رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رفع تصرف زمین ملی و دولتی در استان تهران

تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

یک شنبه 1403/02/09

سلامت آنلاین؛

با فواید گوزیدن بیشتر آشنا شویم

شاید با خواندن تیتر پیش خود فکر کرده باشید که چه موضوع زشت و به دور از ادبی! با 7 فایده باورنکردنی گوزیدن بیشتر آشنا شوید.

با فواید گوزیدن بیشتر آشنا شویم

فواید گوز و دفع به موقع باد معده
شاید با خواندن عنوان مقاله پیش خود فکر کرده باشید که چه موضوع زشت و به دور از ادبی! اما این مسئله سوال خیلی از افراد است، گرچه هیچکس حرفی از آن نمیزند.

این روز ها مردم نسبت به همه چیز خجالتی هستند. البته کاملا طبیعی است که هنگام دفع باد معده همه احتیاط کنند اما برخی اوقات شرایطی پیش میاید که از کنترل شما خارج است!

اگر میخواهید سلامت خود را به خطر نیاندازید باید به موقع بگوزید!

در ابتدا باید بدانید که خارج کردن باد معده یک عملکرد کاملا طبیعی در بدن است و بخشی حیاتی از فرایند هضم غذا محسوب میشود.

همه ی مردم دنیا برای اینکه سیستم گوارش سالمی داشته باشند باید بگوزند، اگر اینکار را نکنید سلامتی تان به خطر خواهد افتاد. در ادامه به شما 7 فایده گوزیدن به موقع را خواهیم گفت.

1. رفع احساس سنگینی

اگر پس از خوردن یک وعده غذای مفصل احساس سنگینی و ورم در شکم خود دارید احتمال بدلیل این است که باد معده خود را خارج نکرده اید.
خارج کردن باد شکم پس از وعده های غذایی از احساس ورم و سنگینی و ناراحتی جلوگیری کرده و به شما آرامش میدهد.

2. کمک به سلامت روده ها

یادتونه وقتی بچه بودیم مادرمون میگفت زشته یه موقع نگوزین ها و باید خودتون و نگه دارید ! باید بدونید که نگه داشتن هر چیزی برای مدت طولانی میتواند بسیار مضر باشد.

در مواقع خاص که ممکن است آبرو ریزی بشود هیچ اشکالی ندارد که باد شکم خود را نگه دارید اما اگر این موضوع برای شما عادت بشود و تحت هیچ شرایطی نگوزید سلامتی روده هایتان به خطر خواهد افتاد.

3. گوز یک هشدار جدی است!

باد معده میتواند یک هشدار جدی برای برخی مشکلات و بیماری ها باشد. اگر باد شکم شما بوی بسیار بدی دارد و خیلی زیاد است و یا هنگام گوزیدن احساس درد میکنید میتواند نشانه ای از بیماری عدم تحمل لاکتوز و یا حتی سرطان روده باشد.

4. بوی نا مطبوع گوز برای شما خوب است !

بله! درست خواندید. بوییدن باد شکم میتواند برای سلامتی شما مفید باشد. قطعا تعجب کردید اما تحقیقات علمی نشان داده است که هیدروژن سولفید موجود در گاز روده میتواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.
هیدروژن سولفید بویی شبیه به تخم مرغ فاسد دارد که در مقادیر زیاد سمی است اما مقدار کم آن میتواند از سکته و حملات قلبی جلوگیری کند.

5. کمک به رژیم غذایی شما

باد معده هر غذایی بوی خاص خود را دارد. اگر احساس کردید که باد شکم شما مدتی است که بوی خاصی میدهد میتواند نشانه ای از این باشد که یک ماده غذایی را بیش از حد استفاده کرده اید. بطور مثال اگر خیلی نمیگوزید میتواند نشانه ای از آن باشد که فیبر غذایی کمی مصرف میکنید و باید از غذا های فیبر دار مثل عدس و لوبیا بیشتر استفاده کنید.

6. گوز نمایانگر سلامت باکتری های روده است.

یک حقیقت جالب: معمولا افراد لاغر و سالم بیشتر میگوزند. در واقع سلامتی سیستم گوارش میتواند به معنای باد شکم بد بو تر باشد. برخی مواد غذایی همچون انواع کلم ها باعث تقویت باکتری های روده میشود و این امر منجر به هضم بهتر غذا ها و همچنین تولید گاز بیشتر میگردد.

7. حالتون جا میاد!

بزارید واقع بین باشیم، هیچ احساسی بهتر از وقتی که گوز خود را پس از یک مدت طولانی در میکنید نیست.
حتی اگر مجبور باشید باد شکم تان را نگه دارید و یا به هر دلیل نتوانید کار خود را انجام دهید، قطعا احساس بدی پیدا کرده و حتی درد خواهید کشید اما به محض اینکه بگوزید همه چیز عوض میشود و حسابی حال تان خوب میشود.

آیا مردها بیشتر از زنها می گوزند؟
خیر! تفاوت در میزان گوز بستگی به جنسیت ندارد و بیشتر مربوط به عادات غذاخوردن و بلعیدن هوا و ژنتیک است. اما مردها آزادانه تر از زنها می گوزند و زنها در این مورد بخاطر قواعد اجتماعی بیشتر خودداری و مخفی کاری می کنند و البته گاهی هم گردن بچه ها می اندازند و اگر گردن بچه ها را بو کنید میفهمید که هی بقیه میچسند و می اندزند گردن آنها.




نظر شما


نظرات

عليرضا

گردنو خوب اومدي

alireza

عالی بوووووود

NimaSH

افرین مردم باید خیلی رک باشند گاز معده چیه راحت بگین چسیدن و گوزیدن

هادی

آدم یا نباید بگوزه یا اگه گوزید بایددستشو بگیره زیرش بلبلی شه

امین منصور لکورج

سلام من امین هستم . من هی وقت باد بود دارم نمی دانم چکار کنم.

h

خخخخخخخخخخخ 😊😊😊 گوزیدن واقعا برای معده خوب است .

مهدی

شما که میگی گوزیدن خوبه روزی چند دفعه میگوزی بو میکنی مردمو مسخره کردی

Zahra Mohammadi

من همیشه نفخ دارم به چه دلیل هست .

گوزو

بگوزید تا راحت شوید

منصورزین الدینی

خخخخخخخخخخ

دانیال

😂😂😂😂😂😂😂

M

عالیه باد باید خالی بشه

M

😂😂😂😂😂😂😂بادخالیکن

امیر

من شب تا صبح میگوزم خیلی حس خوبی بهم دست میده عشق فقط گوز تازه هر بار میگوزم کلی اطرافیانم شاد میشن خوشحالم که همه خوشحالن

محرم

من وقتی میگوزم بقیه گیر میدن آخه من چیکار کنم خودش هم بیشتر مواقع بو داره الان که شما گفتین بوییدن خوبه انشالله دیگه اطرافیان گیر نمیدن

مهدی

گوز این نعمت پرارزش بگوز تا کامروا باشی درضمن زنها هم میگوزن

مهدی

دادا گوز مال مرده هر کی نگوزه نامرده یک ضرب المثل اصفهانی

زن زیبا

عجب.نگوزید بگذارید زیاد بشه برید دسشویی یه دفعه خالیش کنید. اونوقت مدفوع شکمتون هم باهاش خالی میشه. دایمتیکون هم خیلی جوابگوئه.گوز رو تبدیل به مدفوع میکنه و یه دفعه خالی میشه راحت میشید

ناشناس

گوز گوز گوز گوز گوز

ناشناس

سلام من کلا گوزو یا چوسو نیستم ولی یه خاطره از چوسیدن و باد معدم دارم. این بود که ما مسافرت بودیم بعد دوغ گازدارمحلی و حبوبات و لپه و سیب و کلا غذاهای نفح دار و پر گاز و باد خوردم بعد رفتیم همه رفتن تو دستشویی گوزیدن. سوار ماشین تو جاده شدیم و بعد تو جاده که کامیون و اینا بودو اونجا دستشویی نبود بعد من به شدت شکم درد گرفتم شکم دردم ناجور ناجور شد بعد خواهرم بهم تکیه داد و کلی سعی کردم که باد معده ندم ولی.... دیگه خودشون خارج شدن و بطور بلند بلند بلند از کونم صدای گوز میومد یکی دوبار و بعدش دیگ حدود صدبار پربو چوسیدم😂

گوز دوست

دوست خوبم گوز عزیزم

طبیعت

گوز برای سلامتی مفید است.. هرچند پر صدا باشد...(نیچه)

جبار

میگم اگر خیلی خاصیت داره بایک اقدام ملی با بسته بندی درنایلون به بعضی ازکشورهای منطقه صادر ودراین شرایط بد اقتصادی برای کشور ارزآوری ایجاد کنیم چیگفتید؟

گوزو

عالیه! گوز یعنی زندگی ... اگه گوز نبود ، لذتی هم در زندگی وجود نداشت 🤣

کیارش

بگوزید جانم تا می تونید بگوزید حالا که همه متوجه شدند بوی گوز می تونه جلوی سکته رو بگیره .میخوام یه مطب گوزدرمانی راه بیندارم😂


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

رقابت ۳۴ نفر در حوزه انتخابیه استان تهران

تهران رسانه | در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران و دو تن از نامزدها در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار در تهران

تهران رسانه | در طرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت