نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

جمعه 1403/02/21

حسن بیگی عنوان کرد؛

دبیرخانه دائمی اوقات فراغت دانش آموزان در تهران

معاون امور سیاسی و اجتماعی استاندار تهران پیشنهاد کرد که در این استان دبیرخانه دائمی اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل شود تا با تعطیل شدن آنان در فصل تابستان تصمیم‌ها به صورت شتاب زده گرفته نشود.

دبیرخانه دائمی اوقات فراغت دانش آموزان در تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ شکرالله حسن بیگی عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان نیز گفت: در ستاد ساماندهی جوانان برای حضور جوانان در عرصه های مختلف برنامه ریزی شود تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و اهتمام خاص به مسئله جوانان داشته باشیم.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: ٩ تیرماه سالجاری مصوبه ای از سوی شورای اجتماعی وزارت کشور در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان به استاندار و فرمانداران ابلاغ شد که براساس این مصوبه باید حداکثر استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی جوانان در زمینه های مختلف مدیریت در بخش های اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از طریق تشکیل هیات های اندیشه ورز و شوراهای مشورتی جوانان صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در اکثر جلسات و کارگروه هایی که در استانداری تهران برگزار می شود از جوانان برای دریافت نظرات و پیشنهاد دعوت می شود.

حسن بیگی افزود: ما باید وقت خاصی برای امور جوانان در نظر بگیریم و در کنار فایل های متعدد کاری فایلی را برای جوانان باز کنیم تا بتوانیم جوانان را برای آینده ای بهتر آماده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به اهمیت این انتخابات که در در دوم اسفند ماه برگزار می شود و اهمیتی که دارد ما وظیفه داریم تمام سعی و تلاش خود را در راستای مشارکت حداکثری مردم به کار گیریم و برای گردهمایی رای اولی ها در مدارس نیز برنامه ریزی کنیم.

همچنین حسن بیگی در خصوص احداث خانه های جوان با بیان اینکه باید در حوزه معاونت عمرانی جلسه ای در این ارتباط برگزار شود، ادامه داد: پیشنهاد می کنم مصوبه ای در این زمینه داشته باشیم.

وی با انتقاد از شرکت نکردن برخی مدیران در جلسات و کارگروه های استانداری نیز گفت: انتظار می‌رود مدیران طبق قانون در جلسات کارگروه استانداری شرکت کنند و اگر مدیری نتوانست در جلسه ای شرکت کند باید یکی از معاونان مرتبط با موضوع برای شرکت در جلسه معرفی شود.

حسن بیگی تصریح کرد: اسامی مدیرانی که در جلسه ها شرکت نمی کنند باید در گزارش جلسه قید شود تا افرادی که مصوبات را بررسی می کنند مطلع شوند کدام مدیر در جلسه شرکت نکرده است و از این طریق آسیب شناسی انجام شود و بدانیم کدام دستگاه خوب و کدام دستگاه ضعیف عمل کرده است.

آموزش و پرورش مبنای مدیریت اوقات فراغت قرار گیرد

فرماندار ویژه تهران نیز در این جلسه گفت: باید آموزش و پرورش مبنای اوقات فراغت دانش آموزان قرار بگیرد چراکه ظرفیت هایی نظیر مربی های متخصص و مکان های آموزشی در مدارس وجود دارد.

عیسی فرهادی افزود: چهار هزارو ۱۰۰ مدرسه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در شهر تهران وجود دارد که در برنامه اوقات فراغت آنها باید مهارت زندگی گنجانده شود.

وی با بیان اینکه در کلاس های اوقات فراغت تابستان امسال ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ۹۰۰ هزار نفر نیز از این ظرفیت استفاده نکردند، تصریح کرد: از امکانات شهرداری نیز برای اوقات فراغت دانش آموزان باید به خوبی استفاده کرد.

تاثیر بی عدالتی آموزش بر آینده نخبگان

فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر از برگزیدگان کنکور سراسری از مدارس شمال شهر تهران است، گفت: بی عدالتی آموزش و نبود استاندارد منصفانه در آینده بر روی نخبگان و علم سالاران تاثیر منفی می گذارد .

سیاوش شهریور افزود: دانش آموزانی که توانستند در کنکور سراسری برگزیده شوند در مدارس خصوصی با شهریه ۳۰ تا ۵۰ میلیون تحصیلات خود را گذرانده اند و این امر باعث شکاف عمیق بین غنی و فقیر می شود.

وی تصریح کرد: اگر عدالت آموزشی ایجاد نشود با توجه به وجود طبقات کم برخوردار در مناطق جنوبی استان تهران در آینده شاهد پیشرفت طبقات ثروتمند و پس رفت نخبگان در طبقه ضعیف خواهیم بود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت