نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران

آزادی یک زندانی پس از ۱۵ سال در استان تهران

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران

نظارت بر عملکرد شهرداران و شوراهای استان تهران

یک شنبه 1403/02/23

ذبیحی اظهار نمود؛

بهره برداری از ۵ طرح عشایری در استان تهران

تهران رسانه | طرح های قابل افتتاح در حوزه عشایری استان تهران با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از ۵ طرح عشایری در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ مدیر امور عشایر استان تهران از افتتاح پنج طرح عمرانی و رفاهی ویژه جامعه تولید کننده عشایر این استان خبر داد.

فرشید ذبیحی اظهار کرد: طرح های قابل افتتاح در حوزه عشایری استان تهران با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تامین آب شرب عشایر با حجم بیش از ۲ هزار متر مکعب، احداث زیر ساخت شبکه تامین آب شرب به حجم ۹۰ متر مکعب، مرمت و نگهداری راه های عشایری و همچنین احداث زیر ساخت انبار نهاده های دامی از طرح هایی بود که در مناطق عشایری در شهرستان های ملارد، ورامین و دماوند به بهره برداری رسید.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: با افتتاح این طرح ها ۷۵۵ خانوار عشایری از امکانات عمرانی، خدماتی و رفاهی آن بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام دهه فجر امسال پس از ۲۰ سال انبار نهاده های دامی عشایر در شهرستان شمیرانات نیز کلنگ زنی و بزودی عملیات احداث این انبار نهاده دامی نیز شروع می شود.

ذبیحی با بیان اینکه عشایر استان تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشوری خواهند داشت گفت: در مراسم راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی جامعه عشایری با برپایی سیاه چادر و اجرای آیین های محلی در روز ۲۲ بهمن حضوری فعال خواهند داشت.

۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌ شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی را تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

اسامی ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

تهران رسانه | تکلیف راهیابی ۱۶ نفر به مجلس دوازدهم از بین ۳۲ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دور دوم مشخص خواهد شد.

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

دانش آموزان تهرانی در کلاس های بازیگری

تهران رسانه | برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران آغاز شد.

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

با «سمیه گلپور» بیشتر آشنا شویم

تهران رسانه | «سمیه گلپور» یکی از چهره‌هایی است که از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم راه پیدا کرده است.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت