آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

فعالیت در حوزه حجاب توسط ائمه جمعه استان تهران

دوشنبه 1403/02/17

اخلاقی عنوان کرد؛

فعالیت بلاگرهای فضای مجازی در مدارس

تهران رسانه | فضای مجازی و مدارس از معلم بلاگرهایی پر شده است که از بچه‌ها سواستفاده می‌کنند.

فعالیت بلاگرهای فضای مجازی در مدارس

به گزارش تهران رسانه ؛ دکتر ریحانه اخلاقی در دیدار با حجت‌الاسلام میرشفیعیان مسئول کمیته پشتیبانی گام دوم انقلاب با تاکید بر رشد و تعالی جامعه گفت: برای اینکه جامعه به رشد و تعالی برسد، در درجه اول باید تعلیم و تربیت آن اعتلا پیدا کند. رهبری بارها و بارها در روز معلم و مناسبت‌های دیگر، بر جایگاه و تربیت معلم و همچنین رفع مشکلات معیشتی آنها، تأکید کرده‌اند. اما نبود عزم کافی و وجود دست‌های پشت پرده، مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده که باید مرتفع شود.

سند تحول، زینت‌المجالسی که گاه‌گاه از آن نام می‌برند!

این کارشناس مسایل آموزشی ادامه داد: به رغم اینکه ما در کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم، سند ۲۰۳۰ را وارد کردند. سند تحول، زینت‌المجالسی شده که گاه‌گاه از آن نام می‌برند؛ ولی اگر از مفاد آن بپرسید، بسیاری آن را نمی‌دانند.

عدم شایسته‌سالاری از رده‌های بالا شروع می‌شود

وی همچنین افزود: عدم شایسته‌سالاری از رده‌های بالای آموزش و پرورش شروع شده و ادامه دارد. گاهاً قرار دادن مدیران ناکارآمد در جایگاهی که نه دلسوز فرهنگیان هستند و نه دلسوز دانش‌آموزان، موجب این مشکلات شده است. امروز فرهنگیان معیشت مناسبی ندارند و نسبت به خیلی از گروه‌های دیگر هم‌رده خودشان، حقوق کمتری دریافت می‌کنند و از خیلی از مزایایی که گروه‌های دیگر از آن برخوردارند، محرومند.

به‌رغم وعده‌های دولت قبل، مدارس کپری هنوز وجود دارند

دکتر ریحانه اخلاقی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی باکیفیت حق همه مردم است گفت: عدالتی که آموزش با کیفیت و رایگان را حق همه می‌داند، متاسفانه در کشور ما برای همه رعایت نمی‌شود؛ از مناطق حاشیه‌ای تهران گرفته تا شهرستان‌ها و روستاهای دیگر. متأسفانه هنوز مدارس ۲ شیفته و ۳ شیفته، مدارس کانکسی و کپری هستند. به‌رغم وعده‌های دولت روحانی مبنی بر حذف مدارس کپری، اما این مدارس هنوز وجود دارند و البته کماکان خیلی از فرزندان ما از کمترین امکانات آموزشی برخوردار نیستند. این حق‌الناسی است که برگردن مسئولان ماست، اما به راحتی از کنار این مساله عبور می‌کنند.

مسئولان؛ ولنگاری فضای مجازی به مدرسه ها رسید!/معلم بلاگرها جای آموزگاران فرهیخته را گرفتند!

اخلاقی تاکید کرد: تعداد دانشگاه‌های فرهنگیان نسبت به نیازهای جامعه خیلی کمتر است و به دلیل اینکه در دولت قبل سالها استخدام صورت نگرفته، هر سال با کمبود نیرو مواجه می‌شویم.

وی همچنین افزود: کسانی وارد آموزش و پرورش می‌شوند که کمترین اعتقادی به نظام ندارند. فضای مجازی و مدارس از معلم بلاگرهایی پر شده است که از بچه‌ها سواستفاده می‌کنند. این‌ها آسیب است و گویی سیستم آموزشی ما تغییر کرده که بنظر می‌رسد در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ باشد.

ما بعنوان کسی که می‌توانیم صدای مردم، خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشیم، یقه مسئولان را بگیریم که چرا این یک قانون را رعایت نمی‌کنید. اگر همین یک قانون با عدالت اجرا شود، خیلی از نارضایتی‌ها برطرف می‌شود.

نبود عدالت آموزشی، دلیل وقوع بزه در ایام نوجوانی!

این کارشناس مسایل آموزشی در خصوص دلیل وقوع بزه در ایام نوجوانی گفت: خیلی از بزه‌هایی که در سنین نوجوانی رخ می‌دهند و طبیعتا به گوش ما نیز رسیده و گاها از آنها اطلاعاتی هم داریم، به دلیل این است که آن بچه‌ها مشغول تحصیل نبوده و از حق طبیعی خود برخوردار نشدند.

رسیدگی به ایثارگران از حق بقیه مردم کم نمی‌کند

وی در خصوص مسایل مشکلات ایثارگران نیز اینگونه توضیح داد: به طور کلی ۲۵۰ هزار شهید و حدود ۵۰۰ هزار جانباز داریم که کل جامعه ایثارگران با احتساب مدافعان حرم و مدافعان امنیت، به یک میلیون نمی‌رسد. اما متاسفانه همه از این ناراحتند که همه جا از آنها صحبت می‌شود؛ در صورتی که حق آنچنانی نمی‌خواهند.

آن سالها که همه نگران بودند و استرس و اضطراب داشتند، ایثارگران جان خود را کف دست گرفتند و برای دفاع از این مردم رفتند؛ به‌خصوص جانبازان اعصاب و روان. رسیدگی به آنها آنقدری هزینه ندارد که از حق بقیه مردم کم شود. اگر توفیقی بود بتوانیم در همین مسیر حرکت کنیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران

تهران رسانه | دارندگان موتورسیکلت فاقد گواهینامه د رصورت داشتن مهارت کافی و احراز شرایط، می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کمتر از آنچه باید در فرایند دریافت گواهینامه عادی پرداخت کنند، یک‌روزه صاحب گواهینامه شوند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت