تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

جمعه 1403/02/07

مسجدجامعی اظهار کرد؛

افزایش زنان معتاد در منطقه 12 تهران

عضو شورای شهر تهران در تهرانگردی خود گفت؛ متاسفانه تعداد زنان معتاد در این منطقه روبه افزایش است و این افراد سرپناهی نیز نداشتند که باید فکری به حال آنها می شد.

افزایش زنان معتاد در منطقه 12 تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ احمد مسجد جامعی در این برنامه از گرمخانه های زنان و مردان در منطقه 12 شهرداری تهران دیدن کرد و گفت: شهرداری منطقه 12 با کمک سازمان خدمات اجتماعی یک تالار متعلق به شهرداری که مراجعه کننده نیز داشت تبدیل به گرمخانه زنان کرده است و این اتفاق خوبی است.
وی افزود: متاسفانه تعداد زنان معتاد در این منطقه روبه افزایش بود واین افراد سرپناهی نیز نداشتند که باید فکری به حال آنها می شد.
مسجد جامعی عنوان کرد: بسیاری از افراد بی خانمان گلایه داشتند که باید ساعت 7 صبح این گرمخانه را ترک کنند و رایزنی انجام شده که در روزهای سرد این گرمخانه به صورت 24 ساعته میزبان افراد بی خانمان باشد.
مسجد جامعی تاکید کرد: باید تهمیداتی اندیشه شود که افراد بی خانمان با اجبار متولیان گرمخانه را ترک نکند و در طول روز نیز امکان برگشت به گرمخانه را داشته باشند.
وی افزود: در مورد گرمخانه ویژه مردان در پارک انبار گندم هم تذکراتی در خصوص وضعیت بهداشتی و نشت آب حمام به فضای سبز به متولیان امر، هشدار داده شد.

*کتابخانه گرمخانه زنان تجهیز می شود
این عضو شورا شهر تهران در ادامه با بیان اینکه زنان بی خانمان و کارتن خواب گرمخانه درخواست کتاب داشتند، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قول داد که 2 هزار جلد کتاب را برای تجهیز کتاب گرمخانه ویژه زنان اهدا کند.

*آثار دوره تیموری در بازار حضرتی
گروه تهرانگردی در ادامه از سایت کاوش باستان شناسی در بازار حضرتی مولوی بازدید کردند.
عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: مالک این مغازه صفایی از اسباب بازی فروشان قدیمی تهران است که در حین کف‌سازی چند قطعه استخوان پیدا می‌کند که بلافاصله موضوع را به پلیس و دادسرا اعلام می‌کند اما در بررسی ‌ها مشخص می ‌شود که این استخوان‌ها و اشیای سفالی که پیدا شده است متعلق به زمان قاجار است.
وی افزود: با اینکه مالک همکاری ‌های زیادی با باستان شناسان دارد اما مورد بی مهری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.
مسجد جامعی ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی می تواند با این کشف باستان شناسی در بازار حضرتی رخ دهد و این کاوش ها نشان می دهد که تاریخ تهران به هشت هزار سال پیش می رسد.
مسجد جامعی اظهار داشت: در کف مغازه اسباب بازی فروشی دیواره ای کشف شده که شاید دروازه عبدالعظیم حسنی (اولین باروی تهران) باشد.
به گفته این عضو شورای شهر تهران باستان ‌شناسان معتقد هستند که سفال‌های کشف شده متعلق به دوره تیموری یا سلجوقی است.
وی تاکید کرد: مالک این مغازه پیشنهاد کرده است که فضای کف مغازه و کشفیات آن با نصب شیشه های ضخیم حفظ شود و به موزه محلی که در دنیا مرسوم است، تبدیل شود.

*کلیسای تادئوس و بارتوقیموس مقدس ارزش میراثی بسیاری دارد
گروه تهرانگردی در ادامه از کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس مسما به نام دو تن از حواریون حضرت مسیح بازدید کردند.
به گفته مسجد جامعی بنای این کلیسا در سال 1808 میلادی (1223 قمری) به دست 10 خانوار ارمنی معروف که به دستور فتحعلی شاه قاجار از جلفای اصفهان برای شیشه بری قصرهای سلطنتی کاخ گلستان فعلی به تهران آمده بودند، انجام گرفته است.
وی افزود: بانیان اصلی کلیسا دو فرد نیکوکار به نام های استاد خاچیک و استاد حاتم معروف به جام بران می باشند و مساحت تقریبی کلیسا و نمازخانه حدود 220 مترمربع است.
به گفته وی بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی خارجی از جمله سفیر روسیه، انگلیس و همچنین اسکندر شاهزاده گرجستان، اسکات فرزند دوم سر والتر نویسنده شهیر انگلیسی، چارلز آلیسون فرستاده ویژه وزیر مختار دربار انگلستان در ایران و داوود خان طبیب نظام در این کلیسا به خاک سپرده شدند.
مسجد جامعی اظهار داشت: بنابر کتیبه این کلیسا، در سال 1970 میلادی مصادف با 1349 شمسی هنگامی که دیوارهای کلیسا را رنگ می زدند گچهای روی دیوارها فرو ریخت و قسمتی از تصویرهای نقاشی شده در زیر آن که عبارت است از گلدان گلی با گل و بوته و پرندگان به شکل طوطی که رنگ آنها از عصاره گیاهی است، نمایان شد.
وی تاکید کرد: این کلیسا ارزش میراثی بسیار زیادی دارد.

*توجه به نمایی بیرونی شهر، احترام به شهر وشهرندان است
عضو شورای شهر تهران در ادامه از کوچه لولاگر که شرق و غرب آن با ساختمان هایی قرینه ساخته شده است، دیدن کرد.
وی از ساخت بوتیک هتل حنا در این کوچه بازدید کرد و اظهار داشت: این هتل در خانه قدیمی متعلق به دوره پهلوی ایجاد می شود که دو سال قبل خریداری شده و حالا مرمت آن به اتمام رسیده است و به نظر می رسد اواسط اسفند ماه این هتل افتتاح شود.
وی گفت: این هتل هشت اتاق دارد و با داشتن رستوران و کافه است برای 62 تفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی بابیان اینکه طرح هتل بوتیک ها از سوی سرمایه گذاران مورد استقبال قرار می گیرد، بیان کرد: توجه به نمای بیرونی ساختمان ها در شهر احترام به شهروندان و شهر است و خوشبختانه شهرداری منطقه نیز نقش تسهیل ‌گری داشته است.
وی با بیان این که متاسفانه ما به همه چیز با سوء نیت نگاه می‌کنیم گفت: برای تنبیه از بین‌ برندگان باغ ودرخت مصوبه داریم اما برای تشویق آنها هیچ تلاشی نکرده ایم.
وی با بیان اینکه معماری شهر ها را بر روی روح و روان شهروندان تاثیر دارد، گفت: باید کاری کنیم تا این هیجانات منفی از شهرمان دور شود وایجاد فضاهای مناسب انرژی مثبتی در شهر ایجاد کند.

اخبار شهر تهران را در تهران رسانه دنبال کنید




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت