نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

پنج شنبه 1403/02/20

رباط کریم رسانه؛

آزادسازی حریم کاروانسرای حاج کمال رباط کریم

تهران رسانه | حریم کاروانسرای حاج کمال رباط کریم توسط شهرداری آزادسازی و تملک شد.

آزادسازی حریم کاروانسرای حاج کمال رباط کریم

به گزارش تهران رسانه ؛ شهردار رباط‌کریم گفت: این شهرداری با درک ضرورت حفظ آثار فرهنگی و تاریخی و همچنین ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های کهن، به تملک و آزادسازی حریم کاروانسرای حاج کمال کرده‌است.

حمیدرضا الهیاری افزود: کاروانسرای حاج کمال یکی از ابنیه ارزشمند تاریخی شهرستان است که با معماری سنتی قدمت آن طبق منابع به حدود ۲۰۰ سال قبل و دوران فتحعلی‌شاه قاجار است که از سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز حرکت شهرداری رباط کریم در مسیر احیای بافت تاریخی با نگاه توأمان بازآفرینی شهری وارتقا فضای سبز و رشد گردشگری، خاطرنشان کرد: شهرداری رباط کریم گام بلند خوددر احیای بافت تاریخی وآغاز آزادسازی حریم کاروانسرای حاج کمال شروع کرده ودر بازه زمانی بافت تاریخی صیانت و احیا می‌شود.

این مسئول با اشاره احیای بافت تاریخی شهر رباط‌کریم گفت: مکانها ی تاریخی، تاریخچه وهویت بخش درهر شهر و کشور به شمار می روند.

الهیاری مکان های تاریخی را نشان دهنده فرهنگ، تمدن، مردم آن دیار دانست و اظهار داشت: آزادسازی حریم این اثر ارزشمند که از دیرباز مورد توجه بوده، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و این طرح نویدبخش تحولات مثبت در بافت تاریخی این شهر و رونق گردشگری در این منطقه است.

وی اضافه کرد: در حریم درجه یک این کاروانسرا، طبق طرح تفصیلی مصوب، حدود ۲ هکتار فضای سبز احداث خواهد شد که این امر به افزایش سرانه فضای سبز در محله رباط قدیم کمک شایانی خواهد کرد.

شهردار رباط‌کریم از مالکین املاک واقع در این حریم تقاضا کرد: با در دست داشتن اسناد مالکیت خود، جهت بررسی، تعیین تکلیف و طی مراحل قانونی، به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری شهرداری مراجعه کنند.
شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیر شهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت