تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

جمعه 1403/02/07

حسن بیگی خبر داد؛

وجود ۲۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ۲۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان تهران وجود دارد که ۱۶۰ هزار نفر آن در شهرستان‌ها و ۹۰ هزار نفر نیز در تهران ساکن هستند که درصدد هستیم این آمار کاهش یابد.

وجود ۲۵۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان تهران

به گزارش تهران رسانه ؛ شکراله حسن بیگی روز یکشنبه در دومین جلسه پشتیبانی از سوادآموزی که با حضور مدیران کل آموزش پرورش و دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، افزود: هر سال براساس شناسایی افراد بی‌سواد در سطح استان کلاس‌های سوادآموزی برگزار می‌شود که در این میان نکته مهم حفظ باسوادی در میان این افراد است، در همین راستا از ظرفیت دستگاه هایی نظیر وزارت ارشاد اسلامی استفاده می شود تا کتاب هایی با مفاهیم ساده در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشخصات بازماندگان از تحصیل را ندارند که در این جلسه مقرر شد برخی از دستگاه ها نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استان مشخصات مددجویان بی سواد را ارائه دهند تا برنامه‌های سوادآموزی برای آنها در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ۷۹۴ و هفت دهم درصد از جمعیت استان تهران باسواد هستند.

حسن بیگی با بیان اینکه شهرستان پاکدشت هشت هزار بی‌سواد داشته، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده آمار افراد بی‌سواد در پاکدشت به صفر رسیده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است یکهزار جلد کتاب به این شهرستان برای حفظ باسوادی به این شهرستان اهدا کند.

جمع آوری اطلاعات ۱۰۱۳ بی‌سواد از سوی کمیته امداد

کارشناس معاونت فرهنگی اداره کل کمیته امداد استان تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به مصوبه شورای پشتیبانی سواد آموزی با ۴١ اداره در شهر و شهرستان استان تهران مکاتبه شده و اطلاعات اولیه، آدرس و شماره تلفن هزار و ١٣ نفر از مددجویان بی سواد ١٠ تا ۵٠ سال احصا شده است.

ابوذر وهاب زاده ادامه داد: آمار بی سوادان احصا شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر تهران ٣٩٠ نفر و شهرستان ها ۶٢٣ نفر است.

وی افزود: از این میان ٨٧۴ نفر زن هستند که ١٨٨ نفر آنان در شهر تهران و ۶٨۶ نفر در شهرستان های تهران ساکنند.

وهاب زاده تصریح کرد: از مجموعه ١٣٩ نفر مرد بی سواد ٣٨ نفر آن در شهر و ١٠١ نفر شهرستان های استان تهران از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی شده است.

شناسایی ۱۹۶۹ بی‌سواد از سوی اداره کل بهزیستی استان

مشاور امور زنان در اداره کل بهزیستی استان تهران نیز گفت: از طریق این سازمان یکهزار و ٩۶٩ نفر بی سواد در شهرستان های تهران، ری و شمیرانات شناسایی شده اند.

لادن ناطقی افزود: سه هزار نفر بی سواد نیز در شهرستان دیگر استان تهران شناسایی و آمار آنها احصا شده و در اختیار سازمان آموزش و پرورش گذاشته می شود.

ارائه مشوق برای کارفرماهایی که بی سوادان را معرفی کنند

همچنین معاون سواد آموزی اداره کل شهرستان های استان تهران گفت: ١۶٠ هزار نفر بی سواد در شهرستان ها و ٩٠ هزار نفر بی سواد در تهران شناسایی شده است.

رضا اصلانی افزود: مشوق های برای کارفرماها در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده تا آنها کارگرهای بی سواد خود را به سواد آموزی شهرستان های استان تهران معرفی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند نفر از بی سوادان نابینا نیز با استفاده از کتاب های بریل باسواد شده اند ادامه داد: متاسفانه هر کتاب بریل برای نابینایان یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است که رقم بسیار بالایی است.

اصلانی تصریح کرد: معلم های نهضت سواد آموزی در زندان ها نیز حضور می یابند و به افراد بی سواد آموزش می دهند تاکنون برخی از محکومان به اعدام در این کلاس ها شرکت و باسواد شده اند.

وی از سازمان زندان ها خواست برای مشارکت بی سوادان در زندان با نهضت سواد آموزی بیشتر همکاری کنند.

سعید شهریاری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: مفاهیم کتاب ها برای آموزش به بی سوادان باید ساده سازی شود.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت