ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر به استان تهران

آزادی ۸ نفر از زندانیان مالی در استان تهران

ایجاد شبکه «دستیار مردمی سازی» در استان تهران

نخستین جشنواره «تجربه نگاری» در استان تهران

پنج شنبه 1403/01/09

شهریاری اظهار نمود؛

افزایش حجم مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران

تهران رسانه | سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است.

افزایش حجم مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است.

محمد شهریاری با اعلام اینکه سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه با استقرار سامانه بارشی از هفته گذشته در استان تهران، حجم آب ورودی به مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران تا حدودی بهبود یافت.

وی با بیان اینکه از ۵ مرداد تا ۸ مردادماه حدود ۲۳.۳ میلیمتر بارش در سطح استان به وقوع پیوسته است، افزود: این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته و متوسط بلند مدت با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به بارش ۲۰۳.۴ میلیمتری از ابتدای سال آبی تاکنون گفت: این رقم در مقایسه با میزان ۲۷۳.۵ میلیمتری متوسط بلند مدت بیانگر کاهش ۲۵.۶ درصدی بارش‌ها در استان تهران است.

وی در ادامه در خصوص شرایط مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران گفت: در حال حاضر ۵۶۵ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ذخیره شده است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۸۱ میلیون متر مکعب بوده است.

شهریاری تصریح کرد: همچنین ورودی آب به مخازن سدهای استان تهران نسبت به مردادماه سال گذشته با افزایش خوبی روبه‌رو بوده است به طوری که در ۷ روز ابتدایی مردادماه سال گذشته میزان ورودی ۱۱.۸ میلیون متر مکعب بوده اما این حجم در هفت روز ابتدایی مردادماه سال جاری با ۷۷ درصد افزایش به ۲۱ میلیون متر مکعب رسید.

وی یادآور شد: بارندگی‌ها و سیلاب‌های روزهای اخیر بیشترین تاثیر را روی سد ماملو داشته به طوری که وضعیت ذخیره آب این سد ۵.۵ میلیون متر مکعب بهبود یافته است. همچنین با بارش‌های اخیر ذخایر سدهای لار ۱.۶ میلیون متر مکعب، لتیان یک میلیون متر مکعب، طالقان ۱.۲ میلیون متر مکعب و امیرکبیر کمتر از یک میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با بیان اینکه بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر در مجموع حدود ۹.۵ میلیون متر مکعب وضعیت ذخایر آبی استان را بهبود بخشیده است، گفت: با توجه به کاهش‌هایی که هم در میزان نزولات جوی و هم در منابع آب ورودی به سدها طی دو سال پی‌درپی خشکسالی مواجه بوده‌ایم، از شهروندان محترم تقاضا داریم همچنان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تورهای گردشگری از شمال تا جنوب تهران

تهران رسانه | به مناسبت نوروز، تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

خطر سیلابی شدن رودخانه ها در تهران

تهران رسانه | در تهران احتمال وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، بارندگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، خطر صاعقه، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل هوایی و جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی از جمله محور سولقان، ارتفاعات امام زاده داود (ع) و وردیج و واریش پیش بینی شده است.

ایجاد وحشت با سلاح گرم در محله شمیران نو

ایجاد وحشت با سلاح گرم در محله شمیران نو

تهران رسانه | عاملان قدرت‌نمایی، ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم، در محله شمیران نو شناسایی و دستگیر شدند.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت