ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

جمعه 1403/01/10

حسینی خبر داد؛

پوشش بیمه ای ۷۵ هزار بی بضاعت در استان تهران

تهران رسانه | از ابتدای امسال تاکنون، ۷۵ هزار نفر از افراد کم‌توان استان تهران که زیر پوشش هیچ بیمه درمانی نبودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

پوشش بیمه ای ۷۵ هزار بی بضاعت در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با تاکید بر حمایت از افراد بی‌بضاعت اعلام کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ هزار نفر از افراد کم‌توان که زیر پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند را بیمه کردیم.

محمد حسینی گفت: افرادی که فاقد هر گونه بیمه هستند و همچنین افرادی که قادر به پرداخت هزینه های درمانی نیستند می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در این شرایط کرونایی که اقتصاد و کار مردم دچار مشکل شده تلاش داریم از افراد نیازمند و کم توان حمایت کنیم و بتوانیم حداقل در حوزه درمان از افراد نیازمند گره گشایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران همچنین با تاکید بر تداوم حذف ارزیابی وسع تا پایان سال اعلام کرد: این اقدام در راستای حمایت از افراد نیازمند در این شرایط کرونایی اجرایی و عملیاتی شده است. ارزیابی وسع یکی از راه‌های هدفمند و کاربردی بیمه‌ای دولت به افرادی است که هیچ گونه تمکنی مالی نداشته و با خود اظهاری‌ها و تایید عدم تمکن مالی در لیست ارزیابی وسع و تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به هجوم مردم برای تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه اظهار داشت: از سال ۹۲ به دلیل کنترل نشدن ورودی مسیرهای ورود و دریافت بیمه سلامت همگانی تعداد افراد متمکن و توانمند جامعه در دریافت این خدمات بیش از سایر افراد جامعه بود و همین موضوع باعث افزایش میزان بیمه شدگان و بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی روی دوش بیمه سلامت بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های سازمان بیمه سلامت برای رفاه حال سایر افراد جامعه تمام راه‌های ورود و دریافت بیمه سلامت برای افراد متمکن و توانمند جامعه بسته شد و تنها افرادی که از قشر ضعیف یا کم توان جامعه هستند در این بیمه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ورودی‌ها را کنترل کردیم و تنها افراد فاقد هرگونه بیمه سلامت و قشر کم توان را تحت پوشش بیمه خود قرار دادیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی نیز گفت: استان تهران بیشترین اتباع خارجی را در اختیار دارد و هیچ کشوری به اندازه ایران خدمات درمانی ارزان قیمت به این اتباع ارائه نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اتباع خارجی و حتی اتباع غیرمجاز مورد حمایت نظام پزشکی کشورمان قرار دارند و همه ساله بیمه سلامت استان تهران خدمات ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار می دهد.

آمپول رمدسیویر تحت پوشش قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره تحت پوشش قرار گرفتن آمپول رمدسیویر در لیست داروهای تحت پوشش این بیمه نیز گفت: ما تابع تصمیمات وزارت بهداشت و درمان هستیم و اخیرا داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر مورد حمایت بیمه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این داروها برای درمان مبتلایان براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و به لیست سایر داروهای تحت پوشش بیمه‌ای درمان کووید ۱۹ منطبق با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اضافه شد.

حدود ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران هستند.

همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ داروخانه در سطح استان تهران وجود دارد که بیمه سلامت با ۲ هزار و ۴۰۰ داروخانه قرارداد دارد و به عبارتی می توان گفت برای سهولت بیماران تحت پوشش بیمه سلامت با بیش از ۸۰ درصد داروخانه های استان قرارداد دارد و به نوعی این داروخانه‌ها متعهد به تامین نیازهای دارویی بیماران در فهرست بیمه سلامت هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
موزه گردی نوروزی در تهران

موزه گردی نوروزی در تهران

تهران رسانه | موزه‌ها، ابنیه تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در نوروز، از ساعت ۹ تا ۱۸ آماده خدمات‌دهی به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت