رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

شنبه 1403/02/08

شهید رسانه؛

برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران

تهران رسانه | کنگره ملی بزرگداشت سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ این مراسم عصر روز شنبه در سالن توحید حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار احمد ذوالقدر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار قربان محمد ولی زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استاندار و فرمانداران و شهرداران استان تهران و مدیران و مسوولان کشوری و لشگری برگزار شد.

سردار ذوالقدر با اشاره به اهمیت برگزاری این یادواره های گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را رقم زد، جنگی که در آن به پیروزی نرسید چرا که رزمندگان بزرگی در آن حضور داشتند و عرصه را مدیریت کردند.

وی یادآور شد: در چنین جنگ هایی به طور معمول شجاع ترین و با گذشت ترین انسان ها به میدان می آیند و جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۱۹۰ هزار جوانی که هر کدام توانایی مدیریت یک دولت و کشور را داشتند را از دست داد.

ذوالقدر با بیان اینکه باید از حضور و وجود یادگاران هشت سال دفاع مقدس نهایت بهره برداری را کرد، اظهار داشت: همین یادگاران دوران دفاع مقدس کاری کردند که مدافعان حرم شکل بگیرند و جوانانی که هیچ تجربه ای از هشت سال جنگ تحمیلی ندارند در عرصه دفاع از حرم حضور یابند و شاهکاری دیگر را به ثبت برسانند.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: عرصه دفاع مقدس مانند ظرف مطهر و پاک بود که وارد شوندگان به آن نیز پاک و مطهر از عیوب و نواقص شدند، میدانی که عرصه عشق و دلدادگی بود؛ باید از این عرصه بهره برد و محیط زندگی و کار را نیز مانند جبهه های دفاع مقدس پاک و مطهر ساخت.

رسالت بسیجی بودن، همان سرباز اصلی جبهه حق بودن است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت پیگیری قبل و بعد اجرای برنامه های مفهومی با تراز انقلاب اسلامی گفت: به تاسی و گرفتن ظرفیت های کنگره ملی شهدای پایتخت انشالله کنگره ملی شهدای شهرستانهای استان تهران اثر گذاری خوب و مثبتی در جامعه خواهد داشت و تبیین شهدا و شناساندن آنها به نسلهای آینده یاد و خاطره آنها را زنده نگه داشته و ادامه راه الهی آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری برنامه های تبیینی شهرستان ها بیان کرد: انعکاس درست رسانه ی از چند منظر و بهره گیری چندگانه، ابتکارات، سناریو چینی برای ایجاد برنامه های پرمفهوم دیگر و خلق آثار فرهنگ ساز و ترویج کننده فرهنگ ناب اسلامی و تبیین برای خلق برنامه های فاخر با برنامه ریزیهایی که شده نتیجه بخش خواهد بود. و همه این موارد لازم و ملزوم جامعه امروز است.

وی افزود: بسیجیان در تبیین اهداف شهدا نقش بسزایی دارند و رسالت بسیجی بودن، همان سرباز اصلی جبهه حق بودن است و باید بدانیم اهداف این‌نهضت در راستای اهداف بعثت و اهداف خلقت قرار دارد.

جوهری گفت: مهم‌ترین چیز این‌ است که ما بدانیم در کجای تاریخ قرار گرفته ایم و چه وظیفه سنگینی به دوش داریم و باید بدانیم امروز در یک نقطه حساس تاریخی قرار داریم که در طول تاریخ بی‌نظیر است.

وی افزود: امروز بایستی بیش از هر زمان دیگر در میدان بود و تفکر شهدا که همان راه بسیج و بسیجی است را تبیین و ترویج کنیم و انشاالله تفکر بسیجی در جهان فراگیر خواهد شد و همه اینها مقدمه تشکیل بسیج مستضعفین جهانی و مقدمه ظهور حضرت ولیعصر علیه السلام خواهد بود.

برگزاری یادواره ها و جشنواره ها در تبیین اهداف شهدا بسیار موثر است

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: برگزاری این کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران تاثیر بسزایی در برگزاری یادواره ها و جشنواره های شهدا در آینده خواهد داشت و در تبیین راه و هدف آنها در جامعه موفقتر خواهد بود.

سردار ولی زاده اظهار داشت: یکی از اهداف دیگر برگزاری این کنگره این است که ما بتوانیم اسنتد و مستندهای شهدای استان تهران را از فضای مجازی جمع آوری کنیم.

وی افزود: شهرستانهای استان تهران عمده برنامه های فرهنگی مثل آبروی محله و یادواره ها را برگزار کرده اند و در خیلی از شهرها و محله ها شاهد استقبال خوب مردم از این برنامه ها بوده ایم.

در پایان احکام برگزاری این کنگره به فرمانداران و شهرداران استان تهران تقدیم شد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت