تحقق ۱۰۸ درصدی تعهد اشتغال در استان تهران

احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان تهران

احداث یکصد مدرسه در استان تهران

تکریم مقام دختران در استان تهران

جمعه 1403/02/07

کتاب رسانه؛

جلد نخست «دایرة المعارف احمق شناسی» در راه است

تهران رسانه | جلد نخست مجموعه «سیر تا احمق» یک «دایرﺓ‌المعارف‌ احمق شناسی» است که بزودی توسط «انتشارات فارابی» منتشر می شود.

جلد نخست «دایرة المعارف احمق شناسی» در راه است

به گزارش تهران رسانه ؛ مهدی جمشیدی درباره انتشار کتاب سیر تا احمق، اظهار کرد: این کتاب در ابتدا قرار بود در یک جلد منتشر شود، اما تصمیم گرفته شد در دو جلد مجزا منتشر شود. جلد نخست آن به نوعی مقدمه این اثر محسوب می‌شود که بزودی توسط انتشارات فارابی منتشر خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به موضوع این کتاب، افزود: نخستین بار است که اثری با موضوع شناخت و نجات "احمق" منتشر می‌شود. در واقع می‌توان گفت "سیر تا احمق" یک نهج الحماقه یا دایره المعارف احمق شناسی است که به قلم یک نویسنده ایرانی تألیف شده است.

وی با اشاره به شمارگان بالای نشر کتاب‌های ترجمه‌ای در ایران، اضافه کرد: با وجود نویسندگان توانمند ایرانی، متأسفانه شاهد هستیم که ناشران داخلی روز به روز کتاب‌های ترجمه شده را منتشر می‌کنند و به تعبیری به فکر تأمین منفعت مالی خود هستند؛ از طرفی مخاطبان نیز مانند خرید کالاهای خارجی بیشتر تمایل به خواندن کتاب‌های ترجمه شده دارند.

این نویسنده ادامه داد: متولیان فرهنگی و سیاسی کشور در خصوص معرفی نویسندگان ایرانی و آثار آنها در سطح جهانی غافل هستند؛ در نتیجه بیش از آنکه شاهد صادرات آثار باشیم، به واردکننده متون خارجی تبدیل شده‌ایم در حالی که این نوع نگاه و سیاست باید تغییر کند.

جمشیدی تصریح کرد: بزودی جشن امضا و رونمایی از جلد اول این اثر توسط انتشارات فارابی و با حضور علاقه مندان به کتاب در تهران برگزار می‌شود. همچنین در حال رایزنی هستیم تا این کتاب به زبان‌های هندی، روسی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ترجمه شود.

گفتنی است مهدی جمشیدی فعال اجتماعی و رسانه‌ای است که پیش از این کتاب عرشیان و بام تهران را تألیف نموده و سردبیری نشریه‌های اختصاصی نیز در کارنامه عملکردی او است.




نظر شما


logo

نظر سنجی

اخبار را از کدام کانال دنبال میکنید؟
logo logo logo logo logo logo logo logo logo
جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی در تهران

تهران رسانه | مالکان تاکسی‌ های فرسوده فعال می‌توانند برای جایگزینی تاکسی‌ های فرسوده خود با تاکسی‌های برقی در تهران نام نویسی کنند.

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تخلیه ماهانه ۵۰۰ تن لجن از کانال های تهران

تهران رسانه | هر ناحیه شهر تهران روزانه نزدیک به یک کامیون زباله از داخل کانال‌ها تخلیه می‌کند، که این میزان از نظر تناژ معادل ۵۰۰ تن زباله و لجن در ماه- معادل ۱۰۰ متر مکعب- در شهر تهران است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه بوستان محله جوادیه

تهران رسانه | پروژه بوستان محله جوادیه در منطقه ۱۶ از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرد.

طراحی و اجرا توسط: طراحی سایت تهران طراحی سایت طراحی سایت