چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

یوسفی خبر داد؛

محیط بانی منطقه گردشگری تنگه واشی افتتاح شد

احداث محیط بانی در تنگه واشی از ابتدای تابستان سال جاری با اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان در فاصله ۹ کیلومتری روستای جلیزجند آغاز شده است که بهره برداری از این پاسگاه محیط بانی سبب حضور بیشتر مسئولان حفاظت محیط زیست برای پاسداری اثر ملی طبیعی تنگه واشی می شود.

محیط بانی منطقه گردشگری تنگه واشی افتتاح شد

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی یوسفی جمارانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه محیط بانی منطقه گردشگری تنگه واشی فیروزکوه طی سخنانی اظهار داشت: فیروزکوه از لحاظ اقلیمی قابل توجه و دارای شکارگاه های ممنوع است که می توان از آن به عنوان ذخیره گاه محیط زیست استان از آن نام برد و از لحاظ جغرافیایی بزرگترین شهرستان استان تهران به حساب می آید.

یوسفی جمارانی در ادامه افزود: احداث محیط بانی در تنگه واشی از ابتدای تابستان سال جاری با اعتبار ۱۴۰ میلیون تومان در فاصله ۹ کیلومتری روستای جلیزجند آغاز شده است که بهره برداری از این پاسگاه محیط بانی سبب حضور بیشتر مسئولان حفاظت محیط زیست برای پاسداری اثر ملی طبیعی تنگه واشی می شود.

وی با اشاره به اینکه فیروزکوه محل زیست بیش از ۲۰ گونه جانوری و ۷۰ گونه گیاهی است گفت: لازم به ذکر است که برخی از این گونه ها فقط مختص این منطقه هستند و برخی از گردشگران که بدون نظارت کافی به این منطقه ورود پیدا می کنند مشکلات زیست محیطی را برای این منطقه به وجود می آوردند و با احداث این پاسگاه و محیط بانی از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه از گردشگری این منطقه روستاییان باید بهره مند شوند افزود: گردشگری منطقه تنگه واشی باید سبب توسعه و رونق در روستای جیزلند شود تا بتوانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت