چهارمین خشکسالی پیاپی در استان تهران

جذب دستیار مردمی سازی در ۶ شهرستان استان تهران

پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران

نقدی بر طرح تقسیم جغرافیایی و سیاسی استان تهران

دوشنبه 1403/02/31

ذوالفقاری خبر داد؛

تأمین آب شرب روستاهای جنوبی رودهن

بخشدار رودهن از تلاش برای تأمین آب شرب روستاهای جنوبی این بخش خبر داد و گفت: چاه‌های غیرمجاز در روستاها موجب کاهش ذخایر زیرزمینی می‌شود.

تأمین آب شرب روستاهای جنوبی رودهن

به گزارش تهران رسانه ؛ حمیدرضا ذوالفقاری صبح امروز در نشست بررسی وضع آب شرب روستاهای جنوبی بخش رودهن اظهار کرد: متاسفانه روستاهای یلقان دره، نوده، خورین، چشمه‌ها و عباس آباد فاقد آب شرب سالم و بهداشتی هستند و با توجه به مهاجرت معکوس در این مناطق نیازمند عزمی جدی و برنامه‌ریزی درست جهت تأمین این نیاز اساسی و مهم مردم این مناطق هستیم.

وی ادامه داد: اکثر اهالی این مناطق برای تهیه آب شرب اقدام به حفر چاه در باغات و منازل خود کردند که هم غیرقانونی است و هم اینکه بهداشتی و سالم نیست؛ چاه‌های غیرمجاز در روستاها موجب کاهش و از بین رفتن ذخایر آبی زیرزمینی می‌شود و از این رو، باید توسط دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود.

بخشدار رودهن با بیان اینکه آب‌رسانی و تهیه آب سالم و بهداشتی برای روستاها وظیفه قانونی آب و فاضلاب روستایی در شهرستان است، گفت: با این وجود برای سرعت بخشیدن به کار و عملیاتی کردن این موضوع از شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران و آبفای رودهن کمک گرفتیم.

ذوالفقاری بر همکاری و تعامل ما بین دستگاه‌های اجرایی و دولتی تأکید کرد و افزود: مسؤولان حوزه‌های مختلف در بخش و شهرستان همیشه در تلاش برای رفع مشکلات مردم از جمله زیر ساخت‌های همچون آب، برق و گاز هستند.

وی بیان کرد: طی دو هفته اخیر نیز نشستی در همین راستا به جهت تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای روستاهای وسکاره، آردینه و جورد در شمال بخش رودهن برگزار شد که رضایت‌بخش بود و امیدواریم همه روستاهای تابعه بخش رودهن درآینده‌ای‌ بسیار نزدیک و با کمک مسئولان مربوطه از این نعمت بزرگ الهی بهرمند شوند.

بخشدار رودهن اضافه کرد: با بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و بسته شدن چاه‌های آب علاوه بر افزایش ذخایر آبی کمک بزرگی به حفظ محیط زیست خواهد شد؛ بهره‌مندی از آب شرب سالم حق طبیعی و قانونی همه مردم از جمله روستائیان است و در همین راستا، پیگیری‌های فراوانی برای تأمین آب شرب بهداشتی برای روستاهای بخش رودهن صورت گرفته است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

خروج بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران

تهران رسانه | بیش از ۵ هزار زباله گرد در تهران از چرخه فعالیت خارج شده است.

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

اعتصاب طلافروشان تهران ادامه دارد

تهران رسانه | برخی از بازاریان و خرده فروشان طلا در تهران همچنان در اعتصاب به سر می برند.

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت