چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

شهبازیان خبر داد؛

احداث ۸ باب مدرسه در شهریار

رییس شورای اسلامی شهر شهریار گفت : طرح پیگیری و تصویب احداث تعداد۸ باب مدرسه با مساحت دو تا پنج هزار متر دردستور کارشهرداری قرار گرفت.

احداث ۸ باب مدرسه در شهریار

به گزارش تهران رسانه ؛ شهبازیان رییس شورای اسلامی شهر شهریار با اعلام این خبر گفت :در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی استان و تاکید مهندس مقیمی استاندار تهران مبنی بر حضورموثر شهرداری ها در توسعه فضاهای آموزشی و تامین سرانه اموزشی ، با هماهنگی وتعامل خوب مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری ، طرح پیگیری و تصویب احداث تعداد۸ باب مدرسه با مساحت دو تا پنج هزار متر دردستور کارشهرداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه این طرح در روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان و به ریاست استاندار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با استقبال مدیران استانی وموافقت اعضاء شورا به تصویب رسید.طبق این مصوبه، شهرداری شهریار در مناطق پرتراکم شهر همچون شهرک صدف ،شهرک وایین و شهرک مریم اندیشه تعداد۸ باب مدرسه ، در یک زمانبندی مناسب احداث خواهد کرد.
شهبازیان افزود:ارزش افزوده ناشی از تغییرکاربری بعضی از اراضی متعلق به شهرداری ، بخش قابل توجهی از منابع درامدی شهرداری در سال ۹۷ است که در این تصویب نامه مورد توجه وملاحظه شورای اموزش و پرورش استان قرار گرفت و راهکار آن نیز مشخص شد.
رییس شورای اسلامی شهر شهریار اضافه کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح در کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری، در یک بازه زمانی کوتاه مدت عملیات احداث و تکمیل این مدارس انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تعامل و همکاری با دستگاهها و نهادهای شهرستان و به ویژه فرمانداری شهریاردر اولویت کاری وبرنامه ریزی مجموعه شورای شهردر دوره پنجم بود و در این راستا هرچند احداث مدرسه جزو وظایف ذاتی شهرداری تعریف نشده است ولی به منظور تامین سرانه ای عمومی و توسعه فضای اموزشی ، این طرح زیربنایی پیگیری و به تصویب رسید.
شهبازیان با تاکید بر اینکه متاسفانه در گذشته تعاونی های مسکن و انبوه سازان بدون توجه به ضوابط و مقررات در انجام تعهدات وتکالیف قانونی خود در تامین سرانه های عمومی به ویژه اموزشی کوتاهی کردند گفت: بخشی از کمبودهای کنونی شهر ناشی از این مساله است و امروز مدیریت شهری وشورای اسلامی شهر با وفاق و همدلی و در سایه تعامل وهمکاری با پیگیری و تصویب طرح ها و پروژه ها به دنبال محرومیت زدایی ، جبران کمبودها و عمران وآبادانی شهریار هستند.
وی گفت: در همین راستا با تکمیل یک باب مدرسه ۲۱ کلاسه در شهرک صدف، این مدرسه تا پایان آبانماه به بهره برداری خواهد رسید و احداث یک باب مدرسه در شهرک مریم نیز به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.
وی ادامه داد: تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزش در برخی از نقاط شهر باعث نگرانی بجای شهروندان است که امیدوارم با عملیاتی کردن این مصوبه و احداث ده باب مدرسه ،زمینه جلب رضایت شهروندان و افزایش کیفیت آموزشی وتعمیق تعلیم و تربیت را فراهم کنیم.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت