همین اساس، فرماندار یا نماینده مجلس قوی، تلاش می‌کند تا با برقراری ارتباطات قوی و دعوت از وزرا، سهم بیشتری از اعتبارات و امکانات را برای شهرستان خود جذب کند.

وی گفت: در دوره سه و پنج ساله فرمانداری سلیمان پور در رباط کریم و بهارستان، شاهد بیشترین تعداد سفر رئیس جمهور و وزرا در مقایسه با سال‌های قبل و همچنین پنج سال آخر دوره نمایندگی نماینده فعلی بوده‌ایم.

این حامی سلیمانپور اضافه کرد: سلیمان پور در ۱۰ خرداد، ۱۲ مرداد سال ۹۲ و ۱۵ مرداد سال ۹۴ موفق به میزبانی از رئیس جمهور و هیئت دولت در رباط کریم و فرمانداری بهارستان شد و در طول دوره تصدی خود، وزرای کشور، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و معدن و تجارت، معاون اول و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، معاون پارلمانی رئیس جمهور و دیگر مقامات عالی رتبه را به بهارستان دعوت کرد، همچنین در رباط کریم میزبان رئیس جمهور دولت دهم و بارها وزاری دولت دهم را به رباط کریم و پرند دعوت کرد.

هرچند تعداد سفر وزرا و اعضا هیأت دولت به یک شهرستان را نمی‌توان تنها به عنوان یکی از کارکردهای فرماندار آن شهرستان دانست و بایستی اقدامات عمرانی، مواضع سیاسی و اجتماعی وی را مورد بررسی دقیق قرار داد، اما سلیمانپور امیدوار است، بتواند، با اتکا به عملکرد خود در فرمانداری رباط کریم و بهارستان آرا مردم این دو شهرستان را برای ورود به مجلس جذب کند.

موقعیت مستحکم سلطانی در نسیم شهر

حجت الاسلام ابراهیم سلطانی، رقیب مدعی دیگر انتخابات دوازدهم نیز تا حدی موقعیت خود را در نسیم شهر مستحکم کرده است، این فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با اتکا به پایگاه مردمی خود، در حال پیشرفت در رقابت است و نظرسنجی‌ها از ارتقا میزان رأی وی با نزدیک تر شدن به روز انتخابات حکایت دارد.

سلطانی دکترای سابقه بیش از ۳۰ سال تبلیغ فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، هرمزگان، قم، تهران و البرز را در کارنامه خود دارد.

صفحه‌های سلطانی در شبکه‌های مجازی زیاد فعالیت نداشته و مواضع این نامزد انتخاباتی مجلس را به خوبی نمایش نمی‌دهند.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر کناره گیری سلطانی در فضای مجازی منتشر شد، که وی به سرعت این شایعه را تکذیب کرد و گفت: تا پایان در صحنه انتخابات حضور خواهم داشت و شایعات موجود را زاییده افکار بیمار و درمانده برخی از طرفداران رقبا می دانم.

کار سخت نماینده فعلی رباط کریم و بهارستان برای ورود مجدد به مجلس

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده فعلی رباط کریم و بهارستان از دیگر مدعیان تصدی کرسی مجلس شورای اسلامی در حوزه رباط کریم و بهارستان است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند «رأی های خاموش» در رباط کریم و بهارستان می‌تواند برگ برنده نماینده فعلی مجلس در رقابت نفس گیر ۱۴۰۲ باشد.

نوروزی سیاستمدار اصولگرا است، که پیش از این نیز در دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی حضور داشته و از نمایندگان کار کشته مجلس است.

اظهار نظرهای جنجالی نوروزی در قامت نماینده مجلس وی را به یکی از چهره‌های مشهور در بین نمایندگان مجلس در کشور تبدیل کرده است، اما اکنون باید برای تداوم حضور خود در مجلس شورای اسلامی با غول‌های سیاسی و اجتماعی به رقابت بپردازد.

وی در سال ۱۳۹۸ و با کسب نزدیک به ۴۰ هزار رأی توانست، سه برابر نفر دوم محمدمهدی سلیمی رأی کسب کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، کار نوروزی در سال جاری به راحتی انتخابات سال ۱۳۹۸ نخواهد بود.

خدیری سابقه‌ای نیک در پرند دارد

حجت الاسلام محمد خدیری آذری زبان، امام جمعه سابق پرند، نیز با وجود ورود دیرهنگام به عرصه انتخابات، با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، سعی در اثرگذاری بر افکار عمومی به ویژه آذری‌های مقیم غرب استان تهران دارد.

خدیری که در واپسین لحظات به جمع ۷۶ کاندیدای تائید صلاحیت شده حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان پیوست، با حضور در وزارت کشور درخواست انتقالی خود به حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان را قطعی کرد، تا معادلات انتخاباتی در این حوزه برای سیاسیونی که دل در گرو صندلی سبز مجلس داشتند، به هم بریزد.

قرار گرفتن خدیری در کنار رقبای محافظه کاری مانند نوروزی و قشقاوی و رقبایی پرطمطراقی همچون سلیمانپور و سلطانی و … او را به دلیل سابقه نیک دیرینه ای که در پرند و حومه دارد در شناخت معضلات شهر دارد، به رقیبی جدی تبدیل کرده است.

با توجه به تعدد نامزدها و رزومه‌های قوی مدعیان حاضر در رقابت نفس‌گیر ۱۱ اسفند، پیش‌بینی نتیجه انتخابات در این حوزه دشوار است، اما بررسی دقیق‌تر سابقه، عملکرد و برنامه‌های نامزدها، همچنین نظرسنجی‌های میدانی و تحلیل فضای مجازی می‌تواند به پیش‌بینی دقیق‌تر کمک کند.

انتخابات بهارستان و رباط کریم، رقابتی جذاب و پر رمز و راز است که در آن هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، باید منتظر ماند و دید که در نهایت کدامیک از مدعیان، کرسی بهارستان را از آن خود خواهند کرد.

احتمال کشیده شدن انتخابات مجلس در رباط کریم و بهارستان به دور دوم بسیار بالا است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
با «ریحانه اخلاقی» بیشتر آشنا شویم

با «ریحانه اخلاقی» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «ریحانه اخلاقی» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

با «غلامحسین رضوانی» بیشتر آشنا شویم

با «غلامحسین رضوانی» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «غلامحسین رضوانی» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

باغ راه جدید تهران امسال افتتاح می شود

تهران رسانه | پروژه باغ راه یک محور گردشگری در مناطق ۱۷و ۱۸ تهران است که در ادامه به رودخانه کن متصل می‌شود و برای تکمیل آن اعتبار ۲۰هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت