جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در ادارات استان تهران

جمعه 1403/02/28

عباسی خبر داد؛

کشت گلرنگ برای اولین بار در شهرستان ری

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: کشاورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر برای کاشت گلرنگ می توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

کشت گلرنگ برای اولین بار در شهرستان ری

به گزارش تهران رسانه ؛ محمد عباسی افزود: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می شود، ضمن اینکه گل های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد وعلوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می شود.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار گلرنگ در شهرستان ری کشت می شود، تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول با ماشین آلات مرسوم گندم انجام می شود و نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد.
عباسی اظهار داشت: یکی از مهمترین مزیت های این گیاه حاصلخیز شدن خاک زراعی پس از برداشت آن است، خرید تضمینی محصول توسط دولت، چند منظوره بودن گیاه گلرنگ، هزینه تولید پایین، نیاز آبی بسیار کم و مقاومت نسبت به تنش های محیطی به خصوص گرما و خشکی از مهمترین مزیت های کشت این محصول است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری عنوان کرد: کشاورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر برای کاشت این محصول می توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
بنابراین گزارش؛ گلرنگ (کاجیره، کاغاله، کافشه) که در بعضی از استان‌های جنوبی مانند کرمان گل خشت نیز نامیده می‌شود، بومی ایران است و در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت می‌شود.
گلرنگ گیاهی است یکساله که ارتفاع آن به حدود 60 سانتیمتر می ‌رسد و برگ ‌های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است، این گیاه بومی مشرق‌ زمین بوده و پس‌ از آن به سایر مناطق دنیا منتشر شده‌است و امروزه در اغلب کشورها کاشته می‌شود؛ در کشور ایران نیز در خراسان، تفرش، تبریز و برخی مناطق دیگر می‌روید.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت