نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

یک شنبه 1403/02/23

حسن بیگی خبر داد؛

وجود ۱۴۰هزار بیسواد در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه ۱۴۰هزار بیسواد در استان تهران وجود دارد گفت: نیروی مسلح از فرصت۲ساله سربازی استفاده کند و سربازان بی سواد را تحت آموزش قرار دهد.

وجود ۱۴۰هزار بیسواد در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ شکرالله حسن بیگی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تهران که با حضور فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مدیران ستادی در ساختمان استانداری تهران برگزار شد در خصوص ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در مورد شورای پشتیبانی سواد آموزی استان تهران بیان کرد: در ارزیابی که وزارت آموزش و پرورش از عملکرد استانداری تهران در رابطه با سواد آموزی داشته است، استان تهران در مجموعه شاخص‌های داوری شده موفق به کسب رتبه خوب و قابل تقدیر شده که این موضوع باعث سرافرازی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در خصوص مشکل عدم دسترسی به اطلاعات افراد بی سواد عنوان داشت: در این جلسه راهکارهایی مطرح و مقرر شد سیاست‌هایی که قابل پیگیری می باشند توسط دبیرخانه به دستگاه‌های اجرایی ارسال و پیگیری شود.

حسن بیگی در خصوص تاثیر صدا و سیما در پیشبرد اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی تأکید داشت: صدا و سیما میتواند با اطلاع رسانی و تولید برنامه نقش مهم و اثرگذاری در رابطه با اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی استان داشته باشد و استفاده از ظرفیت های صدا و سیما در استان تهران ضروری است.

وی ادامه داد: باید فرصتی فراهم شود تا مسئولین آموزش و پرورش با برنامه ریزی هایی که صدا و سیما در خصوص شورای پشتیبانی سواد آموزی انجام می دهند در برنامه حاضر شوند و نقطه نظرات خود را در خصوص مضرات بی سوادی مطرح کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد بی سواد در استان تهران بیان داشت: در استان تهران بیش از ۱۴۰ هزار نفر بی سواد وجود دارد که زیبنده استان تهران نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در خصوص سربازان بی سواد گفت: در بعضی از پادگان ها سرباز های بی سواد حضور دارند که در این جلسه مصوب شد نیروهای مسلح از این فرصت دو ساله استفاده کرده و به این جوانان سواد و همچنین حرفه ای را آموزش بدهند تا یک جوان بی سواد بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی برای بازار کار مشکلی را احساس نکند.

حسن‌بیگی در پایان یادآور شد: درصورتی که کار پشتیبانی سوادآموزی فقط در اختیار آموزش و پرورش باشد کار مشکلی است و همکاری تمام دستگاه های اجرایی در این خصوص الزامی است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت